Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Videomanuál pro administraci Devítikolíkového testu podle České rozšířené verze manuálu pro Nine Hole Peg Test (NHPT)
Hradilová, Johana ; Vondrová, Kateřina (vedoucí práce) ; Shejbalová, Klára (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Johana Hradilová Vedoucí práce: Mgr. Kateřina Vondrová Název bakalářské práce: Videomanuál pro administraci Devítikolíkového testu podle České rozšířené verze manuálu pro Nine Hole Peg Test (NHPT) Abstrakt: Jemná motorika je pro člověka komplexní pohybovou funkcí, díky které může člověk participovat v sociálním a pracovním životě. Tuto významnou funkci mohou porušit různorodá onemocnění, traumatická zranění či degenerace. V rámci ucelené rehabilitace je ergoterapeut odborníkem, který poskytuje efektivní léčbu k evaluaci vývoje jemné motoriky během léčby využívá standardizované testy. Ty se zaměřují se na různé aspekty jemné motoriky jako jsou: svalová síla, rozsah pohybu, obratnost, manipulace a úchopová schopnost. Devítikolíkový test hodnotí veškeré tyto aspekty a je velmi citlivým nástrojem pro zhodnocení léčby. Pro standardizované testy je nezbytná správná administrace, která by měla být provedena přesně podle pokynů. Pro Devítikolíkový test byla v roce 2021 zveřejněna Česká rozšířená verze manuálu pro NHPT, která obsahuje nová pravidla, jak postupovat a vyhodnocovat situace vzniklé při testování, které v předchozích publikacích neměly jednotné publikované řešení. Cílem bakalářské práce bylo vytvořit...
Výhody a nevýhody používání nové České rozšířené verze manuálu pro Purdue Pegboard Test
Sedlecká, Anna ; Vondrová, Kateřina (vedoucí práce) ; Rotbartová, Eliška (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Anna Sedlecká Vedoucí práce: Mgr. Kateřina Vondrová Název bakalářské práce: Výhody a nevýhody používání nové České rozšířené verze manuálu pro Purdue Pegboard Test Abstrakt bakalářské práce: Purdue Pegboard Test (PPT) je kolíčkový test, který používají ergoterapeuti k hodnocení jemné motoriky. Nově k PPT v roce 2021 kolektiv autorů Kliniky rehabilitačního lékařství 1. LF UK a VFN v Praze vytvořil český rozšiřující manuál, jehož součástí jsou i nová pravidla pro hodnocení vzniklých situací, které nastávají během testování PPT. Cílem bakalářské práce bylo zjistit výhody a nevýhody používání nové České rozšířené verze manuálu pro Purdue Pegboard Test. Dílčím cílem bylo vytvořit cvičný kvíz pro ověření znalostí nového Českého rozšířeného manuálu pro PPT. Pro zjištění výhod a nevýhod zkoumaného testu jsem si vyzkoušela test prakticky provést na osmi probandech a bylo provedeno online dotazníkové šetření adresované ergoterapeutům a studentům ergoterapie České republiky. Byly analyzovány odpovědi od 195 respondentů pomocí MS Excel. Testování bylo natáčeno a videozáznamy byly následně po úpravě použity do cvičného kvízu, který je součástí již vytvořeného online kurzu pro PPT dostupného pouze pro členy ČAE prostřednictvím portálu https://kurzy.lf1.cuni.cz/. Návštěvníci...
