Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Obnovení tradic
Drevenáková, Natália ; Tamásová, Alexandra (oponent) ; Klodová, Lenka (vedoucí práce)
Projekt "Reclaiming Traditions" je komplexní umělecký projekt, který se zabývá reinterpretací slovenské tradice a jejích kulturních prvků, konkrétně tradicí 1. května - Stavění Máje. Tato potřeba vychází z osobní zkušenosti autorky jako queer osoby vyrůstající na Slovensku, kde queer bytosti ve veřejném prostoru nemají své legitimní místo. Toto přetváření se děje na půdě feminismu, ekofeminismu a queer ekologie. Součástí projektu je tvorba monumentů ve veřejném prostoru, které symbolizují nový přístup k nebinárnímu vnímání přírody a důležitost participace. Projekt se vyvíjí skrze několik fází od tvorby sošného objektu, tapisérie a instalace v exteriérech až po happeningy. Součástí každé fáze je textilní lněný odpad, který autorka produkuje při tvorbě oděvního designu. Tento odpad je využit v různých fázích projektu (tapiserie, hamaky, recyklované zbytky v půdě) a vo fázi diplomové práce, jako recyklovaná příze z recyklovaných zbytků lnu a vlny na háčkování boxovacích pytlů, které budou reprezentovat obkolesení. Inspirací pro formální přetvoření je neologismus "CIRCLUSION" německé feministky a politické spisovatelky Bini Adamczak, který je ženským aktivem proti mužskému aktivu penetrace. Circlusion (obkroužení) označuje aktivní obklopení. Projekt reflektuje i otázky genderu, sexuální dominance a ekologické odpovědnosti v kontextu umění ve veřejném prostoru a komunity.
Princ a záhradník
Poljaková, Terézia ; Ryška, Pavel (oponent) ; Lungová, Barbora (vedoucí práce)
Bakalárska práca ktorou je autorský komiks s názvom Princ a Záhradník, je inšpirovaná symbolizmom tranzície a hlavne výskumom queer ekológie, ktorej môžeme rozumieť ako prepojenie queer teórie s kritickým enviromentalizmom. Queer ekológia sa vyvinula z širšieho kontextu intersekcionálneho feminizmu a kritiky prírodných vied. Berie za úlohu potierať akékoľvek hrubé rozdelenia, ako napríklad pomyselné a zaužívané hranice medzi našim telom a tým čo nás obklopuje vonku, ľuďmi a neľudskými zvieratami, mužským a ženským či živým a neživým. Mojou snahou je v tomto texte hľadať a vysvetľovať prepojenia queer teórií s prírodnými vedami ako aj s mojou vlastnou tvorbou.
More-than-human cohabitation: gentrification, displacement and belonging
Dědková, Linda ; Lorenz - Meyer, Dagmar (vedoucí práce) ; Kolářová, Kateřina (oponent)
More-than-human cohabitation: gentrification, displacement and belonging Více-než-lidská městská spolužití: gentrifikace, vysídlení a sounáležitost Linda Dědková Tato práce zkoumá vysídlení a gentrifikaci na příkladu obchodního domu Karstadt na Hermannplatz v Berlíně. Ekofeministická kritika binarity mezi přírodou a kulturou je ústředním bodem mého argumentu, že gentrifikace a vysídlení jsou ovlivňovány komplexními přírodními a kulturními procesy. Práce využívá kombinaci etnografické terénní práce, rozhovorů a afektivního čtení historických materiálů ke zkoumání historických souvislostí mezi konstrukcím tohoto obchodního domu Karstadt ve 20. letech 20. století a jeho současnou situací. Gentrifikace znamená vice než architektonickou a demografickou transformaci sousedství, a má často kořeny v intersekcionálním útlaku. Vysídlení zahrnuje také složité více- než-lidské vztahy a procesy, jako jsou způsoby nakupování, a narušuje komplexní místní ekologie. A konečně, agentnost materiálů má přímý vliv na transformaci budov a čtvrtí. Studie ukazuje, že mimolidští činitelé mohou hrát zásadní a dynamickou roli ve vzájemně propojených ekonomických, kulturních a ekologických procesech, které způsobují gentrifikaci. Klíčová slova: více-než-lidské vztahy, gentrifikace, sounáležitost, vysídlení, naturecultures,...
Syntetická těla
Veselá, Lenka ; Kolářová,, Kateřina (oponent) ; Klodová, Lenka (oponent) ; Fajnor, Richard (vedoucí práce)
V disertační práci ukotvené figurou syntetických těl reflektuji skutečnost, že nejsme uzavřenými, od ostatního světa oddělenými subjekty, ale živými soubory formovanými s přispěním prostředí, jež nás obklopují a prorůstají a do nichž zpětně prosakujeme. Se zaměřením na syntetické chemické látky průmyslového původu, jež se v éře označované jako antropocén staly na Zemi všudypřítomnými, zkoumám dalekosáhlé důsledky toho, co znamená být syntetickým tělem ve světě prodchnutém a poznamenaném technologickým působením člověka. Prostřednictvím kolektivního publikačního a výstavního projektu Synthetic Becoming a individuálně rozvíjené intervence, jež lokalizuje působení antropogenního chemického znečištění v našem smutku, podrážděnosti, úzkostech, roztěkanosti či pocitech marnosti a beznaděje, hledám, jak se naučit dobře žít v kontextu industriální modernitou zapříčiněných změn. Jak se vyrovnat s radikální otevřeností a propustností našeho těla, a takto i jeho zraněností a zranitelností? Jak nahlédnout, kým se s průmyslovými chemikáliemi stáváme, a přijmout součást našeho já spoluutvářenou průmyslovým způsobem výroby, distribuce a spotřeby? Jak odolávat, přežít a pokračovat dál — společně s průmyslovými chemickými látkami i jim navzdory?
Princ a záhradník
Poljaková, Terézia ; Ryška, Pavel (oponent) ; Lungová, Barbora (vedoucí práce)
Bakalárska práca ktorou je autorský komiks s názvom Princ a Záhradník, je inšpirovaná symbolizmom tranzície a hlavne výskumom queer ekológie, ktorej môžeme rozumieť ako prepojenie queer teórie s kritickým enviromentalizmom. Queer ekológia sa vyvinula z širšieho kontextu intersekcionálneho feminizmu a kritiky prírodných vied. Berie za úlohu potierať akékoľvek hrubé rozdelenia, ako napríklad pomyselné a zaužívané hranice medzi našim telom a tým čo nás obklopuje vonku, ľuďmi a neľudskými zvieratami, mužským a ženským či živým a neživým. Mojou snahou je v tomto texte hľadať a vysvetľovať prepojenia queer teórií s prírodnými vedami ako aj s mojou vlastnou tvorbou.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.