Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Umělecký přednes ve výuce na prvním stupni ZŠ
Pourová, Markéta ; Hanyš Holemá, Irena (vedoucí práce) ; Sobková, Ivana (oponent)
Ve své diplomové práci se zaměřuji na dětský umělecký přednes ve výuce na prvním stupni ZŠ. Teoretická část popisuje základní náležitosti přednesu, věková specifika dětí, vztahující se němu. Zdůvodňuje, proč je užitečné přednes do výuky zařazovat v Rámcového vzdělávacího programu pro ZV. Věnuje se interpretačním a výstavbovým prostředkům recitačního tvaru a ukazuje také základní metody práce, kterými je lze ve neposlední řadě také popisuje roli pe tomto tvořivém procesu a způsob hodnocení vhodný pro přednes. Praktická část je rozdělena na tři části a věnuje se nejprve výzkumu v podobě dotazníkového šetření ohledně stavu recitace ve výuce na základních školách. Druhou částí jsou i učiteli prvního stupně mapující podrobněji jejich přístup, způsoby práce a motivaci dětí. Třetí část obsahuje dvě ukázkové lekce, jak lze na přednesu rámci výuky na ZŠ tvořivě pracovat.
Cesty dětského recitátora na 1. stupni ZŠ
Čurdová, Jana ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Svobodová, Radmila (oponent)
Teoretická část diplomové práce je zaměřena na analyzování jednotlivých oblastí a pojmů souvisejících s dětskou recitací se zřetelem na 1. stupeň základní školy. V první polovině praktické části jsou metodou řízeného rozhovoru zjišťovány prvotní motivační důvody dětského recitátora na 1. stupni základní školy, vedoucí k rozhodnutí dítěte věnovat se recitaci, dále způsoby výběru textu u dětí a jejich důvody pro upřednostnění poezie nebo prózy. Toutéž metodou jsou zjišťovány způsoby vedení, přípravy a hodnocení dětského recitátora u dospělých osob, které s recitátorem pracují a hodnotí jej. V druhé polovině praktické části jsou nabídnuty a popsány ukázky možné skupinové i individuální práce s konkrétním textem.
Rozvoj projevu dětského recitátora a možnosti jeho prezentace
Drahošová, Dagmar ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Machalikova, Jana (oponent)
Diplomová práce se věnuje dětskému přednašeči a zkoumá cesty přednesu. Cílem práce je popsat tyto cesty a zmapovat, jaké cesty nejčastěji přednašeči a jejich průvodci volí. První, teoretická část, je zaměřena na objasnění základních pojmů, vážících se k dětskému přednesu a dále na analyzování jednotlivých fází procesu přednesu. Druhá, výzkumná část je rozdělena na tři části, podle použitých výzkumných metod. Metodou observace bylo zjišťováno, jaká je situace na recitačních soutěžích a přehlídkách, především v rámci Dětské scény. Dotazníkové šetření a řízené rozhovory byly zvoleny pro zjištění způsobů práce s dětskými recitátory.
Rozvoj čtenářství pomocí poezie na 1. stupni ZŠ
Pokorná, Anna ; Hausenblas, Ondřej (vedoucí práce) ; Klumparová, Štěpánka (oponent)
Cílem této diplomové práce bylo prostřednictvím ověřených i vlastních postupů podpořit rozvoj čtenářství, čtenářské gramotnosti, a to především žáků 1. stupně základní školy. Pozorovala jsem, jak se vztah ke čtení a čtenářské dovednosti dětí rozvíjejí, pokud je ve výuce věnována pozornost čtení básní a práci s nimi. Sledovala jsem také, jak dalece je čtení básní, a aktivity s ním spojené, podporováno čítankami, jak žáci s textem pracují a čemu se tím učí. Má práce se mezi jinými aktivitami zabývala také potřebností, přínosem dětského přednesu a dramatizace poezie. Pracovala jsem s dětmi z 1., 2., 3. a 5. ročníku základní školy a primy osmiletého gymnázia, a to v rámci hodin literární výchovy, tzv. čtení, v rámci literárně-dramatického oboru základní umělecké školy a dramatické výchovy. Na základě této práce jsem schopná zkonstatovat, že práce s poezií s žáky uvedených ročníků má význam pro nalezení či upevnění vztahu k četbě, k porozumění textu. Děti získaly zkušenost s metodami, jež k uvedeným cílům vedou, získaly zkušenost ze sdílení poezie, a to prostřednictvím individuální i skupinové práce, autorské tvorby, její prezentace, interpretace a dramatizace poezie. Klíčová slova: 1. stupeň základní školy, čtenář, čtení s porozuměním, čtenářské aktivity, čtenářská gramotnost, poezie pro děti,...
Cesty dětského recitátora na 1. stupni ZŠ
Čurdová, Jana ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Svobodová, Radmila (oponent)
Teoretická část diplomové práce je zaměřena na analyzování jednotlivých oblastí a pojmů souvisejících s dětskou recitací se zřetelem na 1. stupeň základní školy. V první polovině praktické části jsou metodou řízeného rozhovoru zjišťovány prvotní motivační důvody dětského recitátora na 1. stupni základní školy, vedoucí k rozhodnutí dítěte věnovat se recitaci, dále způsoby výběru textu u dětí a jejich důvody pro upřednostnění poezie nebo prózy. Toutéž metodou jsou zjišťovány způsoby vedení, přípravy a hodnocení dětského recitátora u dospělých osob, které s recitátorem pracují a hodnotí jej. V druhé polovině praktické části jsou nabídnuty a popsány ukázky možné skupinové i individuální práce s konkrétním textem.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.