Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hodnota vzdělání z pohledu žáků různých typů škol
Vojtová, Pavla ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
RESUMÉ Hodnoty - konkrétně i hodnoty vzdělání, jsou tématem, které by se dalo nazvat nadčasovým. Stejně jako se měnily historické epochy, měnilo se i pojetí hodnot vzdělání. Jeho kořeny nalezneme již v antickém Řecku, aktuální je však i v dnešní době. V této diplomové práci jsme se tomuto témtu chtěli věnovat. Úvodní - teoretická část - byla zaměřena na obecné hodnoty z pohledu různých vědeckých disciplín. V následující části byly přiblíženy pojmy systém hodnot, jejich hierarchizace a hodnotová orientace. Nebyla opomenuta ani témata související se socializací a předáváním hodnot, převážně v rodině. K tomu neodmyslitelně patří i vztahy s rodiči a styly výchovy. Nevyhnuli jsme se ani tématům specifik vnímání morálních norem u adolescentů, volby jejich profesní přípravy a pojmům vzdělání a vzdělávání. Praktická část se již věnuje metodologii výzkumu, uskutečňování rozhovorů a jejich kódování podle předem stanovených kritérií. Po této analýze se práce zabývá srovnání jednotlivých výpovědí studentů v rámci jednotlivých tříd i škol navzájem. Výsledkem jsou závěry, které sumarizují a porovnávají obecné i osobní pohledy na hodnotu vzdělání. Hodnota vzdělání je fenoménem, který je přítomen a reflektován všemi aktéry výzkumu na navštívených středních školách. Přístup ke vzdělání se liší na základě výchovy v rodině,...
Hodnota vzdělání z pohledu žáků různých typů škol
Vojtová, Pavla ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
RESUMÉ Hodnoty - konkrétně i hodnoty vzdělání, jsou tématem, které by se dalo nazvat nadčasovým. Stejně jako se měnily historické epochy, měnilo se i pojetí hodnot vzdělání. Jeho kořeny nalezneme již v antickém Řecku, aktuální je však i v dnešní době. V této diplomové práci jsme se tomuto témtu chtěli věnovat. Úvodní - teoretická část - byla zaměřena na obecné hodnoty z pohledu různých vědeckých disciplín. V následující části byly přiblíženy pojmy systém hodnot, jejich hierarchizace a hodnotová orientace. Nebyla opomenuta ani témata související se socializací a předáváním hodnot, převážně v rodině. K tomu neodmyslitelně patří i vztahy s rodiči a styly výchovy. Nevyhnuli jsme se ani tématům specifik vnímání morálních norem u adolescentů, volby jejich profesní přípravy a pojmům vzdělání a vzdělávání. Praktická část se již věnuje metodologii výzkumu, uskutečňování rozhovorů a jejich kódování podle předem stanovených kritérií. Po této analýze se práce zabývá srovnání jednotlivých výpovědí studentů v rámci jednotlivých tříd i škol navzájem. Výsledkem jsou závěry, které sumarizují a porovnávají obecné i osobní pohledy na hodnotu vzdělání. Hodnota vzdělání je fenoménem, který je přítomen a reflektován všemi aktéry výzkumu na navštívených středních školách. Přístup ke vzdělání se liší na základě výchovy v rodině,...
Analýza organizační kultury výrobní firmy
Kolářová, Jana ; Nový, Ivan (vedoucí práce) ; Chládová, Martina (oponent)
Cílem této práce je analyzovat organizační kulturu výrobní firmy za účelem poskytnutí dostatečných podkladů pro následné rozhodování jednatele společnosti o jejím budoucím směřování. Jednotlivé metody byly využity s důrazem na pokrytí kvalitativního i kvantitativního postupu výzkumu, protože studovaný jev má multidimenzionální charakter. V práci je nastíněn současný stav řešené problematiky. Nově byla aplikována kombinace dotazníkového šetření Denison Organizational Culture Survey a skupinového rozhovoru založeného na poznatcích Edgara H. Scheina, což může být přínosem pro praktiky při úvaze o podobné analýze ve vlastní organizaci. V závěru práce lze nalézt diskusi hlavních zjištění, z nichž vycházejí doporučení pro firmu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.