Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Detection of Homologous Enzymes
Gajdoš, Pavel ; Burgetová, Ivana (oponent) ; Martínek, Tomáš (vedoucí práce)
This work deals with detection of homologous enzymes in protein databases. Its goal is to design a tool providing such a search. The reader is familiarized with a basic theoretical knowledge regarding proteins, enzymes, homology, but also with existing tools for detection of homologous proteins and enzymes. The further concern of this work is with evaluation of existing tools for detection of homologous enzymes. For the purpose of assessment, a testing dataset was created altogether with an algorithm for evaluation of particular tools. The next part comprises a design and implementation of a new method for detection of homologous enzymes altogether with its evaluation. Two algorithms (One-by-One algorithm and MSA algorithm) for detection of homologous enzymes are presented and compared showing that MSA algorithm is insignificantly better than One-by-One algorithm in terms of accuracy whereas in the matter of speed the latter algorithm prevails. 
Oceňování věcných břemen - komparace různých metod ocenění
Prokop, Jan ; Sadílek, Augustin (oponent) ; Klika, Pavel (vedoucí práce)
V této diplomové práci řeším způsoby ocenění věcných břemen podle současné legislativy a metodiky. Věcná břemena, jakožto nástroj pro omezení nebo rozšíření práv k nemovitostem, rozvádím v obecné rovině, uvedu způsoby jejich oceňování a následně aplikuji tyto metody na konkrétní věcná břemena.
Mediální obraz Války v zálivu ve vybraném dobovém tisku
Štěpánek, Jan ; Horký, Petr (vedoucí práce) ; Chrenčík, Roman (oponent)
Práce se bude zabývat válečným konfliktem v Perském zálivu z roku 1991, důvodem vzniku této série událostí, způsobenými následky, a především průběhem tohoto souboje mocností z hlediska mediálního prostředí. Jádrem práce bude analýza domácího a zahraničního tisku z dob konfliktu. Tato analýza bude zároveň srovnávat změnu přístupu médií a také přístupu armády k médiím. Tento přístup bude srovnán s předchozími konflikty, mezi které patří například válka ve Vietnamu a dojde k objasnění možných změn, ke kterým v průběhu času došlo. Cílem práce bude čtenáři přiblížit konflikt jako takový, představit mu komplexní pohled na vybraný dobový tisk se zaměřením na České a Americké zdroje. Analyzována budou periodika Rudé právo a The Washington Post z období 17. ledna 1991 - 28. února 1991.
Projekce presupozic v češtině
Veselý, Vojtěch ; Macurová, Alena (vedoucí práce) ; Hajičová, Eva (oponent) ; Bílková, Jana (oponent)
Projekce presupozic v češtině Presupozici chápu současně jako implikaci a soubor požadavků, které věta klade na (pasivní) kontext, tj. na soubor realizovaných propozic a logicko-sémantických vztahů mezi nimi sdílený účastníky komunikace. Obsahem presupozice je informace, kterou mluvčí ztvárňuje jako předem danou, komunikantům známou. Presupozice je významově užší pojem než implikace: implikovaný je každý význam vyjádřený nepřímo, avšak ne každá implikace má povahu presupozice. Kontextově zapojené složky vyjadřují propozici, která je zahrnuta v aktivním kontextu, tj. v množině propozic, na něž jsou účastníci komunikace aktivně zaměřeni. Kontextová zapojenost je jedním ze spouštěčů presupozic: informace zahrnutá v aktivním kontextu je nutnou součástí kontextu pasivního (obráceně to pochopitelně neplatí). Aby primární (přímo vyjádřená) propozice věty mohla inkrementovat kontext sdílený účastníky komunikace, musejí být splněny všechny větné presupozice, které jsou v primární propozici sémanticky zahrnuty. Presupozice je splněna jedině tehdy, je-li propozice p, která je obsahem presupozice, součástí (pasivního) kontextu. Pokud kontext nezahrnuje p ani propozici, která je s p v rozporu, např. ňp (negaci p), lze jej akomodovat, tj. propozici p k němu přičlenit. Zahrnuje-li kontext propozici, která je s p...
Result/inference discourse connectives in academic texts
Tomešová, Klára ; Malá, Markéta (vedoucí práce) ; Brůhová, Gabriela (oponent)
Diplomová práce porovnává užívání rezultativních diskurzních konektorů ve dvou korpusech sestavených autorem - v korpusu vytvořeném z 43 literárních esejí českých vysokoškolských studentů oboru Anglistika-amerikanistika a v korpusu sestaveném z 34 odborných článků psaných rodilými mluvčími. Hlavním cílem práce bylo zjistit, do jaké míry se studenti v používání rezultativních konektorů shodují s profesionálními autory, a to zejména s ohledem na frekvenci, postavení ve větě a dosah konektorů. Práce ukázala, že studenti rezultativní konektory celkově výrazně nadužívají a zároveň objevila případy nadměrného i nedostatečného užívání jednotlivých konektorů. Dále bylo zjištěno, že jak studenti, tak profesionální autoři obecně dávají přednost počátečnímu postavení rezultativních konektorů ve větě, ale studenti častěji užívají konektory s užším dosahem.
Oceňování věcných břemen - komparace různých metod ocenění
Prokop, Jan ; Sadílek, Augustin (oponent) ; Klika, Pavel (vedoucí práce)
V této diplomové práci řeším způsoby ocenění věcných břemen podle současné legislativy a metodiky. Věcná břemena, jakožto nástroj pro omezení nebo rozšíření práv k nemovitostem, rozvádím v obecné rovině, uvedu způsoby jejich oceňování a následně aplikuji tyto metody na konkrétní věcná břemena.
