Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza účinnosti kaskády tepelných čerpadel
Miklas, Václav ; Hejčík, Jiří (oponent) ; Máša, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na analýzu reálné provozní účinnosti tepelných čerpadel vzduch-voda. První část prezentuje úvod do problematiky tepelných čerpadel včetně přehledu aktuálně se rozvíjejících technologií. Hlavní část práce tvoří případová studie, která se zabývá analýzou účinnosti kaskády čtyř tepelných čerpadel vzduch-voda. Hlavním výstupem práce je vyhodnocení dat z měření na reálném zdroji. Případová studie však zahrnuje také teoretickou formulaci faktorů, které COP v analyzovaném případě ovlivňují. Výsledkem vyhodnocení jsou průměrné hodnoty COP ve vybraném období, zahrnující analýzu vybraných provozních podmínek a srovnání COP s teoretickými hodnotami. Na základě provedené analýzy je v závěru práce zformulováno několik doporučení pro dosaţení vyšší provozní účinnosti kaskády.
Výroba vodíku z biomasy
Ožana, Ferdinand ; Beňo, Zdeněk (oponent) ; Houdková, Lucie (vedoucí práce)
Úvodní část popisuje základní vlastnosti vodíku, jeho využití v průmyslu a ekonomiku. Větší pozornost se věnuje současným možnostem výroby, kde jsou popsány jednotlivé procesy výroby. Další část se zabývá procesem anaerobní fermentace a jeho podmínkami pro optimální produkci vodíku. Hlavní část práce se zabývá možností výroby vodíku v laboratorních podmínkách při použití pivovarského mláta jako primárního materiálu. Experiment byl zaměřen na nalezení vhodných procesních podmínek pro výrobu vodíku. V práci je vyhodnoceno množství tvorby plynu a jeho kvalita v závislosti na množství dávkovaného mláta a frekvenci dávkování. Na základě provedených experimentů je doporučen další postup výzkumu a dále je navržen automatický dávkovací systém, který zvýší kvalitu experimentální činnosti. Návrhu dávkovacího systému pro potřeby budoucího využití fermentoru k výrobě vodíku je věnována samostatná kapitola.
Simulační model leteckého pístového spalovacího motoru
Olšovský, Petr ; Kučera, Pavel (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá tvorbou real-time simulace leteckého pístového spalovacího motoru se zaměřením na zahřívání a chlazení válců. Součástí práce je stručný rozbor charakteristik leteckých motorů a výčet jejich rozdílů s motory automobilními. Následuje popis provozních podmínek letadel, jejich vliv na výkonové parametry motoru a popis samotné real-time simulace. Na závěr jsou předloženy a zhodnoceny výsledky simulací.
Speciální pístové pohonné jednotky letounů všeobecného letectví
Motyčka, Ivo ; Zablatzký, Jiří (oponent) ; Imriš, Pavel (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce jsou speciální pístové pohonné jednotky v letectví. V první části je nastíněna historie vývoje pístových pohonných jednotek a princip činnosti pístových pohonných jednotek. Dále je prostor věnován už konkrétním speciálním pístovým pohonným jednotkám, jejich přínosům pro letectví, nevýhodám, principu a rozšíření v oblasti všeobecného letectví. Jsou zde zohledněny požadavky předpisů JAR-FCL 1 při certifikaci pohonných jednotek. Dále je práce věnována provozním podmínkám letounů. V závěru je provedeno srovnání speciálních pístových pohonných jednotek s jednotkami, které jsou běžně používány.
