Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Popularizace vědy v českých audiovizuálních médiích se zaměřením na kosmonautiku
Vopršal, Lukáš ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem zpracování a popularizace vědy v oblasti kosmonautiky v českých audiovizuálních médiích. Cílem práce bylo na příkladech vědecko-populárních pořadů ve dvou různých audiovizuálních médiích interpretovat obsahovou stránku vybraných epizod ve zvoleném časovém období a vhodnou srovnávací metodou zhodnotit využití popularizačních prvků ve vysílání každého z pořadů. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části práce byla vytvořena rešerše, zpracovaná na základě české i zahraniční odborné literatury, s cílem zmapovat a popsat přístupy k popularizaci vědy v médiích formou vymezení pojmů věda, masová média, vědecká žurnalistika, popularizace vědy. Rozsáhlá část rešerše se věnuje vývoji české vědecké žurnalistiky od 2. poloviny 19. století po současnost, a v detailu téma rozebírá na příkladech dvou renomovaných vědecko- populárních pořadů - Meteor a Okna vesmíru dokořán. V praktické části se autor věnoval interpretaci obsahu a obsahové analýze televizního pořadu Hyde Park - Civilizace v pěti vybraných epizodách zaměřených na kosmonautiku, a vysílaných v období roků 2021 - 2022, a též rozhlasového magazínu "Experiment" ve dvanácti vybraných epizodách vysílaných v roce 2022. Dále autor zpracoval rozhovory s autory magazínu "Experiment" na téma...
Principy popularizace vědeckých poznatků na českých a amerických zpravodajských serverech
Samšuková, Eva ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Kraus, Jiří (oponent)
Rigorózní práce "Principy popularizace vědeckých poznatků na českých a amerických zpravodajských serverech" hodnotí a srovnává články na zpravodajských internetových portálech v České republice a Spojených státech amerických, které vyšly během tříměsíčního analyzovaného období ve vědeckých rubrikách. Práce se zabývá tím, jaký prostor servery NYTimes.com, USAToday.com, iDnes.cz a Novinky.cz vědeckému zpravodajství věnovaly, a jak jej pojímaly z hlediska audiovizuálního oživení a tematické agendy. Těchto zjištění je v práci dosaženo kvantitativní obsahovou analýzou. Ta je pak také doplněna sémiotickou analýzou, která ve vědeckých článcích hodnotí jejich kompoziční a narativní struktury a rovněž srovnává výběr jazykových prostředků. Zabývat se popularizací vědy v nejnavštěvovanějších internetových médiích je důležité z hlediska veřejnosti, která nejen, že výsledky vědy využívá, ale také se v rámci veřejných financí podílí na zpětném spolufinancování vědy. Pro vědce je proto důležité svou práci s veřejností pomocí médií komunikovat.
Interview na vědecké téma v podání Marka Ebena a jeho TV pořadu Na plovárně
Lichnovský, Tomáš ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Marek Eben je v roli moderátora pořadu Na plovárně fenoménem, který ve vysílání České televize pozorujeme téměř 20 let. Svým formátem netypická talk show je unikátní nejen z hlediska výběru hostů, ale zejména Ebenovým stylem vedení interview. Jakým způsobem prezentuje specifickou skupinu hostů, kteří přicházejí z akademického prostředí? A kolik vědců už divácky populární "Plovárnu" navštívilo? Následující bakalářská práce odpovídá nejen na tyto otázky. Teoretickou část autor otevírá výkladem interview jako žurnalistického žánru a důraz přitom klade na oblast terminologie, typologie či autorizace. Zabývá se rovněž užitím rozhovoru v různých formátech televizních pořadů a s přesahem do další kapitoly, obsahující charakteristiku pořadu Na plovárně a profil Marka Ebena, upozorňuje na sporné aspekty označení "talk show". Praktická část práce vychází z kvantitativní a kvalitativní komparační analýzy vybraných dílů pořadu. Výsledky výzkumu, týkající se jednak míry popularizace vědy v pořadu z hlediska počtu akademických hostů, jednak počtu popularizovaných vědních odvětví, prezentuje autor v poslední kapitole. Zároveň charakterizuje Ebenův styl vedení interview na vědecké téma a potvrzuje hypotézu, že se tento styl v průběhu let vyvíjel. Klíčová slova Interview, talk show, televize, zábava, popularizace...