Mapování problémů ergoterapeutů při používání vybraných standardizovaných testů v České republice
Čapková, Veronika ; Vondrová, Kateřina (vedoucí práce) ; Šťastná, Klára (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Veronika Čapková Vedoucí práce: Mgr. Kateřina Rybářová Název bakalářské práce: Mapování problémů ergoterapeutů při používání vybraných standardizovaných testů v České republice ergoterapii zvýšená potřeba používat standardizované nástroje. Mezi ně patří i Box and Block Test (BBT), Nine Hole Peg Test (NHPT) a Purdue Pegboard Test (PPT), které slouží k vyšetření horních končetin. Všechny ty testy byly vytvořeny v zahraničí a v Česku existovaly jen různé verze pracovních překladů jejich manuálů. Hlavním cílem této bakalářské práce bylo zmapovat problémy českých ergoterapeutů při používání BBT, PPT a NHPT. Vedlejším cílem bylo porovnat výhody a nevýhody používání hlasových nahrávek při zadávání instrukcí všech tří testů testovaným osobám. Ke splnění hlavního cíle bylo provedeno online dotazníkové šetření. Celkem dotazník obsahoval 40 otázek rozdělených do několika sekcí. Některé otázky byly doplněné videonahrávky se průběhu testování jednotlivými testy, ke kterým neexistovaly originálních manuálech přesné instrukce. Respondenti zde odpovídali na otázku, jak by danou situaci vyhodnotili oni. Pro splnění vedlejšího cíle autorka sama provedla několik testování pomocí těchto testů, kdy zadávala pacientům instrukce jak slovně, tak pomocí zvukových nahrávek, a způsoby...
Inter-rater reliabilita Purdue Pegboard Testu u dospělých osob po cévní mozkové příhodě
Ćmielová, Daniela ; Rybářová, Kateřina (vedoucí práce) ; Kotková, Karla (oponent)
DIPLOMOVÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Bc. Daniela Ćmielová Vedoucí práce: Mgr. Kateřina Rybářová Název diplomové práce: Inter-rater reliabilita Purdue Pegboard Testu u dospělých osob po cévní mozkové příhodě Abstrakt diplomové práce: Purdue Pegboard Test (PPT) je standardizovaný test hodnotící jemnou motoriku, obratnost a zručnost prstů a ruky. Původně byl vytvořen k hodnocení pracovníků v průmyslovém odvětví. V současné době je ergoterapeuty využíván k hodnocení nejen neurologických pacientů. V České republice však doposud nebyla publikovaná oficiální česká verze jeho manuálu. S cílem sjednotit způsob provádění PPT v České republice byla vytvořena nová Česká rozšířená verze manuálu pro PPT: Model 32020A. Obsahuje rovněž nová pravidla pro vyhodnocování, bodování a řešení různě vznikajících situací během testování a přesné instrukce pro administraci tří ihned za sebou jdoucích pokusů. Cílem této práce bylo stanovit inter-rater reliabilitu PPT administrovaného dle této nové České rozšířené verze manuálu. Proto bylo tímto testem jednorázově otestováno 31 česky hovořících osob po cévní mozkové příhodě v Rehabilitačním ústavu Kladruby. Na základě analýzy pořízené videodokumentace z jejich testování bylo provedeno hodnocení těchto pacientů dvěma nezávislými ergoterapeutkami. Ke statistickému zpracování...
Vytvoření videomanuálu správné administrace Purdue Pegboard Testu podle České rozšířené verze manuálu pro Purdue Pegboard Test (PPT): Model 32020A
Šáchová, Alžběta ; Rybářová, Kateřina (vedoucí práce) ; Kuželková, Anna (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Alžběta Šáchová Vedoucí práce: Mgr. Kateřina Rybářová Název bakalářské práce: Vytvoření videomanuálu správné administrace Purdue Pegboard Testu podle České rozšířené verze manuálu pro Purdue Pegboard Test (PPT): Model 32020A Abstrakt: Častým následkem cévní mozkové příhody (CMP) je porucha jemné motoriky (JM). Hojně využívaný standardizovaný Purdue Pegboard Test (PPT) měří obratnost prstů na každé ruce zvlášť nebo u obou zároveň. Testovaná osoba má v pěti časově ohraničených subtestech vložit co nejvíce součástek do otvorů testovací desky přesně podle instrukcí psaných v manuálu. V ČR se doposud používaly různé pracovní verze překladu manuálu obsahující slovní instrukce nezbytné pro administraci testu. V říjnu 2021 byla zveřejněna Česká rozšířená verze manuálu pro Purdue Pegboard Test (PPT): Model 32020A. Ta obsahuje navíc i nová pravidla pro řešení a vyhodnocování situací (např. pád kolíku na zem, záměna rukou při kompletování), se kterými terapeuti dosud nenakládali jednotně. K dispozici jsou nově také zvukové nahrávky slovních instrukcí usnadňující administraci PPT. Cílem bakalářské práce bylo vytvořit videomanuál správné administrace PPT podle již zmíněné nové verze manuálu, a to u osob po CMP a u zdravé populace. Dílčím cílem bylo srovnat výhody a nevýhody PPT...
