Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Implementace doplňujícího vzdělávacího oboru Etická výchova v České republice
Motyčka, Pavel
V rámci této práce jsme zjišťovali, jak ovlivňuje etická výchova chování žáků a sociální klima třídy. Ke zjišťování výsledků jsme použili smíšenou kvantitativně-kvalitativní metodologii. V kvantitativní části jsme realizovali výzkum pomocí přirozeného experimentu s jednou sledovanou nezávisle proměnou, kterou byl program etické výchovy aplikovaný po dobu jednoho roku mezi žáky základních a středních škol. Sledovanými závisle proměnnými byly u žáků: míra prosociálního chování, míra úzkostnosti a míra behaviorálních problémů, ve skupině: kvalita sociálního klimatu a míra důvěry. V kvalitativní části jsme se snažili sledovat jak a na základě čeho, žáci a učitelé vnímají etickou výchovu. Použité metody sběru dat byly: nominační technika, dotazník O tvých spolužácích, dotazník O tvých pocitech, dotazník CES, dotazník SDQ. V kvalitativní části jsme použili dotazník s otevřenou otázkou: Co mi etická výchova dala a co vzala? Domníváme se, že výzkum můžeme uzavřít předpokladem, že v kvantitativní části došlo minimálně v rámci našeho výzkumného vzorku k přijetí hypotézy, že etická výchova snižuje u žáků míru úzkostnosti a dalších emocionálních symptomů, a že obsah výuky vede žáky k většímu zaujetí prací a ke snížení nepozornosti. Můžeme se také domnívat, že na základě vykázaných výsledků došlo k částečnému potvrzení...
Možnosti využití artefiletických činností v mateřské škole
HOBZOVÁ, Lenka
Tato bakalářská práce se zabývá možnostmi využití artefiletiky v mateřské škole a vývojem prosociálních vztahů mezi dětmi v průběhu artefiletických činností. Cílem bakalářské práce je uskutečnění artefiletických činností, následné popsání průběhu těchto činností a zjištění, jaký vliv mohou mít artefiletické činnosti na rozvoj prosociálnosti u předškolních dětí. Praktická část je zaměřena na použité metody při výzkumné studii a to na kvalitativní výzkum, metodu rozhovoru a pozorování. Dále budou popsány artefiletické činnosti, jejich realizace a vyhodnocení.
Etická výchova na příkladu Biskupského gymnázia J. N. Neumanna a Církevní základní školy v Českých Budějovicích
HAVLOVÁ, Aneta
Bakalářská práce "Etická výchova na příkladu Biskupského gymnázia J. N. Neumanna a Církevní základní školy" se zabývá zavedením etické výchovy do základních škol, její metodikou, obsahem a její důležitostí. Etická výchova je zařazena do Rámcového vzdělávacího programu ZŠ, avšak ne všechny školy ji učí jako samostatný předmět. Těžištěm této práce je díky pozorování výuky etické výchovy na příkladu jednotlivých škol ukázat, že je možné a vhodné bez větších obtíží tuto výuku zařadit.
Postavení Etické výchovy v českém vzdělávacím systému
Daněk, Tereza ; Janošová, Pavlína (vedoucí práce) ; Váňová, Miroslava (oponent)
V diplomové práci jsem se zaměřila na komplexní představení vzdělávacího oboru a školního předmětu Etická výchova. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část se zabývá konceptem etického vzdělávání v širokém kontextu, historií etické výchovy v České republice a polemikou o (ne)postradatelnosti etické výchovy jako samostatného vyučovacího předmětu. Poslední kapitola se zaměřuje na přehled, jak se etické výchově daří dnes spolu s vymezením jejího dalšího možného vývoje do budoucna. Cílem této diplomové práce bylo zjistit názory učitelů etické výchovy na otázky související s koncepcí a kurikulem EV v České Republice. Rovněž rozdíly v odpovědích českých a slovenských respondentů na stejné výzkumné otázky. Výzkum ukazuje, že čeští učitelé se ztotožnili se současným konceptem etické výchovy, jejími cíli, metodami výuky, vyučování tohoto oboru/předmětu je těší. Ve srovnání se slovenskými respondenty odpovídali čeští učitelé méně kriticky, konsensuálně. Ukázali větší spokojenost s množstvím a kvalitou metodických materiálů, které mají k dispozici.
