Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dobrovolnictví jako nástroj sociální pedagogiky
Morávková, Kateřina ; Poláčková, Věra (vedoucí práce) ; Lorenzová, Jitka (oponent)
Diplomová práce má povahu teoretické studie s významnou vazbou na praktické aktivity při práci s profesionálním vedením dobrovolníků v Dobrovolnickém centru Kladno, o. s. Práce je rozdělena do 7 kapitol. První kapitola je zaměřena na vymezení základních pojmů jako dobrovolník, dobrovolnictví. V dané kapitole je také předestřena problematika oceňování dobrovolníků. Druhá kapitola je věnována vymezení základní terminologii sociální pedagogiky, včetně vymezení volného času, který je pro dobrovolnictví i sociální pedagogiku významným fenoménem. Třetí kapitola pojednává o historii sociální pedagogiky a dobrovolnictví, přičemž jsou zde zachyceny významné průsečíky pro vývoj obou sledovaných jevů. Čtvrtá kapitola představuje dobrovolnictví jako společenský jev. Jednotlivé podkapitoly jsou následně věnovány postojům společnosti k dobrovolnictví, mýtům, které dobrovolnictví obklopují, ale i motivům k výkonu dobrovolnické činnosti. V páté kapitole jsem se snažila zachytit dobrovolnictví jako nástroj sociální pedagogiky, přičemž jsem se v podkapitolách snažila vycházet jednak ze studie odborných publikací, tak z vlastních praktických zkušeností. Šestá kapitola se zaměřuje na rozbor konkrétního a praktického případu - programu Pět P. Závěrečná, sedmá kapitola, je věnována malému empirickému šetření. KLÍČOVÁ...
Program Pět P - retrospektivní pohled dobrovolníků
HUNGEROVÁ, Vendula
Bakalářská práce se skládá ze dvou částí a to teoretické a praktické. V první části jsem definovala pojmy jako mentoring, dobrovolnictví či program Pět P. V jednotlivých kapitolách teoretické části jsem se dále podrobněji věnovala i vývoji dobrovolnictví a mentoringu ve světě a to především programu Big Brothers Big Sisters a jeho realizaci v české republice pod názvem program Pět P. Následně jsem se zaměřila na charakteristiku programu Pět P, jeho cíle, principy a jeho vývoj v České republice. Cílem práce je zjistit, jak vnímají dobrovolníci působení v programu Pět P zpětně, po ukončení působení v programu. V praktické části své práce zjišťuji, jaký vliv mělo působení v programu na jejich osobní život či profesi. Dále se zaměřuji na celkové hodnocení programu ze strany dobrovolníků, na vnímání jeho pozitiv a případných negativ, dalším dílčím cílem je zjistit, jak dobrovolníky působení v Pět P celkově obohatilo. V praktické části byl použit kvalitativní výzkum, metoda polořízených rozhovorů. Komunikačních partnerů bylo 10, jejich odpovědi jsem zpracovávala metodou otevřeného kódování, výsledky byly zaznamenány do tabulek a pod každou z tabulek jsou uvedené komentáře shrnující výsledky odpovědí. Z těchto deseti komunikačních partnerů jsem následně vybrala ještě 3 komunikační partnery pro další výzkumnou metodu - hloubkové rozhovory. Z těchto rozhovorů jsem vybrala společné tématické okruhy, které se v jednotlivých rozhovorech objevovaly. Další částí práce je diskuse, ve které jsou podrobněji zhodnoceny výzkumné otázky v souvislosti s výsledky výzkumu. Na závěr také uvádím, jak by tato práce mohla pomoci samotné Asociaci mentoringových programů v České republice, mentorům, či budoucím dobrovolníkům.