Objektivizace jemné motoriky u pacientů po traumatickém poškození mozku pomocí testu Purdue Pegboard
Kaňková, Hana ; Krivošíková, Mária (vedoucí práce) ; Rodová, Zuzana (oponent)
diplomové práce: Normy Purdue pegboard testu nejsou stanovené u žádné reprezentativní skupiny v České republice. Prvním cílem této práce je vytvoření základní normy pro Purdue pegboard test na nereprezentativním výběrovém vzorku u klinické populace. Normy jsou stanovené u osob s traumatickým poraněním mozku ve věku 22-40 let v chronickém stádiu poranění. Druhým cílem této práce je zhodnotit klinickou využitelnost testu Purdue pegboard testu u této cílové skupiny. K prvnímu cíli je využito Studentova t-testu a věrohodnostního poměru pro statistickou analýzu hypotéz. Pro grafické zpracování normy jsou zvoleny lineární rovnice s vyobrazením Gaussovy křivky. K splnění druhého cíle jsou analyzovány 3 případové studie osob po traumatickém poranění mozku. Nebyl zaznamenán signifikantní rozdíl skóre Purdue pegboard u pracujících a nepracujících osob po traumatickém poranění mozku, stejně tak u žen a mužů. Bylo prokázáno, že věk ovlivňuje skóre Purdue pegboard testu u mužů po traumatickém poranění mozku, u žen tento výsledek nebyl prokázán. V této práci jsou prezentovány základní normy pro osoby po traumatickém poranění mozku v standartní a percentilové škále. Normativní data Purdue pegboard testu stanovené u této klinické populace usnadní práci ergoterapeutů, protože bude možné lépe identifikovat deficity...
Objektivizace jemné motoriky u pacientů po traumatickém poškození mozku pomocí testu Purdue Pegboard
Kaňková, Hana ; Krivošíková, Mária (vedoucí práce) ; Rodová, Zuzana (oponent)
diplomové práce: Normy Purdue pegboard testu nejsou stanovené u žádné reprezentativní skupiny v České republice. Prvním cílem této práce je vytvoření základní normy pro Purdue pegboard test na nereprezentativním výběrovém vzorku u klinické populace. Normy jsou stanovené u osob s traumatickým poraněním mozku ve věku 22-40 let v chronickém stádiu poranění. Druhým cílem této práce je zhodnotit klinickou využitelnost testu Purdue pegboard testu u této cílové skupiny. K prvnímu cíli je využito Studentova t-testu a věrohodnostního poměru pro statistickou analýzu hypotéz. Pro grafické zpracování normy jsou zvoleny lineární rovnice s vyobrazením Gaussovy křivky. K splnění druhého cíle jsou analyzovány 3 případové studie osob po traumatickém poranění mozku. Nebyl zaznamenán signifikantní rozdíl skóre Purdue pegboard u pracujících a nepracujících osob po traumatickém poranění mozku, stejně tak u žen a mužů. Bylo prokázáno, že věk ovlivňuje skóre Purdue pegboard testu u mužů po traumatickém poranění mozku, u žen tento výsledek nebyl prokázán. V této práci jsou prezentovány základní normy pro osoby po traumatickém poranění mozku v standartní a percentilové škále. Normativní data Purdue pegboard testu stanovené u této klinické populace usnadní práci ergoterapeutů, protože bude možné lépe identifikovat deficity...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.