Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Měření a modelování synchronních reluktančních motorů
Gábriš, Richard ; Bárta, Jan (oponent) ; Vítek, Ondřej (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca v úvode popisuje princíp fungovania a využitie synchrónnych reluktančných motorov. Jadro práce je rozdelené na dve časti. V prvej je popísané merania na vzorkách motorov a vyhodnotenie merania. Obsahom druhej časti je tvorba modelu motora v programe ANSYS Maxwell, analýza výsledkov a ich porovnanie s výsledkami získanými meraním.
Elektromotory malého výkonu
Martinek, Radek ; Mach, Martin (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Diplomová práce seznamuje s různými typy elektrických motorů. Celkově je práce rozdělena do 6 kapitol, přičemž první část se zabývá speciálními druhy elektromotorů a to: motorem se samonosným vinutím, piezoelektrickým motorem a asynchronním motorem s plným rotorem. U všech uvedených motorů jsou představeny druhy, principy, výhody, nevýhody a oblasti použití. Ve druhé části diplomové práce jsou uvedeny perspektivní typy elektromotorů, kterými jsou jednofázový asynchronní motor a reluktanční motor. U těchto motorů jsou uvedeny principy, druhy, výhody, nevýhody a oblasti použití. Třetí část se zabývá rozborem parametrů jednofázového asynchronního motoru. Rozbor je proveden z hlediska měření na zapůjčeném motoru firmou ATAS a ověření měření pomocí simulačního programu Ansys Maxwell. Čtvrtá část pojednává o možnostech zvýšení účinnosti zkoumaného motoru. Následuje 5. kapitola, která se zabývá zvýšením účinnosti motoru ATAS pomocí změny plechů. Výsledky jsou ověřeny pomocí simulací a měřením na jednom funkčním vzorku. Poslední část uvádí návrh motoru pro nově zvolené plechy s nižšími měrnými ztrátami, ale i s níže položeným kolenem BH křivky.
Návrh synchronního reluktančního motoru
Koshelev, Maxim ; Ondrůšek, Čestmír (oponent) ; Vítek, Ondřej (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou konkretního synchronního reluktančního motoru s vyniklými póly a návrhem synchronního reluktančního motoru s bariérami magnetického toku. Práce je rozdělena do pěti částí. V první částí je popsán princip funkce synchronního reluktančního motoru a uveden stručný přehled realizovaných řešení. V druhé kapitole jsou analytickým výpočtem zjištěny základní parametry synchronního reluktančního motoru s vyniklými póly. V třetí části práce jsou ověřeny výsledky analytického výpočtu pomocí programu FEMM v lineárním a nelineárním stavu a pomocí transientní analýzy motoru v programu Ansys Maxwell. V další části jsou uvedeny výsledky měření parametrů synchronního reluktančního motoru s vyniklými póly a porovnání s vypočítanými hodnotami a výsledky simulací. Závěrečná kapitola se zabývá návrhem motoru s bariérami magnetického toku. Dosažené parametry jsou ověřeny v programu FEMM a Ansys Maxwell. Finální varianta navrženého motoru je analyzovaná při napájení ze sítě a z frekvenčního měniče pomocí cosimulace Maxwell-Simplorer.
Design of synchronous reluctance motor with permanent magnets
Knebl, Ladislav ; Huzlík, Rostislav (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (vedoucí práce)
In these days a huge emphasis is put on efficiency of electric devices, both from the side of the owner as well as from the legislation. In the case of electric motors the best efficiency can be achieved with a surface mounted permanent magnet (SMPM) motor, which may be, even in the case of small machines, higher than 90%. Unfortunately, these motors are expensive, because rare earth magnets, such as neodymium magnets, are used, and use of the AC drive system is required. Because of its high price, engineers are trying to find a cheaper machine with parameters similar to SMPM solution. Permanent magnet assisted synchronous reluctance (PMASR) motor is one possible replacement for SMPM. This machine is cheaper, because smaller amount of magnets and still similar or even better characteristics could be achieved, but still the AC drive needs to be used. With PMASR topology it is possible to use low-cost ferrite magnets to replace expensive neodymium magnets, thus the machine will be cheaper. In this work, there will be PMASR topology explained more thoroughly, including the electromagnetic design process. Analytical analysis will be performed on a chosen optimal model. Results of the FE analysis will be evaluated with the analytical model. The prototype will be manufactured from the optimal designed model. The measured data from the prototype will be compared with the calculated data.
Model of synchronous PM machine based on equivalent reluctance network
Sporni, Peter ; Lapčík, Josef (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (vedoucí práce)
This work disserts the problematics of creating and simulating reluctance network of the synchronous machine with V-shaped permanent magnets in the PSpice software. Firstly we familiarize with the construction and parameters of the machine and then we educt basic equations to calculate each component of the network. We calculate each component on the machine and then we create this network in PSpice. At the begining the simulated network is static and all magnetic resistivities are linear which gives us higher magnetic flux densities. Later we replace the steel sheets linear resistivities with nonlinear and we calculate also with working temperature of the permanent magnets. Then we compare our results with FEM method calculated values and we also calculate the induced voltage in one coil of winding. At the end we calculate power and torque characteristics of the machine.
