Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Konstrukce MIDI převodníku a inovace barvy činelů o umělé složky
Pospíšil, Martin ; Buzzi, Mário (oponent) ; Jirásek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukcí MIDI převodníku a inovací barvy činelů o umělé složky. Cílem práce bylo navrhnout a vyrobit převodník, který převádí audio signály z činelů do standardu MIDI, přičemž zachycuje co nejširší dynamický rozsah. Dále byla provedena spektrální analýza několika typů činelů a vytvořen program, který doplňuje jejich akustickou barvu o uměle vytvořené složky, jako jsou filtrované šumy a aditivní neharmonické shluky. Výsledkem práce je funkční prototyp MIDI převodníku a program implementovaný do softwaru NI Reaktor, který umožňuje vytváření zvukových presetů s inovovanou barvou činelů. Práce splnila stanovené cíle a poskytla základ pro další vývoj v této oblasti.
Experimentální elektroakustický hudební nástroj
Hrdlička, Matěj ; Dlouhý, Dan (oponent) ; Indrák, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a konstrukcí experimentálního elektroakustického hudebního nástroje, který je svým charakterem inspirován analogovými syntezátory od firmy Dubreq -- stylophony. Oproti originálním stylophonům tento Stylophone zpracovává zvukový signál v digitální podobě. Stylophone obsahuje dva na sobě nezávislé generátory zvuku, kterými jsou dvě vývojové desky Arduino NANO. V teoretické části práce je popsán historický vývoj modelů originálních Stylophonů a je zde popsáno zapojení a způsob generování zvuku originálního Stylophonu z roku 1968. V praktické části se nachází popis návrhu zapojení, DPS, kódu pro Arduina a konstrukce zařízení. Také jsou zde popsány jednotlivé zvuky, které nástroj generuje, jejich frekvenční analýza a srovnání zvukového charakteru nástroje s analýzou zvuku originálního Stylophonu S1 od firmy Dubreq. Poslední kapitola práce se zabývá popisem technik hry na Stylophone a jejich zápisem do notového záznamu.
VST plugin pro granulární syntézu s experimentálními formami nastavení vstupu i výstupu
Kalinič, Jan ; Dlouhý, Dan (oponent) ; Indrák, Michal (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o vývoji zásuvného modulu, který je schopen realizovat granulární syntézu za pomoci experimentálních způsobů nastavování hodnot parametrů. Grafické návrhy a plány byly vytvořeny v editoru vektorové grafiky Inkscape. Samostatný zásuvný modul byl naprogramován v jazyce C++ s využitím frameworku JUCE a technologie VST3. Pomocí tohoto modulu lze granulární syntézu provádět nad předem určeným vzorkem, ale i nad tokem zvukového kanálu digitální audio stanice. Součástí modulu jsou i bloky s ostatními druhy zvukové syntézy, které lze taktéž modifikovat experimentálními způsoby. Plug-in je díky svým vlastnostem možné v praxi aplikovat jako efekt nad jedním zvukovým kanálem v mixovací části audio stanice.
Přehrávač hudby (syntetizér) pomocí FITkitu
Melichar, Vojtěch ; Minařík, Miloš (oponent) ; Vašíček, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá metodami syntézy zvuku a návrhem syntezátoru pro platformu FITkit. V první části jsou charakterizovány jednotlivé metody syntézy zvuku a je zde také uvedena stručná historie syntézy zvuku. Dále je charakterizován zvukový čip SID 6581. V druhé části práce je uveden návrh jednotlivých částí syntezátoru: oscilátoru, generátoru obálky, hlasu a filtru. Tyto komponenty jsou následně složeny do větších celků tak, aby vytvořily syntezátor. Korektnost implementace je ověřena pomocí simulace v programu ModelSim 6.6d. Jednotlivé komponenty jsou simulovány samostatně a poté jsou simulovány ve větších celcích.