Interview na vědecké téma v podání Marka Ebena a jeho TV pořadu Na plovárně
Lichnovský, Tomáš ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Marek Eben je v roli moderátora pořadu Na plovárně fenoménem, který ve vysílání České televize pozorujeme téměř 20 let. Svým formátem netypická talk show je unikátní nejen z hlediska výběru hostů, ale zejména Ebenovým stylem vedení interview. Jakým způsobem prezentuje specifickou skupinu hostů, kteří přicházejí z akademického prostředí? A kolik vědců už divácky populární "Plovárnu" navštívilo? Následující bakalářská práce odpovídá nejen na tyto otázky. Teoretickou část autor otevírá výkladem interview jako žurnalistického žánru a důraz přitom klade na oblast terminologie, typologie či autorizace. Zabývá se rovněž užitím rozhovoru v různých formátech televizních pořadů a s přesahem do další kapitoly, obsahující charakteristiku pořadu Na plovárně a profil Marka Ebena, upozorňuje na sporné aspekty označení "talk show". Praktická část práce vychází z kvantitativní a kvalitativní komparační analýzy vybraných dílů pořadu. Výsledky výzkumu, týkající se jednak míry popularizace vědy v pořadu z hlediska počtu akademických hostů, jednak počtu popularizovaných vědních odvětví, prezentuje autor v poslední kapitole. Zároveň charakterizuje Ebenův styl vedení interview na vědecké téma a potvrzuje hypotézu, že se tento styl v průběhu let vyvíjel. Klíčová slova Interview, talk show, televize, zábava, popularizace...
Principy popularizace vědeckých poznatků na českých a amerických zpravodajských serverech
Samšuková, Eva ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Kraus, Jiří (oponent)
Rigorózní práce "Principy popularizace vědeckých poznatků na českých a amerických zpravodajských serverech" hodnotí a srovnává články na zpravodajských internetových portálech v České republice a Spojených státech amerických, které vyšly během tříměsíčního analyzovaného období ve vědeckých rubrikách. Práce se zabývá tím, jaký prostor servery NYTimes.com, USAToday.com, iDnes.cz a Novinky.cz vědeckému zpravodajství věnovaly, a jak jej pojímaly z hlediska audiovizuálního oživení a tematické agendy. Těchto zjištění je v práci dosaženo kvantitativní obsahovou analýzou. Ta je pak také doplněna sémiotickou analýzou, která ve vědeckých článcích hodnotí jejich kompoziční a narativní struktury a rovněž srovnává výběr jazykových prostředků. Zabývat se popularizací vědy v nejnavštěvovanějších internetových médiích je důležité z hlediska veřejnosti, která nejen, že výsledky vědy využívá, ale také se v rámci veřejných financí podílí na zpětném spolufinancování vědy. Pro vědce je proto důležité svou práci s veřejností pomocí médií komunikovat.
Principy popularizace vědeckých poznatků na českých a amerických zpravodajských serverech
Samšuková, Eva ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Škodová, Markéta (oponent)
Diplomová práce "Principy popularizace vědeckých poznatků na českých a amerických zpravodajských serverech" hodnotí a srovnává články na zpravodajských internetových portálech v České republice a Spojených státech amerických, které vyšly během tříměsíčního analyzovaného období ve vědeckých rubrikách. Práce se zabývá tím, jaký prostor servery NYTimes.com, USAToday.com, iDnes.cz a Novinky.cz vědeckému zpravodajství věnovaly, a jak jej pojímaly z hlediska audiovizuálního oživení a tematické agendy. Těchto zjištění je v práci dosaženo kvantitativní obsahovou analýzou. Ta je pak také doplněna sémiotickou analýzou, která ve vědeckých článcích hodnotí jejich kompoziční a narativní struktury a rovněž srovnává výběr jazykových prostředků. Zabývat se popularizací vědy v nejnavštěvovanějších internetových médiích je důležité z hlediska veřejnosti, která nejen, že výsledky vědy využívá, ale také se v rámci veřejných financí podílí na zpětném spolufinancování vědy. Pro vědce je proto důležité svou práci s veřejností pomocí médií komunikovat.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.