Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Analýza vztahu mezi veřejným financováním a vzděláváním: komparace Filipín, Malajsie a Thajska
Štursová, Kateřina
Jedním z hlavních cílů celosvětového rozvoje 21. století je zřízení kvalitního vzdělávání pro všechny, neboť vzdělávání je spojováno s rostoucí životní úrovní a rozvojem společnosti. V této práci je zkoumáno základní a vysokoškolské vzdělávání. Problematika vzdělávání v 21. století byla v této práci zaměřena na roky 2010–2019, ve kterých probíhaly dva mezinárodní programy Organizace spojených národů, a to Vzdělávání pro všechny (EFA) a Cíle udržitelného rozvoje (SDGs). Zkoumání bylo zaměřeno na tři konkrétní země jihovýchodní Asie: Malajsie, Thajsko a Filipíny. Do vzdělávání je v těchto zemích v pozorovaném období investováno mezi 2 až 6 % HDP země, přesto je jejich vzdělávání v mezinárodním hodnocení na nízké úrovni. Vztah vládního financování školství se zápisem ke studiu byl hlavním předmětem analýzy této práce. Zjištěn byl slabý vztah mezi financováním a zápisem do vzdělávání v Thajsku a silný vztah se naopak vyskytoval u vysokých škol na Filipínách. Přesto pouze u vysokých škol v Thajsku v letech 2010–2014 byla objevena přímá závislost, která představuje vztah, u kterého se stoupajícím vládním financováním stoupá i počet zapsaných studentů ke studiu.
Proměna sociálního postavení dítěte ve společnosti od novověku do současnosti
BEZAČINSKÁ, Lucie
V bakalářské práci se zabývám proměnou sociálního postavení dítěte ve společnosti od novověku do současnosti. Důležitými dílčími tématy jsou rodina, výchova, školní docházka a vzdělávání, sociální práce s dítětem a práva dítěte. Práce si klade otázku po vlivu dobových podmínek na postavení dítěte a sleduje, jak během několika posledních staletí narůstá systémový zájem o záležitosti spojené s dětmi a dětstvím jako svébytným obdobím lidského života. Dějinné hledisko umožňuje zachytit nejen postupnou proměnu postavení dítěte ve společnosti, ale i zmapovat její příčinné okolnosti, na nichž se podílí například role náboženství, vliv vědy a dobových autorit či síla lidové tradice a zvyklostí. V tomto kontextu je pak tematizována sociální práce s dětmi i problematika dětských práv.
Analýza současných názorů na mutismus v odborné české i cizojazyčné literatuře
Páleníková, Petra ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Diplomová práce je z oblasti speciální pedagogiky a zabývá se mutismem z pohledu odborné české i cizojazyčné literatury. Práce je teoretického charakteru a je rozdělena na tři části. V první kapitole je popisován mutismus, jeho etiologie, symptomy, diagnostika a terapie na základě studia české odborné literatury. Druhá kapitola popisuje stejné kategorie, ovšem na základě studia zahraničních odborných zdrojů. Poslední část práce je věnována analýze a komparaci získaných poznatků v jednotlivých oblastech. Největší rozdíly se vyskytují v oblasti diagnostiky a terapie mutismu, které jsou v cizojazyčné literatuře více rozpracovány, než v literatuře české. Dílčí rozdíly se objevují ve všech ostatních oblastech mutismu. Charakteristickým rysem cizojazyčné literatury je v oblasti etiologie mutismu teorie učení, v oblasti symptomů i terapie sociální anxiozita a celkově dominantní vliv Diagnostického a statistického manuálu mentálních poruch. Česká literatura poskytuje množství odlišných názorů nejen na vymezení mutismu, ale i na etiologii a symptomatologii. Oblast diagnostiky a terapie není v české literatuře hlouběji rozpracována.
Analýza současných názorů na mutismus v odborné české i cizojazyčné literatuře
Páleníková, Petra ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Diplomová práce je z oblasti speciální pedagogiky a zabývá se mutismem z pohledu odborné české i cizojazyčné literatury. Práce je teoretického charakteru a je rozdělena na tři části. V první kapitole je popisován mutismus, jeho etiologie, symptomy, diagnostika a terapie na základě studia české odborné literatury. Druhá kapitola popisuje stejné kategorie, ovšem na základě studia zahraničních odborných zdrojů. Poslední část práce je věnována analýze a komparaci získaných poznatků v jednotlivých oblastech. Největší rozdíly se vyskytují v oblasti diagnostiky a terapie mutismu, které jsou v cizojazyčné literatuře více rozpracovány, než v literatuře české. Dílčí rozdíly se objevují ve všech ostatních oblastech mutismu. Charakteristickým rysem cizojazyčné literatury je v oblasti etiologie mutismu teorie učení, v oblasti symptomů i terapie sociální anxiozita a celkově dominantní vliv Diagnostického a statistického manuálu mentálních poruch. Česká literatura poskytuje množství odlišných názorů nejen na vymezení mutismu, ale i na etiologii a symptomatologii. Oblast diagnostiky a terapie není v české literatuře hlouběji rozpracována.