Dobrovolnictví jako nástroj sociální pedagogiky
Morávková, Kateřina ; Poláčková, Věra (vedoucí práce) ; Lorenzová, Jitka (oponent)
Diplomová práce má povahu teoretické studie s významnou vazbou na praktické aktivity při práci s profesionálním vedením dobrovolníků v Dobrovolnickém centru Kladno, o. s. Práce je rozdělena do 7 kapitol. První kapitola je zaměřena na vymezení základních pojmů jako dobrovolník, dobrovolnictví. V dané kapitole je také předestřena problematika oceňování dobrovolníků. Druhá kapitola je věnována vymezení základní terminologii sociální pedagogiky, včetně vymezení volného času, který je pro dobrovolnictví i sociální pedagogiku významným fenoménem. Třetí kapitola pojednává o historii sociální pedagogiky a dobrovolnictví, přičemž jsou zde zachyceny významné průsečíky pro vývoj obou sledovaných jevů. Čtvrtá kapitola představuje dobrovolnictví jako společenský jev. Jednotlivé podkapitoly jsou následně věnovány postojům společnosti k dobrovolnictví, mýtům, které dobrovolnictví obklopují, ale i motivům k výkonu dobrovolnické činnosti. V páté kapitole jsem se snažila zachytit dobrovolnictví jako nástroj sociální pedagogiky, přičemž jsem se v podkapitolách snažila vycházet jednak ze studie odborných publikací, tak z vlastních praktických zkušeností. Šestá kapitola se zaměřuje na rozbor konkrétního a praktického případu - programu Pět P. Závěrečná, sedmá kapitola, je věnována malému empirickému šetření. KLÍČOVÁ...
Profil dobrovolníka programu Pět P
UVÍROVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. V první části jsem definovala pojmy dobrovolnictví, dobrovolník, mentoring, program Pět P. V mentoringové části jsem se zabývala celosvětovým programem Big Brothers Big Sisters, jeho vývojem, historií a v neposlední řadě jeho realizací v České republice pod názvem Pět P. Zde jsem se zaměřila na celkovou charakteristiku programu, jeho vznik, vývoj, cíle, principy a na první založené Pět P u nás. Cílem práce je zhodnotit profil dobrovolníka programu Pět P. Za profil dobrovolníka jsem považovala věkové rozhraní dobrovolníků, pohlaví, dětství, studium, zájmy, koníčky, rodinu, osobní, současný život a v neposlední řadě souvislost s programem Pět P, a utvořit tak podrobný profil toho, jací lidé se stávají dobrovolníky zmiňovaného programu. V praktické části byl použit kvantitativní výzkum, metoda dotazování, technika dotazníku, který obsahoval 21 otázek. Z těchto otázek bylo 12 uzavřených, 4 otevřené a 4 polootevřené. Tento dotazník je možno rozdělit na čtyři okruhy, a to dětství, identifikační otázky, současná osobní situace, souvislosti s programem Pět P. Výsledky byly vyhodnoceny popisnou statistikou s využitím grafů. V další části práce jsou vyhodnoceny výsledky výzkumu, které jsou zpracovány popisnou statistikou pomocí grafů. Výsledky přinesly nejen očekávané předpoklady, ale také velice zajímavé a nečekané výsledky. Jeden z nich byl, že 32 ze 100 dotazovaných pracuje na plný úvazek. Dalším nečekaným a překvapivým výsledkem bylo, když na otázku, zda chcete mít své vlastní děti, odpověděli 2 respondenti ne a 7 možná. Tato odpověď je velice zajímavá vzhledem k tomu, že program Pět P je zaměřen na děti. Další části práce je Diskuze, ve které jsou zhodnoceny podrobněji veškeré výzkumné otázky a jejich vyhodnocení. Na závěr práce uvádím také, jak by tento výzkum mohl pomoci samotné Asociaci Pět P v České Republice.
