Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hlava zkušebního jednoválcového motoru
Lesák, Tomáš ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o konstrukčních řešeních spalovacích prostorů a sacích kanálů zážehových spalovacích motorů včetně jejich základních vlastností. Součástí práce je experimentální měření reálného sacího kanálu motoru Mikron III. Dále popisuje tvorbu 3D modelu pro CFD simulace proudění, návrhy optimalizace pro zvýšení plnící účinnosti motoru a zhodnocení výsledků.
Software pro řízení zapalování a vstřikování spalovacích motorů
Kopecký, Ivo ; Vítek, Ondřej (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Injekce paliva je systém, který dávkuje palivo do spalovacího motoru. V moderních automobilových aplikacích, toto dávkování paliva vykonává samostatný systém. Vstřikovací systém je vždy navržený na určitý typ paliva se kterým bude pracovat: benzín, LPG (známý také jako propan), ethylalkohol, methanol, metanový plyn, vodík nebo nafta. Většina vstřikovacích systému je vyrobena pro vstřikování nafty nebo benzinu. S příchodem elektronizace se stal systém pro vstřikování nafty a benzinu velice podobným. Za posledních 20 let se u automobilů v motorové části nejvíce změnila příprava směsi a její způsob zapálení. Od karburátorů se přešlo k jednotkám, které připravují spalovací směs podle aktuálního stavu provozu automobilu na silnici, např. změnou tlaku, teplotou nebo i poměrem benzínu a vzduchu.
Proudění směsi ve spalovacím prostoru
Hrbáček, Jan ; Lempera, Aleš (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou proudění směsi ve spalovacím prostoru a vlivem jeho geometrie na tvorbu radiálního víru vznikajícího při kompresním zdvihu. Uvádí konstrukční návrhy geometrií spalovacího prostoru se zaměřením na tvar antidetonační štěrbiny a jejich porovnání na základě měrné kinetické energie a vektorového rychlostního profilu získaných výpočty v programu 2-D Squish.
Proudění směsi ve spalovacím prostoru
Hrbáček, Jan ; Lempera, Aleš (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou proudění směsi ve spalovacím prostoru a vlivem jeho geometrie na tvorbu radiálního víru vznikajícího při kompresním zdvihu. Uvádí konstrukční návrhy geometrií spalovacího prostoru se zaměřením na tvar antidetonační štěrbiny a jejich porovnání na základě měrné kinetické energie a vektorového rychlostního profilu získaných výpočty v programu 2-D Squish.
Hlava zkušebního jednoválcového motoru
Lesák, Tomáš ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o konstrukčních řešeních spalovacích prostorů a sacích kanálů zážehových spalovacích motorů včetně jejich základních vlastností. Součástí práce je experimentální měření reálného sacího kanálu motoru Mikron III. Dále popisuje tvorbu 3D modelu pro CFD simulace proudění, návrhy optimalizace pro zvýšení plnící účinnosti motoru a zhodnocení výsledků.
Software pro řízení zapalování a vstřikování spalovacích motorů
Kopecký, Ivo ; Vítek, Ondřej (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Injekce paliva je systém, který dávkuje palivo do spalovacího motoru. V moderních automobilových aplikacích, toto dávkování paliva vykonává samostatný systém. Vstřikovací systém je vždy navržený na určitý typ paliva se kterým bude pracovat: benzín, LPG (známý také jako propan), ethylalkohol, methanol, metanový plyn, vodík nebo nafta. Většina vstřikovacích systému je vyrobena pro vstřikování nafty nebo benzinu. S příchodem elektronizace se stal systém pro vstřikování nafty a benzinu velice podobným. Za posledních 20 let se u automobilů v motorové části nejvíce změnila příprava směsi a její způsob zapálení. Od karburátorů se přešlo k jednotkám, které připravují spalovací směs podle aktuálního stavu provozu automobilu na silnici, např. změnou tlaku, teplotou nebo i poměrem benzínu a vzduchu.
Vyhodnocení emisí traktorového vznětového motoru
Tunka, Lukáš
Spalovací motory sice nepatří na první místo globálních znečišťovatelů životního prostředí. Z lokálního hlediska jsou ale bezpochyby nejvýznamnější. Proto jsou jejich vedlejší účinky na životní prostředí podrobně sledovány a je vyvíjen stále větší tlak na jejich minimalizaci. Problematikou škodlivin ve výfukových plynech se zabývá i tato diplomová práce, která je zaměřena na traktorový vznětový motor. Teoretická část obsahuje podrobný rozbor emisí vznětových motorů, evropské emisní limity traktorových motorů a možnosti řešení technických zařízení ke snížení škodlivin v exhalátech. Experimentální část se zabývá vyhodnocením vlivu tvaru spalovacího prostoru na emise vznětového motoru Zetor Z1605, kde je podrobně popsán cyklus NRSC jakožto metodika měření a také měřící zařízení. Měření proběhlo na pracovišti Výzkumu a Vývoje ve společnosti Zetor Tractors a.s.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.