Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh marketingových aktivit pro rozšíření regionálního produktu v konkrétním regionu
Vidlák, Vojtěch ; Mucha, Martin (oponent) ; Mráček, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem vhodných marketingových aktivit společnosti Dalešické cukrářství, jejichž cílem je rozšíření produktu v konkrétním regionu. Výsledky těchto návrhů by měly zvýšit povědomí o značce a podpořit růst tržeb. Návrhy vycházejí z výsledků analýz založených na teoretických znalostech.
Aktuální problematika zpracování krve do masných výrobků
Hubáčková, Monika
Tato bakalářská práce se zabývá o aktuální problematice zpracování krve do masných výrobků, která má původ v historii, ale podstata zůstává pořád stejná. Využití krve do masných výrobků má spíše snižující tendenci. Především kvůli její horší údržnosti a snižující se oblibě u konzumentů. Je zde popsáno porážení zvířete a zpracování krve pro potravinářské i jiné účely. Dále je v práci popsáno využití, složení a vlastnosti krve. Krev má na porovnání s masem podobný obsah bílkovin, hlavně má vysokou biologickou hodnotu a obsahuje železo i jiné minerální látky, které přispívají k lidskému zdraví. Je tu i riziko alimentárního onemocnění, které je součástí všech masných výrobků. V další části je rozvedena masná výroba, rozdělení masných výrobků, a především výčet krevních masných výrobků a jejich receptury. Také je zde popsaná problematika regionálních potravin ve vybraných zemích, tradiční masné výrobky a domácí porážka prasete.
Perspektivy a problematika masné výroby v rámci regionální produkce
Suchánková, Žaneta
Předmětem této bakalářské práce jsou masní regionální výrobci. První část literární rešerše se zabývá režimy jakosti Evropské unie a České republiky. Jsou uvedeny jak pozitivní, tak i negativní aspekty označovacích systémů v jejich vlivu na výrobce, spotřebitele i životní prostředí. Právě životní prostředí je hlavním důvodem zavedení této strategie pro zachování udržitelnosti. Podstatná je vazba k určitému místu, se kterou se pojí také tradice, jež mají spotřebitelé spojenou s vyšší kvalitou výrobků. Druhá část práce je tak zaměřena na výrobu paštiky podle České cechovní normy, jež se odkazuje k tradiční a poctivé technologii zpracování. Technologický proces je dán do souvislosti s ekonomickou, hygienickou a senzorickou jakostí.
Uplatnění regionálních, sezónních a ekologických potravin ve školních stravovacích zařízeních Jihočeského kraje
NEUMAYEROVÁ, Eliška
Ve školních stravovacích zařízeních Jihočeského kraje byly zjišťovány dotazníkovou metodou informace o uplatnění regionálních, sezónních a ekologických potravin a názory na možné zlepšení současného stavu. Od oslovených respondentů (vedoucí stravovacích zařízení, ředitelé) mateřských a základních škol bylo získáno a následně vyhodnoceno 35 kompletně vyplněných dotazníků. Na základě jejich hodnocení bylo zjištěno, že většina stravovacích zařízení má stálé dodavatele potravin, obvykle 2 - 3. Vedoucí kuchyní preferují dodavatele s nabídkou většího sortimentu (velkoobchody, supermarkety). 85 % jídelen uvedlo, že stálí dodavatelé jim poskytují slevy. Od zemědělců z regionu odebírá 35 - 45 % jídelen hlavní potraviny, maso, mléko a mléčné výrobky, méně ovoce a zeleninu. Nejčastěji kupovanou regionální potravinou jsou brambory, naopak ryby a luštěniny jsou převážně dovážené. Přibližně 80 % jídelen nezařazuje do jídelníčků biopotraviny. Jako hlavní důvod je uváděna jejich obtížná dostupnost a vyšší cena. To potvrzuje i zjištění, že čím častěji je dodavatelem místní zemědělec, tím méně jídelny využívají bioprodukty a kupují konvenční potraviny. Častým důvodem nevyužití regionálních potravin a biopotravin v jídelnách je nízká informovanost o jejich kvalitě, obava z vysoké ceny a omezený sortiment. Ze strany zemědělců je proto nutné zlepšení sortimentu nabídky, distribuce i marketingu. Zlepšit situaci mohou pravidelné semináře pro vedoucí pracovníky a předváděcí kurzy pro zaměstnance jídelen o tom, jak efektivně tyto potraviny využívat v jídelníčcích. Důležitá je i propagace těchto potravin, aby se dostaly do povědomí rodičů a dětí.
Preference zákazníků při volbě vybraných produktů a environmetální aspekty jejich transportu
BEČKOVÁ, Veronika
Předmětem bakalářské práce je "Preference zákazníku při volbě vybraných produktů a environmentální aspekty jejich transportu". V teoretické části je popsáno ekologické zemědělství a jeho vývoj, současný stav v ČR a v EU, význam a zpracování bioproduktů, regionálních potravin, legislativní předpisy, certifikace a environmentální aspekty zemědělství. Následující část je věnována dotazníkovému šetření na téma ,,Analýza preferencí zákazníků při výběru potravin''. Dílčí část práce je pak věnována environmentálním aspektům vztažených k transportu potravin. V rámci výsledkové a diskusní části jsou hodnocena zpracovaná data a hlavní zjištění práce.