Implementace programu Pět P do dětských domovů na Českobudějovicku
PROKOPOVÁ, Eliška
Bakalářská práce se skládá ze dvou základních částí - teoretické a praktické. V teoretické části jsem definovala pojmy dobrovolnictví a dobrovolník, resilience a pozitivní vývoj mládeže, mentoring a program Pět P. V části týkající se programu Pět P jsem tento program charakterizovala, zaměřila se na jeho historii, cíle, principy a přínosy a v neposlední řadě i na organizační strukturu. Poté jsem se věnovala ústavní péči, dětským domovům obecně a v poslední kapitole jsem popsala dětské domovy na Českobudějovicku. Cílem práce bylo zjistit možnosti implementace programu Pět P do dětských domovů na Českobudějovicku. Byly stanoveny dvě dílčí výzkumné otázky a to: 1) Mají pracovníci dětských domovů na Českobudějovicku informace o programu Pět P? 2) Mají klienti dětských domovů zájem o zapojení do programu Pět P? V praktické části byla zvolena kvalitativní výzkumná strategie, metoda dotazování, technika polořízeného rozhovoru s otevřenými otázkami. Výzkum byl realizován v průběhu měsíců března a dubna, rozhovory se uskutečnily v kancelářích dětských domovů a ve společenských místnostech. Výzkum je rozdělen na dvě části. První část výzkumu je zaměřena na rozhovory s 5 pracovníky dětských domovů, ve druhé části výzkumu jsem se zaměřila na 10 klientů dětských domovů. Vzhledem k odlišnosti typu dětských domovů na Českobudějovicku a ke složení jejich klientů jsem výzkum dále rozdělila na jednotlivé dětské domovy. V dětském domově se školou se sídlem v Šindlových Dvorech jsem zorganizovala rozhovor se dvěma pracovníky a pěti dětmi. V dětském domově v Boršově nad Vltavou byl výběrový soubor tvořen třemi pracovníky a pěti dětmi. Pracovníci byli vybráni náhodně, rozhovor s klienty jsem uskutečnila na základě doporučení pracovníků. Při rozhovorech jsem si odpovědi respondentů zaznamenávala do předem připravené předlohy k rozhovoru. Při zpracování odpovědí účastníků výzkumu byly popsány shody a rozdíly v odpovědích na jednotlivé otázky. Před samotnou návštěvou předmětných dětských domovů na Českobudějovicku jsem z důvodu monitoringu zapojení dětských domovů do programu Pět P v jiných regionech provedla pilotní studii. V rámci této studie jsem ve spolupráci s členkou Asociace Pět P ČR rozeslala dotazníky 22 členům Asociace. Z dotazníků vyplynulo, že 5 organizací s dětskými domovy popř. obdobnými zařízeními (např. Klokánek) spolupracuje, 3 organizace nespolupracují přímo s dětským domovem, ale spolupracují s pěstounskými rodinami nebo s azylovými domy. Další 4 organizace s obdobnými zařízeními nespolupracují, ale o spolupráci zájem mají, nebo popřípadě měly, ale dětský domov spolupráci odmítl. V rámci výzkumných otázek vyplynulo, že informovanost o programu Pěti P je vysoká, všichni dotazovaní pracovníci věděli, co je program Pět P a považovali ho za přínosný. Výzkum ukázal, že klienti dětských domovů mají zájem o zapojení do programu Pět P. Z výzkumu dále vyplývá, že momentálně nejsou podmínky pro implementaci programu Pět P do dětských domovů na Českobudějovicku. Pro zavedení je potřeba další spolupráce, vyjasnění podmínek a hlavně ochota pracovníků a vedení dětských domovů spolupracovat s koordinátorem programu Pět P. Práce bude poskytnuta jak programu Pět P v Českých Budějovicích a Asociaci Pět P v České republice, tak i dětským domovům na Českobudějovicku. Pro dětské domovy by mohla být přínosná i teoretická část, kde popisuji program Pět P. Byla bych ráda, kdyby má práce přispěla k všeobecné informovanosti o dobrovolnictví a o programu Pět P a vedla k jeho rozšíření.
