Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Herní dovednosti ve florbalu (kriteria hodnocení)
Chlumský, Marek ; Křiček, Jan (vedoucí práce) ; Šťastný, Petr (oponent)
Název: Herní dovednosti ve florbalu (kritéria hodnocení). Cíl: Vytvořit okruh herních dovedností, kterými by měl ideální hráč disponovat. Zjistit a ověřit kritéria hodnocení těchto dovedností a inspirovat trenéry, jak tyto dovednosti nejlépe rozvíjet. Metody: Neformální rozhovory, individuální strukturované interview, analýza a verifikace dat, pilotní ověřování. Výsledky: Definování herních dovedností, vznik škál hodnotících herní dovednosti, vytvoření cvičení sloužících k rozvoji herních dovedností. Klíčová slova: Herní dovednosti, kritéria hodnocení a rozvoj hráčů.
Analýza tréninkové jednotky ve squashi
Stöckelová, Martina ; Süss, Vladimír (vedoucí práce) ; Matošková, Petra (oponent)
Název: Analýza tréninkové jednotky ve squashi Cíle: Cílem práce je rozpoznat, jak trenéři squashe člení své tréninkové jednotky, jak postupně řadí jednotlivá cvičení v hlavní části hodiny a v jaké intenzitě zátěže tyto cvičení jsou. Druhým cílem práce je pomocí metody MADI objasnit jaké způsoby interakce probíhají mezi trenérem squashe a hráčem při výuce. Metody: V práci jsme použili metodu zúčastněného pozorování, kdy výzkumník byl v roli úplného pozorovatele. Sběr dat probíhal pořízením videozáznamu a audiozáznamu tréninkové jednotky třiceti trenérů squashe. Rozbor dat jsme provedli metodou modifikované analýzy didaktické interakce a metodu pozorování pomocí kategoriálního systému jsme použili k rozboru struktury tréninkové jednotky. Výsledky jsme interpretovali komparací. Výsledky: Při analýze struktury tréninkové jednotky jsme zjistili, že většina svěřenců trenérů začíná tréninkovou jednotku přípravou pohybového systému na zatížení, polovina trenérů zařazovala v hlavní části ve správné posloupnosti cvičení určité intenzity a téměř polovina svěřenců trenérů provádí regeneraci hybného systému po náročné pohybové činnosti. Zjistili jsme, že způsob didaktické interakce u trenérů je velmi rozdílný. Trenéři tráví téměř celý objem času tréninkové jednotky na kurtu ve spoluúčasti s hráčem, největší...
Nácvika rozvoj základních dovedností ve vybraných sportovních hrách u dětí mladšího školního věku.
Císařová, Veronika ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Jahodová, Gabriela (oponent)
Cílem této diplomové práce je nacvičit a rozvíjet základní dovednosti ve vybraných sportovních hrách u dětí mladšího školního věku. Zvolila jsem školu z velkoměsta, okresního města, kde sama vyučuji tělesnou výchovu, a školu z maloměsta. Na každé škole jsm náhodně vybrali 20 dívek z 5. ročníků, kde jsme otestovali jejich základní dovednosti vytvořila 10 vyučovacích jednotek pro každou vybranou sportovní hru a běhe hodinách tělesné výchovy na ZŠ Březové Hory. Na základě vytvořeného dotazníku jsem zjistila, jak často a jakým způsobem se pedagogové věnovali jednotlivým sportovním hrám ve svých školách. Závěrem zhodnotíme a porovnáme vstupní výstupní výsledky jednotlivých škol. Klíčová slova: dovednost, sportovní hry, dítě, mladší školní věk
Náměty pro vyučování basketbalu v tělesné výchově na 2. stupni základních škol
Velenský, Ondřej ; Velenský, Michael (vedoucí práce) ; Kočíb, Tomáš (oponent)
Název: Náměty pro vyučování basketbalu v tělesné výchově na 2. stupni základních škol Cíle: Práce se zabývá problematikou teorie a didaktiky basketbalu v zaměřenosti na tělesnou výchovu na 2. stupni základních škol. Záměrem práce je poukázat na tendence, které prostřednictvím odborných materiálů ale i zkušeností ovlivňovaly a ovlivňují didaktiku basketbalu. Metody: Práce má povahu teoretického elaborátu. Hlavní metodou je literární rešerše a komparace odborných poznatků. Výsledky: Je zřejmé, že požadavky na výuku sportovních her se oproti tradičním postupům změnily. Do popředí se dostává žák, jeho činnost v didaktickém procesu a pěstování jeho trvalého zájmu o pohybové aktivity. Základní didaktická otázka proto zní nikoli jak vyučovat, ale jak vytvářet podmínky pro učení. Pro učební proces v basketbalu ale i jiných sportovních her se doporučuje vytvářet takové podmínky, které respektují jednak charakter herního výkonu, jednak mentální a výkonovou úroveň žáka. Klíčová slova: hra, sportovní hra, basketbal, didaktický proces
Herní dovednosti ve florbalu (kriteria hodnocení)
Chlumský, Marek ; Křiček, Jan (vedoucí práce) ; Šťastný, Petr (oponent)
Název: Herní dovednosti ve florbalu (kritéria hodnocení). Cíl: Vytvořit okruh herních dovedností, kterými by měl ideální hráč disponovat. Zjistit a ověřit kritéria hodnocení těchto dovedností a inspirovat trenéry, jak tyto dovednosti nejlépe rozvíjet. Metody: Neformální rozhovory, individuální strukturované interview, analýza a verifikace dat, pilotní ověřování. Výsledky: Definování herních dovedností, vznik škál hodnotících herní dovednosti, vytvoření cvičení sloužících k rozvoji herních dovedností. Klíčová slova: Herní dovednosti, kritéria hodnocení a rozvoj hráčů.
