Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Důstojnost člověka jako základ sociální a pedagogické práce s romskými klienty v NZDM
VÁŇOVÁ, Dominika
Diplomová práce se věnuje sociální a pedagogické práci s romskými adolescenty v NZDM (Nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež) s důrazem a na důstojnost a lidská práva. Jedná se o teoretickou práci, která popisuje Romy na území České republiky a to především v současnosti. Vymezuje a charakterizuje období adolescence a představuje v čem je adolescence u Romů odlišná, než u jejich vrstevníků z majoritní společnosti. Představuje NZDM jako jednu z mladších sociálních služeb v České republice, zaměřuje se na vysvětlení principu nízkoprahovosti, definování cílů, cílové skupiny a nabízených služeb a zaměřuje na individuální plánování, na kterém je práce s klienty v tomto typu zařízení postavena. Dále definuje lidskou důstojnost a lidská práva a jejich zakotvení v národních i mezinárodních právních dokumentech. Na závěr jsou uvedena etická dilemata, se kterými se pracovníci NZDM v praxi setkávají a popsány zp?soby, jak je moţné k nim přistupovat, aby byla zachována a podpořena lidská d?stojnost a práva klient?. Cílem diplomové práce je ukázat, ţe přístup pracovník? NZDM zaloţený na respektování d?stojnosti a práv kaţdého člověka vede u klient? k pozitivnímu ovlivňování jejich osobnosti a morálky, k formování jejich hodnot.
Romská kultura a výtvarný projev v rámci NZDM v Českém Krumlově
TEMIAKOVÁ, Ivana
Tato práce pojednává o identitě Romů. O jejím vývoji, významnosti a důležitosti při hledání sebe sama. Abychom lépe pochopili důležitost nalézání identity u romské mládeže, musíme poznat jejich kulturu, tradice, způsob života, atd. Praktická část uvádí teoretické poznatky do praxe přípravou a realizací projektu Z Indie do Českého Krumlova.
Rozvoj pozitivní identity u romské mládeže ve volnočasových aktivitách
HYNOUŠOVÁ, Olga
Práce pojednává o identitě mladých Romů. O její vývoji, významnosti a důležitosti při hledání sebe sama. Abychom lépe pochopili důležitost nalézání identity u romské mládeže, musíme poznat jejich kulturu, tradice, způsob života atd. V teoretické části dále najdeme rozvoj osobnosti ve volném čase, jeho důležitost při utváření osobnosti a metody výchovy aplikované na práci s romskou mládeží vycházející z {\clq}qdobré praxe``. Praktická část je zaměřena na výzkum v terénu. Výzkum je ověření hypotézy, stanovené na začátku práce. Dále jsou součástí výzkumu nové skutečnosti, které autorka objevila při realizaci výzkumu v terénu. Pedagogovi by měla tato práce dát ucelený náhled na problematiku rozvoje identity u romské mládeže.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.