Využití moderních informačních technologií při podpoře prodeje regionálních potravin
PILBAUER, Pavel
Cílem bakalářské práce je charakterizovat využití moderních komunikačních prostředků v rámci internetových platforem, jako jsou sociální sítě, webové stránky, tvorba videí apod. V první části se zabývám obecným objasněním jednotlivých služeb umožňujících internetový marketing. V další části detailněji popisuji možnosti jednotlivých služeb jako součástí komunikačního mixu firem produkujících regionální potraviny a hodnotím jejich přínos.
Návrh marketingových aktivit pro rozšíření regionálního produktu v konkrétním regionu
Vidlák, Vojtěch ; Mucha, Martin (oponent) ; Mráček, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem vhodných marketingových aktivit společnosti Dalešické cukrářství, jejichž cílem je rozšíření produktu v konkrétním regionu. Výsledky těchto návrhů by měly zvýšit povědomí o značce a podpořit růst tržeb. Návrhy vycházejí z výsledků analýz založených na teoretických znalostech.
Role regionálního produktu v regionálním rozvoji
Moravová, Petra ; Varvažovská, Pavla (vedoucí práce) ; Miloš, Miloš (oponent)
Cílem této práce je návrh možností, jak využít regionální produkty pro rozvoj regionu k posílení sounáležitosti a soudržnosti s daným krajem spolu s důrazem na identitu a kulturní dědictví. Práce porovnává regionální produkty ve dvou konkrétních oblastech odlišných zemí, a to Klatovska v České republice a Pays du Revermont ve Francii. Charakterizuje konkrétní prostředí, úlohu regionálních organizací, vymezení kvality, certifikaci původu a značení regionálních tradičních potravin. Provedené kvantitativní a kvalitativní šetření ukazuje, že zájem o tradiční produkt u spotřebitelů je vysoký a je zřetelná spojitost mezi spotřebitelem, regionálním produktem a konkrétním regionem. Národní hrdost a důležitost ochrany kulturního dědictví se ukázala jako jedna z priorit dnešní doby. Výsledky práce mají umožnit praktickou využitelnost. Mohou být užitečnou informací a podkladem pro představitele města v otázkách dalšího rozvoje regionu a spolupráce v různých oblastech v rámci národní i mezinárodní úrovně.
Regionální gastronomie jako součást regionálního rozvoje pohledem mladých lidí (případ vybrané hotelové školy)
Eretová, Jiřina ; Lošťák, Michal (vedoucí práce)
Práce nejprve přiblíží formou literární rešerše otázku propojení rozvoje regionů nebo venkova a konceptu regionálních potravin (příp. i dalších alternativních potravinových řetězců). Na tomto základě bude provedeno dotazníkové šetření mezi studenty vybrané hotelové školy. Protože lze očekávat, že absolventi tohoto typu škol budou působit v restauračních zařízeních, práce bude zjišťovat, jejich vztah k regionálním potravinám, což může ovlivnit budoucí zaměření podniků, v nichž budou pracovat, ale i vlastní rozvoj regionu, kde budou působit. Jako doplňující technika sběru dat budou využity řízené rozhovory, které by měly ukázat, jak škola pracuje se svými studenty ve vztahu k regionálním potravinám. Po sběru a zpracování výsledků statistickým programem, bude následovat jejich analýza a interpretace, což by mělo vyústit do závěrů a doporučení pro danou školu (jak orientovat výuku, aby její výstupy byly prospěšné pro region ve kterém se škola nachází).
Význam soutěže "Regionální potravina" jako rozvojový potenciál
Batíková, Petra ; Varvažovská, Pavla (vedoucí práce) ; Miloš, Miloš (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá soutěží Regionální potravina a její vazbou na rozvoj a propagaci regionů. Hlavním cílem práce je navrhnout způsob využití oceněných potravinových produktů soutěže Regionální potravina v rámci rozvoje a propagace regionů. Dalším vytyčeným cílem je pak nabídnout opatření a aktivity do praxe, které by mohly pomoci samotné soutěži v jejím budoucím rozvoji. První část práce je zaměřena na teoretické souvislosti ve zkoumané problematice. Je zde popsán význam regionů, možnosti jejich rozvoje v návaznosti na cestovní ruch, označování potravin v tuzemsku a jsou zde uvedeny informace o nejrozšířenějších značkách deklarující kvalitu a původ potravin v ČR. Druhá část práce poskytuje kvantitativní výzkum mezi obyvateli Středočeského a Jihočeského kraje a kvalitativní výzkum provedený mezi výrobci oceněných potravin. Obě části výzkumu se týkají vnímání a zhodnocení efektů ocenění Regionální potravina. Závěrem jsou navrhnuty způsoby, jak použít oceněné potraviny při rozvoji regionů a také jsou zde uvedeny náměty, které by mohly soutěži Regionální potravina pomoci v budoucím vývoji.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.