|
Spôsoby komunikácie s vybranými segmentmi pri predaji potravín
Smrečková, Natália
Bakalářská práce se zaobírá způsoby komunikace subjektů distribuujících potraviny při jejich prodeji. Teoretická část definuje marketingový mix, hlavně komunikaci, spotřebitelské chování a jeho trendy, nákupní rozhodovací proces a faktory ovlivňující spotřebitele při nákupu potravin. V praktické části jsou využity sekundární data a primární data získané z dotazníkového průzkumu, na kterém se podílelo 141 respondentů. Na základě výsledků těchto analýz bylo cílem bakalářské práce zpracování návrhů a doporučení pro výrobce a distributory potravin pro zlepšení jejich prodeje.
|
|
Chovane spotrebiteľa pri online nákupe potravín
Smrečková, Natália
Cílem diplomové práce bylo vytvořit návrhy a doporučení pro online prodejce potravin, díky kterým by mohli zvýšit svou úspěšnost na trhu. Na základě primárních a sekundárních dat byly zjišťovány charakteristiky nákupního chování a vliv pandemie Covid-19 na nakupování potravin online. Z primárního výzkumu vzešlo, že 70 % respondentů již má předchozí zkušenost s nákupy online. Ze zbývajících lidí je 60 % k využití služby v budoucnosti nakloněna. Výsledkem zabývající se touto problematikou je vytvoření segmentů, na které jsou zpracovány návrhy komunikační strategie pro online prodejce potravin.
|
|
Maloobchodní prodej se zaměřením na význam nákupních center
Eichler, Michal ; Hes, Aleš (vedoucí práce) ; Petr, Petr (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje vyhodnocení postavení nákupních center v maloobchodním prodeji v České republice, prostřednictvím provedených analýz. Pro identifikaci silných a slabých stránek vybraných nákupních center, a pro identifikaci příležitostí a hrozeb byla provedena SWOT analýza. Dále byly propočítány vybrané finanční ukazatele u nákupních center a tyto údaje byly porovnány. Na základě těchto údajů byl vyhodnocen možný vliv účinnosti zákona o obchodních korporacích. V další části byly na základě finančních ukazatelů porovnány dva maloobchodní formáty zaměřující se na prodej potravin. První formát představuje hypermarkety umístěné v nákupních centrech a druhý prodejny menšího maloobchodního formátu umístěné mimo nákupní centra. Poslední částí této práce je dotazníkové šetření zaměřené na spotřební chování respondentů při nákupu potravin a jejich preference při výběru maloobchodního formátu.
|
|
Ochrana spotřebitele při nákupu potravin
Sklář, Michael ; Horová, Olga (vedoucí práce) ; Vinš, Marek (oponent)
Bakalářská práce pojednává o ochraně spotřebitele při nákupu potravin. Jejím cílem je vyhodnotit, zda prodejci potravin dodržují předpisy upravující prodej potravin, a analyzovat postoje a nákupní chování zákazníků. Teoretická část obsahuje definici spotřebitele a dalších základních pojmů, včetně povinností vyplývajících prodejcům z legislativy, spolu s právy spotřebitelů. Praktická část se skládá ze tří oddílů. První se zabývá podrobným výkladem Státní zemědělské a potravinářské inspekce, druhý vlastním šetřením v prodejnách potravin a třetí část dotazníkovým šetřením mezi spotřebiteli.
|
| |
|
Prodej potravin prostřednictvím internetu
Žádník, Petr ; Sedláček, Jiří (vedoucí práce) ; Kubš, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá prodejem potravin prostřednictvím internetu. V první části stručně popisuje historii elektronického obchodování a základní způsoby placení a distribuce v případě elektronického obchodu. Následující kapitoly blíže specifikují distribuční procesy, modely kompletace elektronických objednávek a způsoby vlastního doručování koncovým zákazníkům. Poslední část charakterizuje nejvýznamnější online prodejce potravin v zahraničí a přibližuje situaci na českém trhu.
|