Implementace doplňujícího vzdělávacího oboru Etická výchova v České republice
Motyčka, Pavel ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Vacek, Pavel (oponent) ; Smékal, Vladimír (oponent)
V rámci této práce jsme zjišťovali, jak ovlivňuje etická výchova chování žáků a sociální klima třídy. Ke zjišťování výsledků jsme použili smíšenou kvantitativně-kvalitativní metodologii. V kvantitativní části jsme realizovali výzkum pomocí přirozeného experimentu s jednou sledovanou nezávisle proměnou, kterou byl program etické výchovy aplikovaný po dobu jednoho roku mezi žáky základních a středních škol. Sledovanými závisle proměnnými byly u žáků: míra prosociálního chování, míra úzkostnosti a míra behaviorálních problémů, ve skupině: kvalita sociálního klimatu a míra důvěry. V kvalitativní části jsme se snažili sledovat jak a na základě čeho, žáci a učitelé vnímají etickou výchovu. Použité metody sběru dat byly: nominační technika, dotazník O tvých spolužácích, dotazník O tvých pocitech, dotazník CES, dotazník SDQ. V kvalitativní části jsme použili dotazník s otevřenou otázkou: Co mi etická výchova dala a co vzala? Domníváme se, že výzkum můžeme uzavřít předpokladem, že v kvantitativní části došlo minimálně v rámci našeho výzkumného vzorku k přijetí hypotézy, že etická výchova snižuje u žáků míru úzkostnosti a dalších emocionálních symptomů, a že obsah výuky vede žáky k většímu zaujetí prací a ke snížení nepozornosti. Můžeme se také domnívat, že na základě vykázaných výsledků došlo k částečnému...
Implementace doplňujícího vzdělávacího oboru Etická výchova v České republice
Motyčka, Pavel
V rámci této práce jsme zjišťovali, jak ovlivňuje etická výchova chování žáků a sociální klima třídy. Ke zjišťování výsledků jsme použili smíšenou kvantitativně-kvalitativní metodologii. V kvantitativní části jsme realizovali výzkum pomocí přirozeného experimentu s jednou sledovanou nezávisle proměnou, kterou byl program etické výchovy aplikovaný po dobu jednoho roku mezi žáky základních a středních škol. Sledovanými závisle proměnnými byly u žáků: míra prosociálního chování, míra úzkostnosti a míra behaviorálních problémů, ve skupině: kvalita sociálního klimatu a míra důvěry. V kvalitativní části jsme se snažili sledovat jak a na základě čeho, žáci a učitelé vnímají etickou výchovu. Použité metody sběru dat byly: nominační technika, dotazník O tvých spolužácích, dotazník O tvých pocitech, dotazník CES, dotazník SDQ. V kvalitativní části jsme použili dotazník s otevřenou otázkou: Co mi etická výchova dala a co vzala? Domníváme se, že výzkum můžeme uzavřít předpokladem, že v kvantitativní části došlo minimálně v rámci našeho výzkumného vzorku k přijetí hypotézy, že etická výchova snižuje u žáků míru úzkostnosti a dalších emocionálních symptomů, a že obsah výuky vede žáky k většímu zaujetí prací a ke snížení nepozornosti. Můžeme se také domnívat, že na základě vykázaných výsledků došlo k částečnému potvrzení...
Školní šikana jako téma etické výchovy
ŠLECHTOVÁ, Alena
Tato práce se věnuje problematice školní šikany v souvislosti s etickou výchovou. První část práce se zabývá charakteristikou šikany a hledáním příčin z pohledu psychologie, vývojové psychologie a filosofie. Druhá část předkládá sociologické hledisko, kde je charakterizován současný postoj společnosti k násilí. Je zde popsán vliv rodinného a mediálního prostředí jako důležitých determinant ovlivňujících postoj jedince k násilí. Třetí část se týká předmětu Etická výchova, její charakteristiky a odlišných pojetí různých autorů. Součástí této části je analýza obsahů textů vzdělávacích dokumentů pro základní školy. Tato část práce obsahuje diskuzi a závěrečná doporučení získaná na základě výzkumného šetření.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.