Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vyhodnocení vážných dopravních nehod
Nekulová, Pavla ; Dašková, Jaroslava (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je vyhodnocení vlivu proměnných parametrů povrchových vlastností vozovek pozemních komunikací, a to protismykových vlastností a podélných nerovností povrchu vozovky, na vznik dopravních nehod se smrtelnými následky v Jihomoravském kraji v roce 2011. Práce obsahuje charakteristiky vybraných nehodových úseků a výsledky měření součinitele podélného tření a podélných nerovností povrchu vozovky.
Optimalizace vybraných návrhových prvků ČSN pro projektování pozemních komunikací
Kokeš, Ondřej ; Čepil, Jiří (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce popisuje a rozebírá některé návrhové prvky z ČSN 73 6101 a porovnává je s Norma de Traçado, což je hlavní předpis pro navrhování pozemních komunikací v Portugalsku. V praktické části na základě poznatků z teoretické části je zkoumán průjezd vozidel směrovými oblouky a z toho pramenící provázanost mezi teoretickým návrhem a výslednou reálnou rychlostí. Cílem práce je ověřit předpoklad, že návrhová rychlost v normě nereflektuje skutečnou rychlost, kterou řidiči jezdí po pozemních komunikacích.
Predikce protismykových vlastností povrchu vozovky v laboratoři
Nekulová, Pavla ; Dašek, Ondřej (oponent) ; Stryk, Josef (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá zkušební metodou „Stanovení součinitele tření po ohlazení“ popsanou v ČSN EN 12697-49 (nazývaná také zkouška Wehner/Schulze), která má umožnit předpověď vývoje protismykových vlastností povrchu vozovky pomocí laboratorního měře-ní. Vzhledem k tomu, že požadovaná kvalita protismykových vlastností povrchu vozovky musí být splněna nejen na nových stavbách ale i na konci záruční doby, tak se zhotovitelé dopravních staveb začali zaměřovat na životnost protismykových vlastností povrchů vozovek. Zkouška Wehner/Schulze byla sice poprvé představena již v 60. letech minulého sto-letí, ale zvýšená pozornost je jí věnována až v posledních patnácti letech. Základním předpokladem pro využití této zkušební metody je navázání výsledků měření v laboratoři na hodnoty měřené dynamickými měřicími zařízeními, která jsou běžně používána pro měření protismykových vlastností povrchu vozovky, a stanovení vztahu mezi laboratorní simulací dopravního zatížení a skutečným dopravním zatížením. Dalším řešeným tématem je využití zkušební metody Wehner/Schulze pro návrh speciálních asfaltových směsí s optimální životností protismykových vlastností – v tomto případě jde o asfaltovou směs s kombinací kameniv s různou hodnotou ohladitelnosti PSV tak, aby byla využita lokální kameniva s nízkou hodnotou PSV s přidáním malého množství hodnotného dovezeného kameniva s vysokou hodnotou PSV.
Protismykové vlastnosti vozovek
Stránský, Jakub ; Stehlík, Dušan (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce má za cíl zpracování poznatků o protismykových vlastnostech, jejich měření, zařízení k tomu sloužící a poruchy a jejich vhodné opravy u tuhých a netuhých vozovek. Praktická část vyhodnocuje protismykové vlastnosti vybraných dálničních úseků s tuhým i netuhým krytem na základě naměřených hodnot PTV.
Přilnavost materiálů pro vodorovné dopravní značení
Šašinková, Daniela ; Dašek, Ondřej (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Předkládaná bakalářská práce se zabývá problematikou přilnavosti materiálů pro vodorovné dopravní značení v případě provádění obnovy značení a dvoufázového značení. V rámci práci je také řešeno měření a posouzení předepsaných parametrů. Na začátku teoretické části je uveden popis dané problematiky v současné době, poté následuje obecná charakteristika vodorovného dopravního značení. Dále jsou popsány jednotlivé zkoušky prováděné na VDZ realizované v rámci předkládané bakalářské práce. Praktická část se nejprve zabývá přípravou, zhotovením a popisem vzorků, které byly použity pro tuto práci. Poté následuje vyhodnocení měření prováděných na všech zkušebních vzorcích značení. Všechna vyhodnocení jsou podložena výsledky zkoušek a fotodokumentací.
Přilnavost materiálů pro vodorovné dopravní značení
Šašinková, Daniela ; Dašek, Ondřej (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Předkládaná bakalářská práce se zabývá problematikou přilnavosti materiálů pro vodorovné dopravní značení v případě provádění obnovy značení a dvoufázového značení. V rámci práci je také řešeno měření a posouzení předepsaných parametrů. Na začátku teoretické části je uveden popis dané problematiky v současné době, poté následuje obecná charakteristika vodorovného dopravního značení. Dále jsou popsány jednotlivé zkoušky prováděné na VDZ realizované v rámci předkládané bakalářské práce. Praktická část se nejprve zabývá přípravou, zhotovením a popisem vzorků, které byly použity pro tuto práci. Poté následuje vyhodnocení měření prováděných na všech zkušebních vzorcích značení. Všechna vyhodnocení jsou podložena výsledky zkoušek a fotodokumentací.
Vyhodnocení vážných dopravních nehod
Nekulová, Pavla ; Dašková, Jaroslava (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je vyhodnocení vlivu proměnných parametrů povrchových vlastností vozovek pozemních komunikací, a to protismykových vlastností a podélných nerovností povrchu vozovky, na vznik dopravních nehod se smrtelnými následky v Jihomoravském kraji v roce 2011. Práce obsahuje charakteristiky vybraných nehodových úseků a výsledky měření součinitele podélného tření a podélných nerovností povrchu vozovky.
Optimalizace vybraných návrhových prvků ČSN pro projektování pozemních komunikací
Kokeš, Ondřej ; Čepil, Jiří (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce popisuje a rozebírá některé návrhové prvky z ČSN 73 6101 a porovnává je s Norma de Traçado, což je hlavní předpis pro navrhování pozemních komunikací v Portugalsku. V praktické části na základě poznatků z teoretické části je zkoumán průjezd vozidel směrovými oblouky a z toho pramenící provázanost mezi teoretickým návrhem a výslednou reálnou rychlostí. Cílem práce je ověřit předpoklad, že návrhová rychlost v normě nereflektuje skutečnou rychlost, kterou řidiči jezdí po pozemních komunikacích.
Protismykové vlastnosti vozovek
Stránský, Jakub ; Stehlík, Dušan (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce má za cíl zpracování poznatků o protismykových vlastnostech, jejich měření, zařízení k tomu sloužící a poruchy a jejich vhodné opravy u tuhých a netuhých vozovek. Praktická část vyhodnocuje protismykové vlastnosti vybraných dálničních úseků s tuhým i netuhým krytem na základě naměřených hodnot PTV.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.