Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Odcizení člověka přírodě
Prokopiusová, Květa ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
8/67 Abstrakt Diplomová práce se zabývá odcizením člověka přírodě. Teoretická část si klade za cíl odpovědět, co je to příroda a vztah k přírodě. Dále popisuje, jak se vyvíjel vztah člověka k přírodě. Neopomene ani působení pobytu člověka v přírodě - rekreace a zahrádkářské osady. Také se zaměřuje na dítě a přírodu kolem něj. Hledá propojení se školou, ekocentry a Rámcově vzdělávacím programem pro základní vzdělávání. Pokouší se pohlédnout na příčiny a důsledky vzdalování se přírodě. Hledá odpověď jak oddálit odcizení člověka přírodě. Vlastní výzkum zjišťuje, v jakých typech prostředí žáci pátých ročníků základních škol v Brandýse nad Labem - Staré Boleslavi tráví svůj volný čas. Zda město Brandýs nad Labem - Stará Boleslav nabízí žákům přírodní prostory, kde by mohly odpočívat, hrát si, provozovat sport atd. Zajímá se, s kým děti pobývají venku ve volných chvílích, kdo je jim společníkem nebo průvodcem. Klíčová slova Příroda, vztah k přírodě, zahrádkářské osady, střediska ekologické výchovy, ekocentra, výuka ve školní zahradě, environmentální výchova, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání.
Využití ekonaratologie v praxi
Kandriková, Anna ; Rynda, Ivan (vedoucí práce) ; Kulich, Jiří (oponent)
V osmdesátých letech dvacátého století dochází ve společnosti k návratu k vyprávění, tzv. "narrative turn". V souvislosti s tím se začala v devadesátých letech rozvíjet takzvaná interdisciplinární naratologie, ze které jako subdisciplína vychází nový obor ekonaratologie. Teoretická část práce ukazuje, kde má tento obor své kořeny v kontextu literární teorie narativity a oblasti environmentálního vzdělávání. Ekonaratologie je obor zkoumající potenciál příběhů pro rozvoj a realizaci témat environmentální výchovy. Využívá k tomu příběhy, pomocí kterých rozvíjí environmentální citlivost, naplňuje cíle environmentální výchovy a rozvíjí vnitřní motivaci posluchačů pečovat o přírodu. Praktická část práce se snaží přiblížit konkrétní využití ekonaratologie v praxi. V rámci kvalitativního výzkumu byly použity polostrukturované rozhovory s pracovníky vybraných Středisek ekologické výchovy a s vybranými lesními pedagogy. Cílem výzkumu bylo porozumět otázce: Jakým způsobem se ve vybraných střediscích pracuje s narativní metodou. Klíčové pojmy: environmentální výchova, ekonaratologie, lesní pedagogika, střediska ekologické výchovy, teorie narativity, příběh, vyprávění
Odcizení člověka přírodě
Prokopiusová, Květa ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
8/67 Abstrakt Diplomová práce se zabývá odcizením člověka přírodě. Teoretická část si klade za cíl odpovědět, co je to příroda a vztah k přírodě. Dále popisuje, jak se vyvíjel vztah člověka k přírodě. Neopomene ani působení pobytu člověka v přírodě - rekreace a zahrádkářské osady. Také se zaměřuje na dítě a přírodu kolem něj. Hledá propojení se školou, ekocentry a Rámcově vzdělávacím programem pro základní vzdělávání. Pokouší se pohlédnout na příčiny a důsledky vzdalování se přírodě. Hledá odpověď jak oddálit odcizení člověka přírodě. Vlastní výzkum zjišťuje, v jakých typech prostředí žáci pátých ročníků základních škol v Brandýse nad Labem - Staré Boleslavi tráví svůj volný čas. Zda město Brandýs nad Labem - Stará Boleslav nabízí žákům přírodní prostory, kde by mohly odpočívat, hrát si, provozovat sport atd. Zajímá se, s kým děti pobývají venku ve volných chvílích, kdo je jim společníkem nebo průvodcem. Klíčová slova Příroda, vztah k přírodě, zahrádkářské osady, střediska ekologické výchovy, ekocentra, výuka ve školní zahradě, environmentální výchova, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání.
Rok v ekoškolce
FILKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce Rok v ekoškolce hodnotí význam ekologické výchovy pro výuku předškolních dětí. Komplexně informuje možné zájemce o realizaci ekologické výchovy v mateřské škole. Formou rešerže představuje ekologické mateřské školy v České republice a zapojení environmentální výchovy do vzdělávacích programů. Praktická část je zaměřena na zhodnocení vypracovaného celoročního programu environmentální výchovy pro třídu MŠ.
Aktuální pojetí školní a mimoškolní ekologické výchovy v České republice
JÄGEROVÁ, Jitka
Po vymezení použitých termínu seznamuji s cíli, metodami a ideovými východisky. Stěžejní částí práce je zamyšlení, jak výchovně působit a vzdělávat v oblasti environmentálního vzdělávání a výchovy. V závěru práce je naznačeno, že udržitelný rozvoj a jeho souvztažnost mezi ekologickým, sociálním, ekonomický i etickým zřetelem má pro environmentální vzdělávání a výchovu budoucnost.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.