Povaha a rozsah principu non-refoulement
Cenklová, Tereza ; Honusková, Věra (vedoucí práce) ; Bílková, Veronika (oponent)
v českém jazyce Tato diplomová práce pojednává o stěžejním principu mezinárodního uprchlického práva, jímž je princip non-refoulement. Prostřednictvím tohoto principu jsou oprávněné osoby chráněny před navrácením do země jejich původu, kde jim hrozí nebezpečí vyjmenované v jednotlivých dokumentech. Účelem této práce je vymezení a analýza povahy, rozsahu a obsahu tohoto principu v jednotlivých mezinárodních a regionálních dokumentech a jejich následné porovnání. Vlastní text práce se skládá ze sedmi hlavních kapitol. První kapitola obsahuje stručné vymezení dokumentů, v nichž je princip non-refoulement zakotven. V druhé kapitole se věnuji rozsahu principu. V rámci této kapitoly řeším otázku osobního a územního rozsahu. Ve třetí kapitole se zabývám povahou principu v jednotlivých dokumentech a rovněž existencí a výkladem výjimek z toho principu. V této kapitole se věnuji především analýze Úmluvy o právním postavení uprchlíků vzhledem k tomu, že právě tato výjimky zakotvuje. Ve čtvrté kapitole se zaměřuji na detailnější rozbor povahy, rozsahu a obsahu principu v jednotlivých dokumentech. Zkoumám zde, jaké části principu jsou v těchto dokumentech shodné či podobné a které se naopak liší. V páté kapitole je rozebrána problematika kontrolovatelnosti dodržování principu non-refoulement. Uvádím zde...
Rozsah a příčiny doučování v české primární škole
Chramostová, Blanka ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Horáčková, Klára (oponent)
Název: Rozsah a příčiny doučování v české primární škole Abstrakt: Diplomova prace se zabýva fenomenem doucovaní (shadow education) a jeho formami. Predstavený výzkum se snazí zmapovat rozsah a príciný doucovaní v ceske primarní skole. Formou dotazníku, urceneho rodicum detí 1. st. ZŠ, hleda odpovedi na otazký týkající se vztahu mezi vekem, pohlavím, socioekonomickým statusem rodiný a mezi volenou formou doucovaní. Prace výchazí z výsledku výzkumu M. Hoschlove a navazuje na nej. Výzkumný vzorek býl rozsíren o oblast mimo hlavní mesto. Pozornost je take venovana srovnaní situace v Česke republice a v zahranicí. Klícova slova: doucovaní - formý, rozsah, príciný, doucovaní sociokulturne znevýhodnených detí
Projekce presupozic v češtině
Veselý, Vojtěch ; Macurová, Alena (vedoucí práce) ; Hajičová, Eva (oponent) ; Bílková, Jana (oponent)
Projekce presupozic v češtině Presupozici chápu současně jako implikaci a soubor požadavků, které věta klade na (pasivní) kontext, tj. na soubor realizovaných propozic a logicko-sémantických vztahů mezi nimi sdílený účastníky komunikace. Obsahem presupozice je informace, kterou mluvčí ztvárňuje jako předem danou, komunikantům známou. Presupozice je významově užší pojem než implikace: implikovaný je každý význam vyjádřený nepřímo, avšak ne každá implikace má povahu presupozice. Kontextově zapojené složky vyjadřují propozici, která je zahrnuta v aktivním kontextu, tj. v množině propozic, na něž jsou účastníci komunikace aktivně zaměřeni. Kontextová zapojenost je jedním ze spouštěčů presupozic: informace zahrnutá v aktivním kontextu je nutnou součástí kontextu pasivního (obráceně to pochopitelně neplatí). Aby primární (přímo vyjádřená) propozice věty mohla inkrementovat kontext sdílený účastníky komunikace, musejí být splněny všechny větné presupozice, které jsou v primární propozici sémanticky zahrnuty. Presupozice je splněna jedině tehdy, je-li propozice p, která je obsahem presupozice, součástí (pasivního) kontextu. Pokud kontext nezahrnuje p ani propozici, která je s p v rozporu, např. ňp (negaci p), lze jej akomodovat, tj. propozici p k němu přičlenit. Zahrnuje-li kontext propozici, která je s p...
Česká inspekce životního prostředí
Beranová, Lenka ; Humlíčková, Petra (vedoucí práce) ; Žákovská, Karolina (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje problematice České inspekce životního prostředí a obecné ochraně životního prostředí. Zaměřuji se na historii ochrany životního prostředí, a to na úrovni mezinárodní, evropské i národní. Dále se věnuji vývoji inspekcí na našem území a důvodům vzniku Inspekce, její působnosti (jak věcné tak územní) a jejím pravomocem ve všech hlavních složkách. Pro srovnání se zabývám i ochranou životního prostředí v jiných evropských státech (vybrala jsem si dva západoevropské státy, které mají poměrně dlouhou historii ochrany životního prostředí). Nejvíce se však věnuji výkonu dozoru, a to jak v obecné rovině, tak konkrétně jako jedné z pravomocí Inspekce, kterou má ve všech pěti základních složkách. Na závěr se zabývám poskytováním informací a rozdíly v postupu, dle jednotlivých zákonů. Cílem práce je seznámit čtenáře jak všeobecně s ochranou životního prostředí, tak hlavně s fungování Inspekce a jejím významu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.