Analýza tréninkové jednotky ve squashi
Stöckelová, Martina ; Süss, Vladimír (vedoucí práce) ; Matošková, Petra (oponent)
Název: Analýza tréninkové jednotky ve squashi Cíle: Cílem práce je rozpoznat, jak trenéři squashe člení své tréninkové jednotky, jak postupně řadí jednotlivá cvičení v hlavní části hodiny a v jaké intenzitě zátěže tyto cvičení jsou. Druhým cílem práce je pomocí metody MADI objasnit jaké způsoby interakce probíhají mezi trenérem squashe a hráčem při výuce. Metody: V práci jsme použili metodu zúčastněného pozorování, kdy výzkumník byl v roli úplného pozorovatele. Sběr dat probíhal pořízením videozáznamu a audiozáznamu tréninkové jednotky třiceti trenérů squashe. Rozbor dat jsme provedli metodou modifikované analýzy didaktické interakce a metodu pozorování pomocí kategoriálního systému jsme použili k rozboru struktury tréninkové jednotky. Výsledky jsme interpretovali komparací. Výsledky: Při analýze struktury tréninkové jednotky jsme zjistili, že většina svěřenců trenérů začíná tréninkovou jednotku přípravou pohybového systému na zatížení, polovina trenérů zařazovala v hlavní části ve správné posloupnosti cvičení určité intenzity a téměř polovina svěřenců trenérů provádí regeneraci hybného systému po náročné pohybové činnosti. Zjistili jsme, že způsob didaktické interakce u trenérů je velmi rozdílný. Trenéři tráví téměř celý objem času tréninkové jednotky na kurtu ve spoluúčasti s hráčem, největší...
Získávání základních kompetencí kolektivních míčových her v zájmové činnosti školní družiny
MARŠÍKOVÁ, Ivana
Teoretická část práce se zabývá obsahem zájmových činností ve školních družinách, především potřebou zařazovat do programu dětí mladšího školního věku pohybové aktivity respektive kolektivní míčové hry jako basketbal, volejbal a fotbal. Rozebírá i vývojové předpoklady dětí mladšího školního věku pro osvojení základních kompetencí ve vybraných kolektivních míčových hrách. V práci je zdůrazněno důležité místo hry v pohybových aktivitách dětí mladšího školního věku. V praktické části práce je sestavena baterie průpravných cvičení a her, která by mohla pomoci vychovatelkám ve školních družinách kompetentně se zabývat v zájmových činnostech míčovými hrami. Vybraná cvičení jsou řazena podle druhu hry, od nejjednodušších ke složitějším, vycházejí z vývojových předpokladů dětí mladšího školního věku a zaměřují se na získání základních kompetencí herní před přípravy.
Využívání didaktických řídících stylů ve výuce sportovních her na středních školách na Břeclavsku\\
SEDLÁČKOVÁ, Lenka
Diplomová práce je zaměřena na využívání didaktických řídících stylů ve výuce sportovních her na středních školách na Břeclavsku. Výzkum byl proveden na náhodně vybraných středních školách prostřednictvím dotazníku a pozorování. Dotazník byl učitelům tělesné výchovy osobně předán až po ukončení pozorování vyučovacích jednotek tělesné výchovy. Výsledky získané metodou dotazníkovou a metodou pozorování jsou zpracovány do grafů a tabulek, které jsou doplněny stručným komentářem. V diskusích jsou získané výsledky podrobněji komentované.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.