Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Podpora sebevzdělávání a profesního rozvoje učitelů ZŠ od Ostatních přímo řízených organizací MŠMT
Perglová, Lenka ; Svobodová, Zuzana (vedoucí práce) ; Pavlov, Ivan (oponent)
Cílem diplomové práce je identifikovat formy a oblasti podpory učitelů v procesu sebevzdělávání vycházející od vybraných Ostatních přímo řízených organizací MŠMT (OPŘO) a zhodnotit jejich využitelnost pro účely profesního rozvoje učitelů základních škol. Teoretická část diplomové práce se zabývá sebevzděláváním jako významným procesem, který se podílí na profesním rozvoji učitelů. Je zde pojednáváno o metodách vzdělávání, využitelných zdrojích informací a možnostech řízení sebevzdělávání z pozice sebevzdělávající se osoby i externích subjektů. V praktické části se práce orientuje na kvantitativní šetření zaměřené na OPŘO podporující profesní rozvoj učitelů - Národní ústav pro vzdělávání a Národní institut pro další vzdělávání. Za účelem zjištění dostupných forem a oblastí podpory učitelů v sebevzdělávání, zejména podpory učitelů ZŠ, byla provedena obsahová analýza dokumentů institucí. V důsledku toho bylo zjištěno, že výsledkem činností institucí za poslední roky jsou publikované zdroje informací využitelné pro sebevzdělávání učitelů a nabídka vzdělávacích příležitostí. Instituce byly také identifikovány jako podpůrná prostředí pro profesní rozvoj učitelů. Na základě výsledků obsahové analýzy proběhlo dotazníkové šetření u učitelů ZŠ pro zjištění využitelnosti těchto forem a oblastí podpory v...
Lidské zdroje a jejich získávání ve vybraném podniku
BARTROP, Jitka
Cílem této práce je specifikace požadavků na lidské zdroje v souvislosti s jejich získáváním ve vybraném podniku včetně navržení nových postupů a vhodných změn.Dílčím cílem práce je zjistit, zda je v oblasti řízení lidských zdrojů na úrovni malého podniku prostor ke specifikaci požadavků na získávání lidských zdrojů a určení personální odpovědnosti. Jako měřítko jsou použity dostupné publikace a odborná literatura. Porovnáním reálné situace podniku vůči očekávaným postupům a metodikám v řízení lidských zdrojů zjistíme, zda se realita vymyká či naopak následuje přijatelné metody v oboru řízení lidských zdrojů. Zvolena je metoda porovnávání rozdílů dle standardu popsaném v literatuře. Metodika: Zúčastněné pozorování probíhalo při pracovním výkonu zaměstnanců se svolením majitele VP v pracovních dnech při běžném provozu. Pozorování proběhlo v lednu 2018 během návštěv provozních hal třikrát v dopoledních hodinách a dvakrát v odpoledních hodinách. Cílem pozorovaní bylo zhodnotit pracovní aktivitu, přístup zaměstnanců k pracovním úkolům, posoudit úroveň komunikace s kolegy a nadřízenými a jejich frekvenci. Částečně strukturovaný rozhovor proběhl 2. února 2018 s majitelem firmy v neformálním prostředí. Rozhovor probíhal uvolněně v přátelské atmosféře a majitel byl ochotný spolupracovat. Zápis rozhovoru byl uskutečněn na místě ve formě poznámek. Cílem rozhovoru bylo získat porozumění v oblastech řízení, vedení a jednání VP. Zjistit, zda jsou pracovní pozice obsazeny, jakou formou jsou zaměstnanci získáváni, jak jsou motivováni k nástupu i v pracovním poměru, úroveň komunikace a přístup majitele ke vzdělávání. Dotazník byl osobně rozdán mezi zaměstnance podniku a data přijata ke zpracování v březnu 2018. Otázek je 19, z nichž 2 jsou otázky otevřené k vlastní formulaci, ostatní ve formě výběru, a to zaškrtnutím jedné z možností.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.