HIGH POWER-EFFICIENT SENSORLESS CONTROL OF SYNCHRONOUS RELUCTANCE MOTOR
Mynář, Zbyněk ; Talla,, Jakub (oponent) ; Lettl, Jiří (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
Synchronous reluctance motors are becoming a more and more popular alternative to the AC induction machine for their relatively high power efficiency, low cost, and high robustness. Full utilization of benefits of sensorless control and high power efficiency are being complicated by non-linearities of the motor, especially magnetic saturation. The beginning of this work is dedicated to an inference of the mathematical-physical model of SynRM and an overview of existing state-of-the-art sensorless power-optimal algorithms. The core of this work is then the introduction of the SynRM state and parameter estimator, which is based on a new approach to measurement and utilization of phase reluctances. The key elements of the algorithm are a new methodology for measuring phase reluctances, a PWM switching scheme that allows to reduce switching losses and to measure phase reluctances from zero speed, and finally the integration of these measurements with the SynRM mathematical model using extended Kalman filter. The experimental part of the thesis then discusses the real measurement results obtained with the proposed algorithms and several selected state-of-the-art algorithms.
Měření a modelování synchronních reluktančních motorů
Gábriš, Richard ; Bárta, Jan (oponent) ; Vítek, Ondřej (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca v úvode popisuje princíp fungovania a využitie synchrónnych reluktančných motorov. Jadro práce je rozdelené na dve časti. V prvej je popísané merania na vzorkách motorov a vyhodnotenie merania. Obsahom druhej časti je tvorba modelu motora v programe ANSYS Maxwell, analýza výsledkov a ich porovnanie s výsledkami získanými meraním.
Design of synchronous reluctance motor with permanent magnets
Knebl, Ladislav ; Huzlík, Rostislav (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (vedoucí práce)
In these days a huge emphasis is put on efficiency of electric devices, both from the side of the owner as well as from the legislation. In the case of electric motors the best efficiency can be achieved with a surface mounted permanent magnet (SMPM) motor, which may be, even in the case of small machines, higher than 90%. Unfortunately, these motors are expensive, because rare earth magnets, such as neodymium magnets, are used, and use of the AC drive system is required. Because of its high price, engineers are trying to find a cheaper machine with parameters similar to SMPM solution. Permanent magnet assisted synchronous reluctance (PMASR) motor is one possible replacement for SMPM. This machine is cheaper, because smaller amount of magnets and still similar or even better characteristics could be achieved, but still the AC drive needs to be used. With PMASR topology it is possible to use low-cost ferrite magnets to replace expensive neodymium magnets, thus the machine will be cheaper. In this work, there will be PMASR topology explained more thoroughly, including the electromagnetic design process. Analytical analysis will be performed on a chosen optimal model. Results of the FE analysis will be evaluated with the analytical model. The prototype will be manufactured from the optimal designed model. The measured data from the prototype will be compared with the calculated data.
Elektromotory malého výkonu
Martinek, Radek ; Mach, Martin (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Diplomová práce seznamuje s různými typy elektrických motorů. Celkově je práce rozdělena do 6 kapitol, přičemž první část se zabývá speciálními druhy elektromotorů a to: motorem se samonosným vinutím, piezoelektrickým motorem a asynchronním motorem s plným rotorem. U všech uvedených motorů jsou představeny druhy, principy, výhody, nevýhody a oblasti použití. Ve druhé části diplomové práce jsou uvedeny perspektivní typy elektromotorů, kterými jsou jednofázový asynchronní motor a reluktanční motor. U těchto motorů jsou uvedeny principy, druhy, výhody, nevýhody a oblasti použití. Třetí část se zabývá rozborem parametrů jednofázového asynchronního motoru. Rozbor je proveden z hlediska měření na zapůjčeném motoru firmou ATAS a ověření měření pomocí simulačního programu Ansys Maxwell. Čtvrtá část pojednává o možnostech zvýšení účinnosti zkoumaného motoru. Následuje 5. kapitola, která se zabývá zvýšením účinnosti motoru ATAS pomocí změny plechů. Výsledky jsou ověřeny pomocí simulací a měřením na jednom funkčním vzorku. Poslední část uvádí návrh motoru pro nově zvolené plechy s nižšími měrnými ztrátami, ale i s níže položeným kolenem BH křivky.
Návrh synchronního reluktančního motoru
Koshelev, Maxim ; Ondrůšek, Čestmír (oponent) ; Vítek, Ondřej (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou konkretního synchronního reluktančního motoru s vyniklými póly a návrhem synchronního reluktančního motoru s bariérami magnetického toku. Práce je rozdělena do pěti částí. V první částí je popsán princip funkce synchronního reluktančního motoru a uveden stručný přehled realizovaných řešení. V druhé kapitole jsou analytickým výpočtem zjištěny základní parametry synchronního reluktančního motoru s vyniklými póly. V třetí části práce jsou ověřeny výsledky analytického výpočtu pomocí programu FEMM v lineárním a nelineárním stavu a pomocí transientní analýzy motoru v programu Ansys Maxwell. V další části jsou uvedeny výsledky měření parametrů synchronního reluktančního motoru s vyniklými póly a porovnání s vypočítanými hodnotami a výsledky simulací. Závěrečná kapitola se zabývá návrhem motoru s bariérami magnetického toku. Dosažené parametry jsou ověřeny v programu FEMM a Ansys Maxwell. Finální varianta navrženého motoru je analyzovaná při napájení ze sítě a z frekvenčního měniče pomocí cosimulace Maxwell-Simplorer.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.