Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Aplikace behaviorální psychologie v marketingu se zaměřením na cenové stimuly
Ptáčková, Marta ; Hofmannová, Jitka (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Cena je součástí marketingového mixu a hraje významnou roli v procesu rozhodování zákazníka. Hlavním cílem práce je prozkoumat, co stojí za nákupními rozhodnutími. Práce je rozdělena do dvou částí. První část shrnuje poznatky autorů o tom, jak dochází k nákupnímu rozhodnutí a jakou roli hrají emoce pro jeho správnost. Protože příběhy nejsou emočně neutrální, práce analyzuje dopady vyprávění na cenu, kterou jsou lidé ochotni zaplatit, a také to, zdali má tato cena dopad na vnímanou kvalitu produktu, který konzumujeme. Druhou část tvoří vlastní výzkum, během něhož bylo provedeno šest hloubkových rozhovorů. Cílem výzkumu bylo získat představu o kontextu, v jakém lidé činí svoje nákupní rozhodnutí, a získat nové podněty k tématu práce.
Vliv kognitivního vyčerpání na rozhodování
Farská, Kateřina ; Houdek, Petr (vedoucí práce) ; Rusina, Robert (oponent)
Jeden z faktor ° u, který významnˇe ovliv ˇ nuje naše každodenní rozhodování je tzv. kognitivní vyˇcerpání. Teorie kognitivního vyˇcerpání pˇredpokládá existenci omezeného zdroje, který je nezbytný pro sebekontrolu. Je-li tento zdroj aktivitou vyžadující sebekontrolu eliminován, dochází ke kognitivnímu vyˇcerpání, které vede ke snížení výkonu v následné úloze stejného typu. Tato práce zkoumá vliv kognitivního vyˇcerpání na volby v Iowa Gambling Task. Jedná se o úlohu navrženou k simulaci rozhodování v reálném svˇetˇe, zahrnující zisky a ztráty. Dále jsou zkoumány možné zprostˇredkující faktory, které mohou být ovlivnˇeny kognitivním vyˇcerpáním a následnˇe mít vliv na volby v Iowa Gambling Task -- rizikové preference a impulsivita. Teorie duálních proces °u pˇredpokládají, že na rozhodování se podílejí dva systémy: rychlý, intuitivní, emocionální Systém 1 a pomalejší, deliberativní a racionální Systém 2. Bylo zjištˇeno, že kognitivní vyˇcerpání vede k vyzdvižení úlohy Systému 1 v rozhodování. Jelikož výhodná rozhodnutí v Iowa Gambling Task jsou úzce spjata s emoˇcními reakcemi -- což je doména Systému 1 -- je pˇredložena hypotéza, že kognitivní vyˇcerpání povede ke stejným, ne-li lepším výsledk °u v této úloze. Byl proveden kontrolovaný laboratorní experiment zahrnující celkovˇe 39 subjekt ° u. Co se týˇce výsledk °u v Iowa Gambling Task, kognitivnˇe vyˇcerpané subjekty dosahovaly v pr °umˇeru stejných výsledk °u jako subjekty kontrolní, což podporuje hypotézu. Dále, kognitivní vyˇcerpání vedlo ke zvýšení impulsivity, pˇriˇcemž vyšší impulsivita u vyˇcerpaných subjekt °u velmi pravdˇepodobnˇe dále ovlivnila volby v Iowa Gambling Task ve smyslu zhoršení výsledk ° u. Podíváme-li se na rizikové preference, zjišt'ujeme, že kognitivnˇe vyˇcerpané subjekty byly obecnˇe rizikovˇe averzní v kontextu ztrát, pˇriˇcemž toto neplatilo pro kontrolní skupinu, u které docházelo naopak k vyhledávání rizika. Nezdá se však, že by tato zmˇena v rizikových preferencích pod vlivem kognitivního vyˇcerpání dále ovliv ˇ novala volby v Iowa Gambling Task.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.