Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Individuální vzdělávací plán jako autentický dokument
Kundrátová, Dominika ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Univerzita Karlova Pedagogická fakulta Katedra speciální pedagogiky BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Individuální vzdělávací plán jako autentický dokument Individual education plan as an authentic document Dominika Kundrátová Vedoucí práce: PaedDr. Jaroslava Zemková, PhD Studijní program: Speciální pedagogika Studijní obor: Speciální pedagogika Praha 2017 ABSTRAKT Práce se zabývá tvorbou, celkovým rozborem individuálního vzdělávacího plánu a jeho obsahem. Cílem mé práce bylo umět samostatně, podle novel a vyhlášek. napsat individuální plán pro konkrétní dítě. Jako hlavní cíl mé 3leté praxe ovšem bylo, připravit holčičku na běžnou základní školu. Jako přípravu jsem se řídila právě již zmiňovaným individuálním vzdělávacím plánem. Z počátku mi plány pomáhala sestavit holčičky psycholožka. Ta s ní ovšem také začínala, tudíž nám zvolené cíle byly nepřiměřené. Důležité je také zmínit, že se jedná o individuální plány připravované pro holčičku z mateřské školy. Mnou zvolený cíl hodnotím kladně, protože se Christianka dostala na běžnou základní školu. Co se týče plánu, tak po konzultaci s vedením školy a psycholožkou jsem konečný individuální plán zvládla. V práci jsou využity metody studie dokumentů, osobní zpracování, studium literatury, dokumentů, bibliografické citace, studium evaluační zprávy, rozhovory s rodiči, psycholožku,...
Aktuální problémy školního asistenta při výuce studenta se zrakovým postižením
Pánková, Iva ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Východiska práce: čerpáme ze žité zkušenosti asistence nevidomému studentovi na gymnáziu. Při analýze této zkušenosti jsme vysledovali určtité problémy. Tyto problémy se projevily zvláště v perspektivě nároků na činnost asistenta pedagoga na základě současné odborné literatury a v perspektivě konkrétních doporučení pro práci asistenta pedagoga nevidomého studenta. Tato práce zároveň nabízí méně běžný pohled na pedagogickou asistenci, jelikož probíhala v sekundárním vzdělávání, na rozdíl od pravděpodobně rozšířenější asistence ve vzdělávání primárním. Metody a výsledky: Na jednotlivých příkladech ukazujeme úkony pedagogické a nepedagogické činnosti asistentky pedagoga, se kterými se autorka během své praxe setkala. Tyto úkony jsme identifikovali jako oblasti podpory nevidomého studenta. Nahlédli jsme, že úkony asistenta, které jsme pokládali za libovolné nebo závislé na libovůli jeho kolegů, odrážejí zažitou praxi vzdělávání nevidomých, která je pouze nově systematizována v metodikách. Závěry práce ukazují, v jakých oblastech podpory může asistent pedagoga při edukaci nevidomého studenta lépe naplňovat danou metodiku a zlepšovat svou práci. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Individuální vzdělávací plán jako autentický dokument
Kundrátová, Dominika ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Univerzita Karlova Pedagogická fakulta Katedra speciální pedagogiky BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Individuální vzdělávací plán jako autentický dokument Individual education plan as an authentic document Dominika Kundrátová Vedoucí práce: PaedDr. Jaroslava Zemková, PhD Studijní program: Speciální pedagogika Studijní obor: Speciální pedagogika Praha 2017 ABSTRAKT Práce se zabývá tvorbou, celkovým rozborem individuálního vzdělávacího plánu a jeho obsahem. Cílem mé práce bylo umět samostatně, podle novel a vyhlášek. napsat individuální plán pro konkrétní dítě. Jako hlavní cíl mé 3leté praxe ovšem bylo, připravit holčičku na běžnou základní školu. Jako přípravu jsem se řídila právě již zmiňovaným individuálním vzdělávacím plánem. Z počátku mi plány pomáhala sestavit holčičky psycholožka. Ta s ní ovšem také začínala, tudíž nám zvolené cíle byly nepřiměřené. Důležité je také zmínit, že se jedná o individuální plány připravované pro holčičku z mateřské školy. Mnou zvolený cíl hodnotím kladně, protože se Christianka dostala na běžnou základní školu. Co se týče plánu, tak po konzultaci s vedením školy a psycholožkou jsem konečný individuální plán zvládla. V práci jsou využity metody studie dokumentů, osobní zpracování, studium literatury, dokumentů, bibliografické citace, studium evaluační zprávy, rozhovory s rodiči, psycholožku,...
Aktuální problémy školního asistenta při výuce studenta se zrakovým postižením
Pánková, Iva ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Východiska práce: čerpáme ze žité zkušenosti asistence nevidomému studentovi na gymnáziu. Při analýze této zkušenosti jsme vysledovali určtité problémy. Tyto problémy se projevily zvláště v perspektivě nároků na činnost asistenta pedagoga na základě současné odborné literatury a v perspektivě konkrétních doporučení pro práci asistenta pedagoga nevidomého studenta. Tato práce zároveň nabízí méně běžný pohled na pedagogickou asistenci, jelikož probíhala v sekundárním vzdělávání, na rozdíl od pravděpodobně rozšířenější asistence ve vzdělávání primárním. Metody a výsledky: Na jednotlivých příkladech ukazujeme úkony pedagogické a nepedagogické činnosti asistentky pedagoga, se kterými se autorka během své praxe setkala. Tyto úkony jsme identifikovali jako oblasti podpory nevidomého studenta. Nahlédli jsme, že úkony asistenta, které jsme pokládali za libovolné nebo závislé na libovůli jeho kolegů, odrážejí zažitou praxi vzdělávání nevidomých, která je pouze nově systematizována v metodikách. Závěry práce ukazují, v jakých oblastech podpory může asistent pedagoga při edukaci nevidomého studenta lépe naplňovat danou metodiku a zlepšovat svou práci. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.