Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 59 záznamů.  začátekpředchozí50 - 59  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pašijové hry v Hořicích na Šumavě. Historický vývoj v letech 1816 - 1936
PALKOVIČ, Jan
Předkládaná práce se věnuje historickému vývoji německých pašijových her v Hořicích na Šumavě (okres Český Krumlov) od jejich založení v roce 1816 po dočasný zánik v roce 1936. Svým pojetím navazuje na obhájenou bakalářskou práci s názvem Mysterium Hoericense Proměny místa paměti v 19. a 20. století. Hlavní badatelská pozornost se vztahuje ke vzniku hořického mystéria o životě a smrti Ježíše Krista, průběhu jeho představení, významným aktérům a návštěvníkům her. Kromě dochovaných písemných pramenů německé provenience autor využíval regionální literaturu vydanou sudetskými Němci a metodu orální historie.
Počátky hudebního školství v Týně nad Vltavou
SUDOVÁ, Martina
Práce se zabývá počátky a historickým vývojem hudebního školství v Týně nad Vltavou. Shrnuje a analyzuje veškeré dostupné regionální prameny. První část práce je věnována obecnému vývoji hudební pedagogiky na území českého státu, druhá část je věnována historii hudebního školství v Týně nad Vltavou. Třetí část shrnuje historii samostatné hudební školy v Týně nad Vltavou. Zvláštní pozornost je věnována problematice nejstarších rukopisných hudebních památek. Dva samostatné oddíly jsou věnovány literátskému bratrstvu a pěveckému spolku Puchmír. Práce je prvním zpracováním této regionální tématiky.
Jezuitská kolej v Českém Krumlově Možnosti edukačního využití regionální památky ve školní výuce i mimo ni
ŠTĚDRÁ, Miroslava
Cílem mé diplomové práce je připravit tvůrčí projekt v rámci spolupráce základních škol a Gymnázia v Českém Krumlově s Národním památkovým ústavem v Českých Budějovicích. V projektu nastíním velký vzdělávací potenciál, který obor památková péče může školám nabídnout. Představím možnosti edukačního využití jednoho památkového objektu v rámci města Český Krumlov. Své zkušenosti a vědomosti propojím s vědomostmi a zkušenostmi pedagogů vyučujících dějepis. Budu vycházet z odborné literatury z oblasti pedagogiky a památkové péče, z regionální historie, z kurikulárních dokumentů, z výzkumů, jejichž výsledky jsou zveřejněny na internetových stránkách.. Projekt bude zaměřen na doplnění a zpestření učiva, které je probíráno ve školní výuce a přispěje nejen k efektivní prezentaci památkových hodnot, ale také rozvoji vzdělanosti, kreativity a hodnotové orientace cílových skupin ve prospěch dobrovolné a udržitelné péče o kulturní dědictví.
Kladsko jako barokní komponovaná krajina?
Semotanová, Eva
Kladská barokní krajina 2. poloviny 17. a 1. poloviny 18. století je region, který společenské procesy posunuly díky sevřenosti přírodních podmínek prostoru ke vzniku komponovaného krajinného celku.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Regiony - časoprostorové průsečíky?
Semotanová, Eva
Konference mapuje téma stále živější a aktuálnější. Hledání kořenů, identity a integrujících prvků člověka v krajině v minulosti a dnes spolu neoddělitelně souvisí. Jedná se o složitou, transdisciplinární problematiku, k níž se vyjadřují historikové, geografové, etnologové, sociologové, demografové a mnozí další odborníci. Kritéria a možné přístupy k charakteristice a pojetí regionů svědčí o mnohovrstevnaté tematice, dotýkající se současné Evropy (a škály jejích regionů včetně Euroregionů) i historických evropských zemí a států. Cílem konference bylo ilustrovat šíři tématu, naznačit obecné i speciální otázky a teoretické úvahy propojit s regionálními sondami.Vědomí historické příslušnosti k vlastnímu regionu totiž bude i nadále hrát ve společnosti nezastupitelnou roli.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
K problematice regionů – časoprostorových průsečíků.
Semotanová, Eva
Autorka se zabývá postupem historika - historického geografa ke konceptu a strukturování problému, výzkumem hranic a velikostí regionů, popisem regionů na mapách a tvořením názvů regionů.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 59 záznamů.   začátekpředchozí50 - 59  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.