Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 338 záznamů.  začátekpředchozí328 - 337další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Emanuel Voska: v pozadí politiky
Hájková, Dagmara
Emanuel Voska, českoamerický podnikatel a krajanský činovník se dostal v době první světové války do blízkosti "velké politiky". Jako významný představitel českého hnutí za nezávislost v Americe se prosadil především v oblasti propagandy a špionáže. Jeho úspěchy byly omezeny válkou a v novém státě – Československu – se nedokázal prosadit ani jako podnikatel, ani jako politik. Příspěvek analyzuje Voskovy politické předpoklady a předkládá důvody jeho neúspěchu.
Vliv médií na počátek a průběh americké invaze do Iráku
Šoltys, Adam ; Havlová, Radka (vedoucí práce) ; Novotná, Yvona (oponent)
Válka proti terorismu probíhá převázně na domácí frontě, kde hrají klíčovou roli média. Ta po 11. září významným způsobem ovlivnila postoj americké veřejnosti k islámu a pozdějším vojenským intervencím vůči muslimským zemím. Cílem této práce je čtenáři nastínit nejen vliv médií ve válce proti terorismu, ale také popsat a analyzovat propagandistické snahy Bílého domu a důvody, proč většina Američanů podporovala invazi do Iráku. Důležitou součástí práce je navíc zhodnocení změny vztahu médií k vládě po útocích na Světové obchodní centrum a jeho dalšího možného vývoje.
Vliv médií na chování a prožívání jednotlivců i skupiny v době hospodářské krize
Pikman, Oxana ; Hubinková, Zuzana (vedoucí práce) ; Surynek, Alois (oponent)
Tato bakalářská práce je věnovaná vlivu médií na chování a prožívání člověka v době hospodářské krize. Cílem této práce je zjistit, jaké mediální produkty nejvíce ovlivňují psychiku a chování jedince, proč se člověk nechce vyhnout působení médií a jaké perspektivy má v součastné době již po ukončení hospodářské krize. Teoretická část se zabývá základními problémy fungování masových medií a její role ve společnosti na příkladu takových mediálních produktů jako zprávy, reklama a propaganda. V praktické části je ověření pravdivosti stanovených hypotéz, které jsou definované v teoretické části.
Informatizace, media a rozvoj společnosti
Silovský, Michal ; Rosický, Antonín (vedoucí práce) ; Švarcová, Eva (oponent)
Cílem této práce je vytvoření uceleného pohledu na problematiku vývoje a vlivu médií na společnost a s tím související vznik a zpracovávání informací a umožnit tak jejímu čtenáři snazší pochopení a orientaci v tomto tématu. Proto je práce rozdělena do čtyř hlavních částí. V první části je popsáno, co to informace je, jaký je vztah mezi daty, informacemi a znalostí a daty. Druhá část se věnuje vývoji a vlivu informačních a komunikačních technologií, tedy způsobům jakými bylo a je možné dostat informace k jejich příjemci a s tím související změny, které tyto technologie přinesly. V další kapitole je popsáno, co ovlivňuje naše chování v rámci jednotlivých národů a jak napomáhají média k jejich přibližování a propojování. A poslední kapitola obsahuje analýzu toho, jak mohou být masová média využívána a zneužívána k působení na široké masy lidí.
The Picture of Americans and The United States of America at Comunistic Propagandism in the period of 1951-1952
Brejchová, Pavla ; Rataj, Jan (vedoucí práce) ; Houda, Přemysl (oponent)
V první kapitole jsou popsány mezistátní vztahy Československa a Spojených států v letech 1918 - 1952. Ve druhé kapitole je popsán československý stalinismus a úloha propagandy v komunistickém totalitním režimu. Ve třetí kapitole je pak popsána situace ve Spojených státech a tehdejší americké pojetí demokracie. Hlavní částí práce je pak analýza dobového tisku a porovnání zdeformovaných informací s realitou.
Komunistická propaganda v období února 1948
Černá, Veronika ; Rataj, Jan (vedoucí práce) ; Houda, Přemysl (oponent)
Práce se zabývá komunistickou propagandou v období převzetí moci komunisty v Československu v únoru roku 1948. První kapitola popisuje postavení Komunistické strany Československa v kulturní, informační a mediální sféře v poválečném období. Druhá kapitola zachycuje vývoj komunistické propagandy v letech 1945-1948 a jednotlivá aktivizační témata. Jejich obsah konkretizuje na základě článků z Rudého práva. V závěru se tato práce snaží zachytit vyústění daných témat v kampaních v únoru 1948 a předkládá, že došlo k jejich využití pro manipulaci a mobilizaci československých, ale především českých občanů.
