Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Statistická gramotnost studentů učitelství přírodopisu/biologie v České republice
Hybšová, Aneta ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Švecová, Milada (oponent) ; Molnár, Josef (oponent)
Přírodovědná gramotnost je v současné době diskutována zejména v souvislosti s výsledky výzkumu PISA. V nich se ukazuje, že čeští žáci mají v porovnání s žáky dalších států nižší procedurální znalosti a mají potíže s vyhodnocováním a navrhováním přírodovědného výzkumu. Aby mohli učitelé přírodopisu/biologie využít synergický efekt mezi přírodovědnou a statistickou gramotností, je nezbytné, aby byli sami statisticky gramotní. Předkládaná disertační práce se věnuje problematice statistické gramotnosti a jejímu významu pro studenty učitelství přírodopisu, resp. biologie. Cílem této práce je popsat současný stav statistické gramotnosti studentů učitelství přírodopisu/biologie. Vzhledem ke komplexnosti tohoto cíle byly navrženy a realizovány dílčí cíle/studie, které nejprve analyzují úroveň statistických znalostí studentů prvních ročníků na vysokých školách, metodou obsahové analýzy rámcových vzdělávacích programů pro základní školy a gymnázia. Z této analýzy vyplývá, jaké statistické znalosti studenti učitelství přírodopisu/biologie mají mít podle kurikulárních dokumentů. Úroveň osvojení těchto znalostí je ověřena pomocí testu, resp. dotazníku, který byl studentům učitelství přírodopisu/biologie (n = 295) předložen. Dále je pomocí obsahové analýzy sylabů zkoumáno, jaké předměty rozvíjející statistickou...
Didaktika statistiky
Kvaszová, Milena ; Zvára, Karel (vedoucí práce) ; Půlpán, Zdeněk (oponent) ; Fabian, František (oponent)
Předkládaná práce Didaktika statistiky se věnuje problémům v porozumění pravdě-podobnostním a statistickým pojmům. Provedla jsem výzkum, ve kterém jsem zkoumala znalosti základních statistických pojmů jako je průměr, náhoda, pravděpodobnost, proměnlivost a vzorek u studentů vysoké školy. Ve druhé části testu jsem zjišťovala, jak studenti ovládají práci se statistickým souborem, odečítání hodnoty z grafu, určování a interpretaci pojmu aritmetický průměr. Získaný materiál jsem zpracovávala v souladu s modelem francouzského psychologa Jeana Piageta, podle kterého je možné ve vývoji určité teorie rozlišit tři stádia, která pojmenoval INTRA, INTER a TRANS. Z dotazníkového šetření vyplynulo, že představy studentů o základních statistických pojmech se často značně liší od představ učitelů. Dochází k interferenci mezi odbornými pojmy a pojmy z běžného jazyka. Je důležité, aby si to učitel při výuce uvědomoval a vhodnými úlohami osvětloval tyto rozdíly.
Pravděpodobnost a statistika v našich životech
Saxl, Ivan
Přehled náhodných jevů provázejících náš každodenní život a poznámky k didaktice statistiky

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.