Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Are Women More Risk-Averse than Men? A Meta-Analysis
Černý, Patrik ; Havránek, Tomáš (vedoucí práce) ; Bauer, Michal (oponent)
Mají ženy větší averzi k riziku než muži? Zatímco velká část ekonomické lit- eratury tento jev potvrzuje, souvislost mezi pohlavím a averzí k riziku nebyla zjištěna konzistentně. Rozdíl v averzi k riziku mezi pohlavími zkoumáme po- mocí meta-analytických metod na 147 odhadech získaných z 25 primárních studií, převedených na parciální korelační koeficienty. V našem souboru dat jsme zjistili pozitivní publikační zkreslení, což naznačuje, že odhady uváděné v primárních studiích jsou zveličené. Po úpravě o publikační zkreslení se nezdá, že by muži podstupovali riziko více než ženy. Kromě toho používáme Bayesovské modelové průměrování ke zkoumání heterogenity mezi odhady, přičemž vy- lučujeme vliv dalších 68 proměnných odrážejících design primárních studií. Na základě výsledků heterogenity jsme zjistili, že publikační zkreslení v našem souboru dat je způsobenóméně kvalitnímístudiemi na základě žebříčku eko- nomických časopisů RePEc. Toto zjištění je také v souladu s našimi kontrolami robustnosti na podmnožinách dat rozdělených podle kvality časopisů publiku- jících primární studie.
Rozdíly mezi pohlavími jako reakce na prodejní pobídky
Solilyak, Maryna ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Zlatić, Marija (oponent)
V dnesní dobe, kdy je v regálech obchodu stale více a více podobnych produktu stejného typu, se nákupní rozhodování pro spotřebitele komplikují. Napříč tomuto se výrobco domnívají, že jedním z nejefektivnějších způsobů jak své výrobky odlišit od konkurence, jsou prodejní pobídky (napřiklad slevové akce, ochutnávky, dárky ke koupi, apod). Každý spotřebitel je avšak jiný a proto také každý na pobídky reaguje jinak. Úspěch pobídek je odvislý od hloubky chápání chování zákazníků. Pro úspěšnou komunikační kampaň, je potřeba aby marketéři správně zvolili kanály pro komunikaci s cílovými zákazníky. V této studii se zaměříme na rozdíly v nákupním chování zákazníků podle pohlaví. V neposlední řadě budeme zkoumat rozdílné reakce mužů a žen na prodejní pobídky.
Rozdíly v konkurenceschopnosti mužů a žen na případu vytrvalostních běžců v ČR
Kouklík, Jakub ; Stroukal, Dominik (vedoucí práce) ; Tříska, Dušan (oponent)
Soudobá literatura říká, že ženy jsou méně konkurenceschopné než muži.V této práci zjišťuji, jestli je tomu tak i v prostředí elitních českých distančních běžců. Statistické a ekonometrické postupy uplatněné na datech z let 2006-2013 odhalují signifikantní rozdíly mezi pohlavími napříč všemi vzdálenostmi od 1 500 m po maraton. Ty jsou nejvyšší na nejdelších distancích, když maratony běhají čeští muži až pětkrát rychleji než české ženy. Dále ukazuji, že genderový rozdíl v konkurenceschopnosti zůstává konstantní na dráhových závodech, ale v silničních závodech klesá. A protože ke zrychlování mezi ženami dochází především ve spodních patrech elity, platí současně "biologicko-predispoziční" hypotéza, která stojí na konstantních rozdílech mezi muži a ženami z důvodu biologických odlišností, a "ekonomicko-motivační" hypotéza, podle které se rozdíly zmenšují díky zvyšujícím se výnosům z úspěchu ve formě stejných finančních odměn za výhru. Podle první zmíněné se chovají úplně nejrychlejší ženy, podle druhé další nejlepší ženské běžkyně. V neposlední řadě naznačuji, že podstatnou roli v ženském přibližování se mužům hraje jejich vzrůstající kvantita v silničních závodech.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.