Zhodnocení efektivity sociálně preventivního programu Pět P v České republice a jeho vývoj
BŘÍZOVÁ, Bohdana
V teoretické části disertační práce jsou představena teoretická východiska mentoringového programu BBBS a následně také programu Pět P v České republice. Dále autorka shrnuje principy programu Pět P, představuje účastníky programu a vysvětluje management práce s dobrovolníky. Zaměřuje se také na vztah dítěte a dobrovolníka, jeho typologii a vývoj. V neposlední řadě se autorka věnuje evaluační metodě pro BBBS/Pět P s názvem Program Based Outcome Evaluation (POE). Ve výzkumné části autorka naplňuje čtyři zvolené cíle. První je zaměřen na modifikaci původní evaluační metody POE a její adaptaci na české sociokulturní podmínky. Druhým cílem je analýza současného stavu realizace programu Pět P v České republice se zaměřením na registraci programu jako sociální služby. Třetím, významným cílem, je zhodnotit obecné trendy efektivity programu pomocí statistické analýzy výsledků evaluační metody POE. Posledním cílem je tvorba nových či úprava stávajících odborných a metodických materiálů pro program Pět P.
Vývoj vztahu dítěte a dobrovolníka v Programu Pět P
NOHEJLOVÁ, Pavla
Problematika vztahu dítěte a dobrovolníka v programu Pět P je velmi citlivou oblastí. Dosud nebyl v České republice proveden výzkum, který by se zabýval vývojem vztahu dobrovolníka a dítěte. Práce zkoumá vývoj vztahu dítěte a dobrovolníka na základě mapování změn v osmi dimenzích vztahu dle teorie Hindeho (1988). V teoretické části se práce nejprve zabývá programem Pět P jako takovým, jeho stručnou historií, principy a přínosy. Dále je v teoretické části pojednáno o vztazích obecně a vztahu dítěte a dobrovolníka v programu Pět P a jeho vývoji. Cílem práce je zmapovat vývoj vztahu dítěte a dobrovolníka v programu Pět P na základě změn ve výše jmenovaných osmi dimenzích vztahu. V praktické části bylo použito metody dotazování, techniky strukturovaného rozhovoru s otevřenými otázkami, metoda zúčastněného pozorování a analýzy dokumentů. Výzkumný soubor tvořilo 15 respondentů (5 dobrovolníků, 5 dětí, 5 zákonných zástupců dětí). Výzkum probíhal v regionálním centru programu Pět P ve městě Písek. Výsledky práce tvoří analýzy rozhovorů vedených s dobrovolníky, dětmi a zákonnými zástupci po prvních třech měsících a po deseti měsících vztahu, dále pozorování na třech společných akcích u každé dvojice, analýzy zápisů ze supervizí a zápisků ze schůzek. Z výsledků vyplynuly dvě hypotézy. První z nich zní: Vztah dítěte a dobrovolníka v programu Pět P se vyvíjí v osmi dimenzích dle teorie Hindeho (1988). Druhá hypotéza zní: Každý vztah dítěte a dobrovolníka v programu Pět P se vyvíjí jiným způsobem. Práce obsahuje také doporučení pro praxi zvláště začínajícím koordinátorům programu Pět P. Tato doporučení se týkají příkladů otázek, pomocí kterých je možné zjišťovat změny v jednotlivých dimenzích vztahu a lépe tak sledovat, jakým způsobem se vztah vyvíjí. Práce může být užitečná jak koordinátorům, kteří v programu Pět P začínají, tak i těm koordinátorům, kteří již mají dlouhodobější zkušenosti s prací s dvojicemi v programu.
PR neziskového projektu
Poláková, Pavla ; Sedláková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Balcarová, Jitka (oponent)
Práce se zabývá oborem Public relations, jeho cíly a nástroji a zaměřuje se na neziskový projekt Pět P. Představuje tento dobrovolnický program v jeho české i zahraniční podobě. V praktické části je proveden výzkum pomocí dotazníkového šetření a jsou zmapovány metody získávání dobrovolníků do programu a navržena možná řešení ke zvýšení efektivity náborových aktivit.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.