Audio synthesizer in FPGA chip
Tomko, Jakub ; Pristach, Marián (oponent) ; Bohrn, Marek (vedoucí práce)
This thesis analyses methods of sound synthesis. Advantages and disadvantages of application of individual methods in music synthetizers are evaluated. Based on piano sound analysis, the suitable method for synthesizer's design is chosen. Synthesizer has been implemented in FPGA of Spartan-3 Development Board.
Implementation of digital sound synthesizer in VST technology
Paukeje, Ján ; Schimmel, Jiří (oponent) ; Mačák, Jaromír (vedoucí práce)
This thesis is focused on synthesis of audio signals and algorithm implementation by the help of technology designed for real-time processing. Analyzing individual methods of sound synthesis, the MIDI communication protocol and procedure of real-time signal processing. It is developed an appropriate software simulation ,on ground of studying these aspects, implemented by using C++ language. A result of this work is sound generator supporting MIDI protocol as a plug-in module designed for Windows platforms.
Experimentální hardwarový hudební nástroj na principu FM syntézy řízený bezkontaktním ovladačem
Vejvoda, Zdeněk ; Jirásek, Ondřej (oponent) ; Dlouhý, Dan (vedoucí práce)
V bakalářské práci byl navrhnut a zkonstruován experimentální analogový syntetizér. Teoretická část se věnuje základnímu rozdělení elektroakustických nástrojů a blíže popisuje některé zástupce, kteří byli důležití pro inspiraci při návrhu anebo pro samotný historický vývoj. V další části jsou uvedeny metody zvukové syntézy, které jsou doplněné o jejich hudebně-estetické vlastnosti. Dále jsou uvedeni historičtí zástupci hudebního a zvukového experimentování, z jejichž myšlenkových východisek byly extrahovány některé potřehy, které byly uplatněny při návrhu nástroje. Praktická část se zabývá technickým rozborem všech dílčích bloků, zejména oscilátorů a způsobem implementace frekvenční modulace. Postup je doložen elektrotechnickými schématy, grafy a nezbytnými výpočty. Závěrem je produkt složen na desku plošných spojů.
Digitální elektronický hudební syntezátor s analogovým řízením pro platformu Eurorack
Klecl, Martin ; Číž, Radim (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce seznamuje s tématem digitálního zpracování zvuku u modulárních syntezátorů a s návrhem digitálního oscilátoru pro platformu Eurorack. Úvod teoretické části se věnuje popisu základních pojmů a prvků používaných u modulárních syntetizérů. Dále jsou rozebrány jednotlivé metody zvukové syntézy. Druhá část teorie se věnuje oboustrannému převodu mezi spojitou a číslicovou formou zvukového signálu a následnému digitálnímu zpracování pomocí DSP procesorů, se zaměřením na architekturu ARM. Praktická část práce je věnována návrhu digitálního oscilátoru, který slouží ke generování periodických průběhů bez aliasingového zkreslení. Modul dále umožňuje několik druhů modulací, nelineární tvarování vln a disponuje několika vstupy pro připojení řídících napětí nebo externích zvukových signálů.
Grafické intro 64kB s použitím OpenGL
Ptáček, Lukáš ; Havel, Jiří (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou tvorby grafického intra s omezenou velikostí. Rozebírá návrh a tvorbu jednotlivých částí intra. Popisuje princip procedurálního generování objektů a textur, jednoduchou fyzikální simulaci pomocí částic, generování stromů a další vegetace, vykreslení vodní hladiny s odrazem a odleskem a vykreslování bouře. Jsou také popsány některé optimalizace výpočetního výkonu.
Grafické intro 64kB s použitím OpenGL
Geršl, Jan ; Kubíček, Radek (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Práce se zabývá fenoménem grafického intra s omezenou velikostí. Vysvětluje motivaci k jeho tvorbě, stručně se zmiňuje o historii, popisuje obecně principy a techniky běžně používané při vývoji krátkých dem a také detailně vysvětluje vybrané techniky, které byly využity přímo k implementaci praktické části.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.