Motivy rodičů k žádostem o odklad školní docházky
Kafková, Veronika ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Stolařová, Jaroslava (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám problematikou odkladů školní docházky, konkrétně motivy rodičů, které k odkladům školní docházky vedou. Diplomová práce má teoreticko - empirickou povahu. Teoretická část se pokouší zmapovat okruhy týkající se problému odkladů školní docházky a sociálně pedagogické aspekty týkající se rozhodovacího procesu, které k takovému rozhodnutí vedou. Empirická část práce se pokouší nahlédnout na vybraném vzorku rodičů jejich motivace k žádostem o odklad školní docházky. Výzkum proběhl formou rozhovoru a dotazníku. Při zpracování tématu jsem čerpala z dostupných českých materiálů a v poslední kapitole také z vlastního empirického šetření.
Chronicky nemocné dítě na základní škole
HARŠÁNIOVÁ, Pavla
V této bakalářské práci je popsána a rozebrána problematika chronicky nemocných dětí v mladším školním věku v období jejich docházky na základní školu. Nejprve jsou zmíněny historické aspekty a historický vývoj péče o osoby a zejména děti se zdravotním znevýhodněním se zaměřením se na chronická onemocnění. Vyzdvižen je význam některých osobností, které přispěly k rozvoji péče o chronicky nemocné a k začlenění těchto dětí do běžného procesu vzdělávání či se zasloužily o vznik specializovaných zařízení pro chronicky nemocné. V práci je zmíněn také přístup společnosti a odborníků k dětem chronickým onemocněním a instituce, které pečují o chronicky nemocné děti. Jsou zde také popsány charakteristiky, etiologie, diagnostika, rizika a krizové situace, terapie a léčba a prevence u chronických onemocnění, později zmíněných v praktické výzkumné části práce. Zmíněny pak jsou zejména výstupy dopadu chronických onemocnění na běžnou školskou a vzdělávací praxi, docházku dětí do školy a výuku, spolupráce školy a rodičů. Specifikována jsou možná omezení u jednotlivých onemocnění. Poslední z teoretické části jsou úvahy a zamyšlení se nad vlivem chronických onemocnění na běžnou školní docházku a výuku ve škole. V praktické části jsou zodpovězeny výzkumné otázky základě výzkumu, provedeného dotazníkovou formou, je zde i zamyšlení se nad možnými řešeními v běžné pedagogické praxi.
Účinky deprivace a subdeprivace na školní mládež a role učitele při jejich diagnostice.
LEKEŠ, Antonín
Bakalářská práce ? Účinky deprivace a subdeprivace na školní mládež a role učitele při jejich diagnostice? se zabývá problematikou nepříznivého psychického vývoje dětí a následky, které negativně ovlivňují jejich další život. Teoretická část mapuje všeobecně problematiku deprivace a subdeprivace, podmínky vzniku, vliv jednotlivých činitelů a dopady ve školní práci. Pro větší názornost je obohacena konkrétními projevy deprivačního zatížení. Výzkumná část se pak zabývá zjištěním velikosti patologické hodnoty subdeprivačního zatížení dívek umístěných ve Výchovném ústavu v Jindřichově Hradci a prognózy možného zvrácení. Výsledky výzkumu hodnotím na základě provedení vybraných testů u experimentální skupiny dívek z Výchovného ústavu v Jindřichově Hradci a vzájemným porovnáním s konkrétními výsledky testů u kontrolní skupiny (dívky stejného věku z přirozeného prostředí).
Příprava na zahájení školní docházky
PEKAŘOVÁ, Eva
V teoretické práci popíši pojetí primární školy, dále popíši zahájení školní docházky jako zlomovou událost a popíši dítě zahajující školní docházku z pohledu vývojové psychologie. V praktické části popíši, jak se připravují na zahájení školní docházky některé mateřské školy, s důrazem na spolupráci s rodiči a se základními školami. Použiji metodu dotazníku a rozhovoru.
OČEKÁVÁNÍ ZAHÁJENÍ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY
BURGSTALLEROVÁ, Kateřina
V teoretické části zmapuji na základě práce s odbornou literaturou problematiku školní docházky, popíšu dítě zahajující školní docházku z pohledu vývojové psychologie, zmíním možné adaptační potíže. Dále se pokusím vymezit rozdíly mezi primárním a preprimárním vzděláváním, jejich pojetím v kurikulárních dokumentech. V praktické části se pokusím pomocí kvalitativních rozhovorů zjistit, jaká jsou očekávání budoucích prvňáčků a jejich rodičů od zahájení školní docházky, první třídy a školy vůbec.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.