Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Fenomén Like House jako příklad konvergence televizního a internetového média
Svobodová, Marie ; Řehořová, Irena (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
Práce se zaměřuje na koncept mediální konvergence jakožto komplexní a nepředvídatelný proces toho, jak se prolínají stará a nová média. Konkrétně je zde zaměřeno na konvergenci televizního a internetového média. Televize se vlivem digitalizace zásadně proměňuje a nevyhnutelně interaguje s internetem. Mediální konvergence je ukázána na příkladu druhé řady české reality show Like House, ve které skupina influencerů - internetových (mikro)celebrit - žije v jedné vile. Like House 2 zde ale není brán jen jako reality show, ale jakožto hybridní multimediální projekt, který se rozkládá na několika mediálních platformách a na němž se podílí mnoho aktérů. Na základně analýzy televizních epizod reality show a přidružených sociálních sítí je závěrem práce, že logika televizního a internetového média je zde inherentně spjatá. Like House 2 je příkladem toho, jaká může být podoba mediální konvergence, v tomto projektu jsou přitom média propojená na mnoha úrovních.
Vývoj interaktivní televize ve Spojeném království
Opluštil, Ondřej ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Kruml, Milan (oponent)
Tato práce se zaobírá fenoménem interaktivní televize se zaměřením na vývoj této technologie ve Spojeném království, které platí za trh, na kterém se tato technologie rozvinula nejvíce. Práce nejprve definuje interaktivní televizi jako takovou a dělí ji do tří hlavních kategorií. Mimo to stručně popisuje vývoj televize ve Spojeném království, a připomíná fenomén konvergence, který je zásadní pro většinu interaktivních počinů. Druhá část se pak věnuje případové studii vývoje interaktivní televize právě ve Velké Británii. Ve snaze zodpovědět hlavní výzkumnou otázku - tedy jaké technologické fáze musely nastat při přechodu od klasické k interaktivní televizi - práce dělí interaktivní vysílání do pěti fází. První fáze nastává v době analogového vysílání, ve kterém je představen teletext jako první televize "na vyžádání" a první forma konvergence při zapojení telefonu do vysílání některých soutěží a pořadů. Druhá fáze nastává okolo roku 1998, kdy začíná digitalizace. Právě ta umožňuje spuštění mnoha nových forem interaktivity, jako například oploceného pole, aplikací a dalších. Třetí fáze, nastávající okolo roku 2002, se pak nese ve standardizaci interaktivity jako běžného prvku vysílání. Okolo roku 2008 se však začíná ve čtvrté fázi více prosazovat video na vyžádání a posledních několik let (pátá fáze)...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.