Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Fluktuace pracovníků ve vybrané organizaci
SUCHÁ, Karolína
Cílem této diplomové práce je navržení změn na zlepšení řízení v oblasti fluktuace v návaznosti na proces získávání a proces adaptace pracovníků ve společnosti. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část je věnována literárnímu přehledu. Ten byl sestaven na základě studia odborné literatury, odborných článků a také z internetových zdrojů. Všechny tyto zdroje se zaměřují na téma fluktuace, získávání a adaptace pracovníků a dalších úzce souvisejících pojmů. Praktická část je v úvodu zaměřena na představení společnosti, sortiment jejích výrobků, organizační strukturu a další informace týkající se dané společnosti. Následuje analýza fluktuace pracovníků za období 2018 - 2020. Pro výpočet je zvolena metoda míry odchodu zaměstnanců a míry přežití. Dále je fluktuace analyzována podle vybraných hledisek, kterými jsou např. pohlaví, věk nebo délka pracovního poměru. Analýza procesu získávání a procesu adaptace je provedena v oblastech, jež jsou významné pro tuto práci. Informace potřebné pro danou analýzu byly získány z interních materiálů společnosti a byly doplněny rozhovorem s personálním manažerem. V závěru této diplomové práce jsou navrženy změny na zlepšení řízení v oblasti fluktuace, získávání a adaptace pracovníků, a to na základě provedených analýz.
Návrh řešení problematiky uvádění nových příslušníků do Vazební věznice Praha-Ruzyně
Čadra, Vítězslav ; Hradcová, Dana (vedoucí práce) ; Holeyšovský, Jan (oponent)
Rychlá a kvalitní realizace adaptačního procesu v organizaci je přínosná jak pro organizaci, tak pro jejího nového zaměstnance. Pro organizaci je takové zvládnutí adaptačního procesu přínosné zejména přiblížením okamžiku, kdy bude nový zaměstnanec dosahovat plnohodnotného pracovního výkonu. Z pohledu pracovníka rychlá a kvalitní adaptace zvyšuje pocit kompetence a akceleruje následný proces učení. Tato diplomová práce se zabývá revizí stávajícího procesu adaptace nových příslušníků ve Vazební věznici Praha-Ruzyně prostřednictvím hledání bariér, které tento proces mohou zpomalovat nebo znesnadňovat. V teoretické části se autor věnuje uvedení do problematiky řízení lidských zdrojů a vzdělávání se zaměřením na podnikové vzdělávání, jeho metody a formy. Dále se zabývá vymezením pojmů adaptační proces, adaptace a orientace ve vztahu k nově přijatým zaměstnancům v organizaci. Teoretickou část uzavírá kapitola pojednávající o specifickém prostředí Vězeňské služby České republiky a především o Vazební věznici Praha-Ruzyně se zaměřením na přijímání a vzdělávání nových příslušníků. V druhé části, empirické, práce nejprve předkládá použité metody výzkumu, jeho cíl a výzkumné otázky. Následně jsou prezentovány výsledky výzkumu a interpretovány odpovědi na výzkumné otázky. Na základě studia dokumentů a...
Specifika adaptace pracovníků v cizojazyčném prostředí
Loníková, Dagmar ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na adaptaci pracovníka, která se odehrává v cizojazyčném prostředí. Pozornost je věnována zejména specifikům (jevům), které při ní mohou nastat. Na základě prostudování odborné literatury je adaptace nejprve vymezena ve třech rovinách: v pojetí sociálně-psychologického procesu (1), adaptace v interkulturním prostředí (2) a adaptace v prostředí pracovním (3). Prostor je rovněž věnován vybraným aspektům integrační politiky České republiky. Součástí práce je výzkumná sonda, jejíž hlavním cílem je určit, zda lze identifikovat a následně popsat jevy (obtíže) doprovodné při procesu adaptace pracovníka v cizojazyčném prostředí. V rámci výzkumného šetření jsou nejprve vysvětlena zvolená metodická východiska, následně jsou představeny výsledky samotného šetření společně s dílčími shrnutími a závěrečnou diskusí. Klíčová slova adaptace pracovníka, proces adaptace, specifika adaptace, cizojazyčné prostředí, interkulturní adaptace, integrace
Možnosti rozvoje interkulturních kompetencí u dětí cizinců ve vybrané třídě z pohledu vyučující
Witzová, Dita ; Janebová, Eva (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent) ; Valenta, Josef (oponent)
Diplomové práce se zabývá sledováním možností začlenění žáka - cizince do výchovně vzdělávacího procesu z pohledu učitele rozvojem interkulturních kompetencí. Vlastním cílem této práce bylo sledovat proces rozvíjení interkulturních kompetencí a rovněž sledovat a pojmenovat faktory, které tento proces ovlivňují v průběhu výchovně vzdělávacích aktivit v základní škole. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a na část praktickou. Teoretická část je členěna do pěti kapitol na základě analýzy odborné literatury, vztahující se k této problematice. První kapitola práci uvádí. Druhá kapitola blíže vymezuje základní pojmy spojené s migrací a interkulturním vzděláváním žáků - cizinců. Třetí kapitola definuje pojem kultura a pojmy, které s ní souvisejí-akulturace, kulturní identita, kulturní šok, interkulturní senzitivita, předsudky a stereotypy. Následující kapitola má za úkol vymezit pojmy interkulturní komunikace, bilingvizmus, interkulturní konflikt a interkulturní přátelství. Pátá kapitola se věnuje učiteli jako faktoru, který se významně podílí na edukačním a integračním procesu žáků - cizinců. Dále se tato kapitola zabývá interkulturními kompetencemi a možností jejich rozvíjení, vhodnými výukovými metodami podporujícími integraci žáků - cizinců a klimatem školy a třídy. Ve výzkumné části jsem...
Návrh řešení problematiky uvádění nových příslušníků do Vazební věznice Praha-Ruzyně
Čadra, Vítězslav ; Hradcová, Dana (vedoucí práce) ; Holeyšovský, Jan (oponent)
Rychlá a kvalitní realizace adaptačního procesu v organizaci je přínosná jak pro organizaci, tak pro jejího nového zaměstnance. Pro organizaci je takové zvládnutí adaptačního procesu přínosné zejména přiblížením okamžiku, kdy bude nový zaměstnanec dosahovat plnohodnotného pracovního výkonu. Z pohledu pracovníka rychlá a kvalitní adaptace zvyšuje pocit kompetence a akceleruje následný proces učení. Tato diplomová práce se zabývá revizí stávajícího procesu adaptace nových příslušníků ve Vazební věznici Praha-Ruzyně prostřednictvím hledání bariér, které tento proces mohou zpomalovat nebo znesnadňovat. V teoretické části se autor věnuje uvedení do problematiky řízení lidských zdrojů a vzdělávání se zaměřením na podnikové vzdělávání, jeho metody a formy. Dále se zabývá vymezením pojmů adaptační proces, adaptace a orientace ve vztahu k nově přijatým zaměstnancům v organizaci. Teoretickou část uzavírá kapitola pojednávající o specifickém prostředí Vězeňské služby České republiky a především o Vazební věznici Praha-Ruzyně se zaměřením na přijímání a vzdělávání nových příslušníků. V druhé části, empirické, práce nejprve předkládá použité metody výzkumu, jeho cíl a výzkumné otázky. Následně jsou prezentovány výsledky výzkumu a interpretovány odpovědi na výzkumné otázky. Na základě studia dokumentů a...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.