Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dílna čtení v mateřské škole jako podpora rozvoje čtenářské pregramotnosti
Sedláčková, Magdaléna ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Wildová, Radka (oponent)
Diplomová práce Dílna čtení v mateřské škole jako podpora rozvoje čtenářské pregramotnosti sleduje nejprve v teoretické části charakteristiky dítěte předškolního věku a jeho možnosti. Dále uvádí, jakými způsoby je možné a nezbytné podporovat rozvoj čtenářské pregramotnosti v mateřské škole a jaká je v tomto směru úloha rodiny. Teoretickou část uzavírá představení programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení, jeho základní východiska a principů dílen čtení jako účinné metody pro aktivní učení dětí. V praktické části je popsáno 7 dílen čtení, které byly zrealizovány v běžné mateřské škole a jsou opatřené podrobným komentářem a reflexí. V empirické části je zkoumáno rodinné zázemí dětí a z pozorování rodičů je doloženo, jakým přínosem jsou dílny čtení pro rozvíjení čtenářské pregramotnosti u dětí navštěvujících mateřskou školu. Dílny čtení se ukázaly jako prospěšné zejména v rostoucím zájmu dětí o četbu a v rozvíjení tvořivosti dětí. KLÍČOVÁ SLOVA dílna čtení, čtenářská pregramotnost, mateřská škola, práce s knihou, program Čtením a psaním ke kritickému myšlení (RWCT), rodina, čtenářství, literární výchova
Čtenářské strategie v rozvoji čtenářské pregramotnosti: případová studie na české a slovenské škole
Orošová, Alena ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Ronková, Jolana (oponent)
Cílem diplomové práce bylo posoudit úroveň přístupu mateřských škol v Česku a na Slovensku, k rozvoji čtenářské pregramotnosti a konkrétního využití čtenářských strategií učitelkami mateřských škol. V teoretické části jsem se věnovala vymezení pojmu čtenářská gramotnost a pregramotnost, poukázala jsem na vzdělávání učitelů pomocí čtenářského kontinua. Dále jsem se věnovala problematice čtenářských strategií. Poté jsem porovnala český a slovenský vzdělávací systém jako celek a také v souvislosti ke čtenářské pregramotnosti. Ke konkretizaci jsem přidala některé z programů na podporu čtenářské gramotnosti a porovnala je v obou republikách. Ve výzkumné části jsem použila smíšený design výzkumu, abych dosáhla co největšího množství dat. Na začátku jsem sesbírala data pomocí dotazníků s uzavřenými i otevřenými otázkami, následně jsem provedla hloubkové rozhovory se dvěma učitelkami ze Slovenské a dvěma učitelkami z České republiky. Tyto učitelky jsem následně pozorovala při jejich pedagogické činnosti. Na základě výsledků jsem dospěla k závěru, že po praktické stránce se slovenské učitelky čtenářské pregramotnosti věnují o něco více, než ty české. Ačkoli mají v České republice lepší teoretickou vybavenost a více se odborníci tématu čtenářské pregramotnosti věnují. Podnětné by bylo pokračovat ve výzkumu...
Dílna čtení v mateřské škole jako podpora rozvoje čtenářské pregramotnosti
Sedláčková, Magdaléna ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Wildová, Radka (oponent)
Diplomová práce Dílna čtení v mateřské škole jako podpora rozvoje čtenářské pregramotnosti sleduje nejprve v teoretické části charakteristiky dítěte předškolního věku a jeho možnosti. Dále uvádí, jakými způsoby je možné a nezbytné podporovat rozvoj čtenářské pregramotnosti v mateřské škole a jaká je v tomto směru úloha rodiny. Teoretickou část uzavírá představení programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení, jeho základní východiska a principů dílen čtení jako účinné metody pro aktivní učení dětí. V praktické části je popsáno 7 dílen čtení, které byly zrealizovány v běžné mateřské škole a jsou opatřené podrobným komentářem a reflexí. V empirické části je zkoumáno rodinné zázemí dětí a z pozorování rodičů je doloženo, jakým přínosem jsou dílny čtení pro rozvíjení čtenářské pregramotnosti u dětí navštěvujících mateřskou školu. Dílny čtení se ukázaly jako prospěšné zejména v rostoucím zájmu dětí o četbu a v rozvíjení tvořivosti dětí. KLÍČOVÁ SLOVA dílna čtení, čtenářská pregramotnost, mateřská škola, práce s knihou, program Čtením a psaním ke kritickému myšlení (RWCT), rodina, čtenářství, literární výchova
Čtenářské strategie jako podpora porozumění předčítanému textu u dětí předškolního věku
Rybárová, Eva ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Cílem práce bylo prokázat, že čtenářské strategie jsou vhodnou metodou pro podporu porozumění předčítanému textu u dětí předškolního věku. V teoretické části jsem se věnovala vymezení pojmu čtenářská pregramotnost, její souvislosti s kritickým myšlením a představením programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení. Dále jsem objasnila vzájemný vztah mezi čtenářskými dovednostmi a čtenářskými strategiemi, přiblížila vybrané čtenářské strategie a možné metody jejich rozvoje. V závěru teoretické části jsem uvedla některé strategie, které by mohly být vhodné pro práci s předškolními dětmi. V praktické části jsem se věnovala osvojování jednotlivých strategií u dětí předškolního věku, konkrétně se jednalo o strategie: hledání souvislostí, vizualizace, předvídání, usuzování, shrnování a kladení otázek. Každou z nich jsem představila na konkrétních příkladech. Dále jsem navrhla ucelený projekt zahrnující práci s těmito strategiemi, který jsem zrealizovala a následně vyhodnotila. Na základě výsledků výzkumu jsem dospěla k závěru, že v předškolním věku je možné velmi dobře pracovat s uvedenými strategiemi, přičemž se ukazuje, že se významnou měrou podílejí na porozumění textu u dětí předškolního věku. Klíčová slova: čtenářské strategie, mateřská škola, čtenářská pregramotnost, předčtenářské strategie, práce...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.