Světelné zdroje v extrémních provozních podmínkách
Martiš, Jan ; Krbal, Michal (oponent) ; Pavelka, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem práce je informovat o tom, jak se mohou různé vnější vlivy působící na světelné zdroje projevit na změně jejich provozních parametrů. V první části je uvedeno rozdělení světelných zdrojů z hlediska principu jejich činnosti a dále základní parametry a vlastnosti jednotlivých typů světelných zdrojů. V další části jsou rozebrány jednotlivé vlivy působící na světelné zdroje (změny napětí, teploty, provozní polohy), jejich možné působení na různé typy světelných zdrojů a předpokládaný důsledek na změnu provozních parametrů. Dále jsou uvedeny možné postupy pro praktické měření na světelných zdrojích za extrémních podmínek a výsledky měření na vybraných světelných zdrojích. Poslední část práce se zabývá návrhem opatření pro snížení dopadu extrémních podmínek na provoz světelných zdrojů.
Rozbor požadavků předpisu CS-25 na stoupání po vzletu a na trať
Poláš, Přemysl ; Šošovička, Róbert (oponent) ; Daněk, Vladimír (vedoucí práce)
Závěrečná bakalářská práce zpracovává požadavky předpisu CS-25 na stoupání po vzletu a natrať pro letouny výkonnostní kategorie A. Definuje a bliže rozebírá výkony ve stoupání, popisuje jednotlivé segmenty trajektorie a jejich charakteristiky. Dále rozebírá vliv provozních podmínek na ni. Vše je názorně vysvětleno na přiložených ilustracích, grafech a tabulkách.
Hydrodynamická ložiska vznětového traktorového motoru
Petr, David ; Ramík, Pavel (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá hydrodynamickými kluznými ložisky traktorového vznětového motoru. V první části práce se blíže seznámíme s hydrodynamickým ložiskem, jeho principem a použitými materiály. Dále se práce věnuje multibody systému adams-engine. Hlavní částí práce je vymodelovaní klikového mechanizmu a jeho uložení v hydrodynamických ložiscích v MBS programu a následná simulace za různých provozních podmínek.
Vliv provozních podmínek na výkon plynové mikroturbíny
Freisleben, Vít ; Vondra, Marek (oponent) ; Bobák, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá technologií plynových mikroturbín. První část uvádí hlavní principy kombinované výroby energie. Je popsána konstrukce a vlastnosti mikroturbín spolu s hlavními světovými výrobci a jejich produkty. Následuje porovnání této technologie s plynovými motory. Praktická část se zabývá vlastnostmi mikroturbín při vlivu provozních podmínek. Data od výrobce jsou numericky zpracována v matematickém programu Maple. V poslední části jsou porovnány výsledky experimentálního měření s výsledky vypočítanými.
Simulační model leteckého pístového spalovacího motoru
Olšovský, Petr ; Kučera, Pavel (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá tvorbou real-time simulace leteckého pístového spalovacího motoru se zaměřením na zahřívání a chlazení válců. Součástí práce je stručný rozbor charakteristik leteckých motorů a výčet jejich rozdílů s motory automobilními. Následuje popis provozních podmínek letadel, jejich vliv na výkonové parametry motoru a popis samotné real-time simulace. Na závěr jsou předloženy a zhodnoceny výsledky simulací.
Vliv provozních podmínek na spolehlivost identifikace prostřednictvím otisků prstů
Přívora, Lukáš ; Hart, Jan (vedoucí práce) ; Hartová, Veronika (oponent)
Diplomová práce je tematicky zaměřena na problematiku biometrických identifikačních systémů. V teoretické části je vysvětleno, co je biometrie a identifikační systémy založené na ní. Je tu zmíněna i stručná historie těchto systémů, vysvětleny základní pojmy a chyby, s kterými se setkáváme při jejich využívání. Dále jsou zde zmíněny vlastnosti otisků prstů a různé technologie a snímače založené na jeho snímání. Praktická část práce obsahuje měření a testování vybraných biometrických čteček otisků prstů. Měření bylo zaměřeno na hodnoty chybného přijetí a chybného odmítnutí uživatele za standardních podmínek a testování, zda vliv prostředí ovlivní tyto hodnoty. V závěrečné části práce je uvedeno shrnutí výsledků a upozorněno na možné nedostatky stávajících biometrických snímačů otisků prstů souvisejících s prostředím snímaného prstu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.