Propaganda a public relations v mezinárodní politice
Marková, Jindřiška ; Lehmannová, Zuzana (vedoucí práce) ; Fireš, Adam (oponent)
Tato práce si na poli mezinárodní politiky klade za cíl formulovat a obhájit tvrzení, že mezi propagandistickými a public relations, dále také jen PR, metodami není zřetelný rozdíl. Základ mé práce tvoří empirická pozorování a jejich následná analýza v případových studiích. Mnoho studií pochází z dávné i nedávné historie, a proto jsem použila příslušnou literaturu, která je uvedená mezi zdroji. Navíc povaha předmětu této práce, tedy propagandy, je spjata s různými aférami mezinárodního dopadu a jejich pravý efekt se často odkryje až časem. K tomu, abych došla k potvrzení úvodní teze, jsem si stanovila dílčí kroky a cíle. Prvním z dílčích úkolů bylo vymezení vlastního okruhu definic, který je v souladu s obecně přijímanými stanovisky, na něž se také často odvolávám. K podpoření úvodní teze jsem se dále rozhodla ve své práci použít i některé matematické postupy a zvolené pojmy jsem si představila jako množiny podle určitých kritérií. Tato úvaha mi dovolila zamyslet se nad tím, zda existuje neprázdná množina, která by se rovnala průniku množin mezinárodní politiky, propagandy a PR. Důležitou součástí práce je kapitola, která pojednává o soudobé literatuře věnující se problematice propagandy a PR. Dílčím cílem k potvrzení úvodní teze je tedy doložení takových historických příkladů z praxe mezinárodní politiky, které odpovídají zajímavým, nikoli nutně historicky významným propagandistickým kampaním a podporují tvrzení, že propagandistická a PR kampaň se od sebe významně neliší.
Funkce tisku za druhé republiky. Příspěvek k sociálním dějinám tzv druhé republiky.
Jun, Petr ; Soběhart, Radek (vedoucí práce) ; Fabianková, Klára (oponent)
Hlavním úkolem této bakalářské práce bylo zjistit, jakou a jak významnou roli hrál tisk během období tzv. druhé republiky. Jelikož tato práce dokazuje, že druhá republika dospěla svým vývojem k autoritativnímu režimu, politická úloha médií a konkrétně tisku tak významně vzrostla. Tisk se stal jedním z hlavních prostředků propagandy, nejdříve stranické, poté i vládní, respektive prostředkem propagandy vládnoucí strany - Strany národní jednoty. Propagandistická úloha tisku byla analyzována na vybraných tématech, které měly významnou pozici v politice druhé republiky, v soudobém tisku a v literatuře zabývající se druhorepublikovým obdobím. Práce tak obsahuje analýzu soudobého tisku na následujících tématech: volání tisku po jednotě, kampaň proti osobě prezidenta Edvarda Beneše, antisemitismus, nacionalismus a jejich projevy v tisku.
Impact of global media on the creation of international policy. Case study: Middle East conflicts
Slezáková, Lucia ; Lehmannová, Zuzana (vedoucí práce) ; Havlová, Radka (oponent)
Táto práca skúma vplyv globálnych masmédií na tvorbu medzinárodnej politiky počas vybraných konfliktov na Blízkom východe. Zameriava sa konkrétne na vojnu v Perzskom zálive a vojnu v Iraku. Jej hlavným cieľom je analýza, do akej miery môžu masmédiá ovplyvňovať proces tvorby medzinárodnej politiky resp. byť v nej využívané ako nástroj jej hlavných aktérov. Zhodnocuje, že masmédiá hrajú v medzinárodnej politike významnú úlohu ako nástroj propagandy. V budúcnosti sa stanú masmédiá kľúčovým faktorom pri zaisťovaní informačnej dominancie v nových konfliktoch. Masmédiá na Blízkom východe majú, ale zároveň potenciál stať sa nástrojom budovania demokracie.
Vplyv globálnych masmédií na tvorbu medzinárodnej politiky
Slezáková, Lucia ; Lehmannová, Zuzana (vedoucí práce) ; Havlová, Radka (oponent)
Táto práca skúma vplyv globálnych masmédií na tvorbu medzinárodnej politiky počas vybraných konfliktov na Blízkom východe. Zameriava sa konkrétne na vojnu v Perzskom zálive a vojnu v Iraku. Jej hlavným cieľom je analýza, do akej miery môžu masmédiá ovplyvňovať proces tvorby medzinárodnej politiky resp. byť v nej využívané ako nástroj jej hlavných aktérov. Zhodnocuje, že masmédiá hrajú v medzinárodnej politike významnú úlohu ako nástroj propagandy. V budúcnosti sa stanú masmédiá kľúčovým faktorom pri zaisťovaní informačnej dominancie v nových konfliktoch. Masmédiá na Blízkom východe majú, ale zároveň potenciál stať sa nástrojom budovania demokracie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 338 záznamů.   začátekpředchozí328 - 337další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.