Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Slovní úlohy se zlomky a s procenty
ADAMCOVÁ, Hana
Tato bakalářská práce se zabývá tématem z matematiky, a to slovními úlohami se zlomky a s procenty. Seznamuje čtenáře se základními vlastnostmi zlomků a procent a s různými typy slovních úloh, ve kterých se zlomky a procenta objevují. U většiny slovních úloh je jejich postup řešení doplněn slovním komentářem a některé z nich i grafickým řešením. Práce především ukazuje úzké souvislosti mezi zlomky a procenty. Tato práce může posloužit jako studijní materiál.
Podnětná výuka procent ve dvou třídách s odlišnou zkušeností s výukou matematiky
Pechmanová, Kateřina ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Kvasz, Ladislav (oponent)
Obsahem práce je popis podnětné výuky tématu procenta na základní škole, tedy výuka, která do hlavní role staví nikoliv učitele, ale žáka. V rámci práce byly na základě studia odborné literatury popsány principy podnětné výuky a poznávacího procesu z hlediska teorie generických modelů. V souladu s těmito principy bylo analyzováno několik učebnic, v nichž je probírán tematický celek procent, a následně byla sestavena experimentální výuka vycházející z principů podnětné výuky. Experimentální výuka byla realizována ve dvou třídách 7. ročníku s odlišnou zkušeností s výukou matematiky v 6. ročníku. Hlavním cílem práce bylo připravit, realizovat, popsat a zhodnotit výuku procent postavenou na základě aktivity žáků a jejich samostatného objevování. Výuka byla popisována a hodnocena na základě audiozáznamů hodin, poznámek z hodin, záznamů řešení žáků, pohospitačních rozhovorů, poznámek a rozhovorů s asistentkou učitele, pre- testu a post-testu. Hodiny byly analyzovány především z hlediska zapojení žáků do výuky, objevů žáků a osvojení znalostí včetně jejich ukotvení v poznatkové struktuře. V obou třídách se části žáků podařilo objevit generický model, přičemž k němu žáci dospěli různým tempem. V některých případech bylo nutné větší směrování, někteří žáci byli v tomto ohledu samostatnější. Aktivnější během...
Didaktické přístupy k výuce některých témat v matematice na základní škole v řeči učitelů
Vencovská, Jaroslava ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Kvasz, Ladislav (oponent)
Cílem diplomové práce bylo prostřednictvím nových analýz rozhovorů s učiteli matematiky popsat didaktické praktiky využívané učiteli při výuce vybraných témat (konkrétně úměrnosti, lineárních rovnic, dělitelnosti, procent, souměrnosti, Pythagorovy věty) a porovnat je s praktikami uváděnými v učebnicích a další odborné literatuře. Nejprve jsou popsány výukové metody, formy vyučování a mechanismus poznávacího procesu podle M. Hejného. Na základě analýzy více jak třiceti rozhovorů bylo zjištěno, že učitelé si kromě obvyklých didaktických praktik, které doporučují učebnice, vytvářejí i vlastní metody a postupy. Tyto metody a postupy jsou uvedeny ke každému kritickému tématu zvlášť ve čtvrté kapitole diplomové práce. Dále je u každého tématu uvedena obsahová analýza vybraných učebnic. Zjištěné postupy a praktiky učitelů, které používají při výuce kritických témat matematiky, tvoří výsledek mé práce.
Procenta v úlohách matematické olympiády, korespondenčních seminářů a výzkumů PISA, TIMSS
TOMANOVÁ, Denisa
Diplomová práce se zabývá informacemi o procentech, matematické olympiádě, matematických korespondenčních seminářích a mezinárodních výzkumech PISA a TIMSS. V teoretické části je uveden historický vývoj matematické olympiády a její organizace, historie matematických korespondenčních seminářů a seznam aktuálních seminářů pro žáky základních škol. Druhou část diplomové práce tvoří sbírka řešených úloh s procenty, které se vyskytují v matematické olympiádě, matematických korespondenčních seminářích i výzkumů PISA a TIMSS.
Sbírka příkladů z matematiky pro 8. ročník základní školy
HRANÍČEK, Antonín
Tato bakalářská práce s názvem Sbírka příkladů z matematiky pro 8. ročník základní školy je tvořena příklady zadanými jak číselně, tak i slovně, které jsou zaměřeny právě na látku 8. ročníku základní školy a měly by sloužit k jejímu procvičování. Obsah práce je členěn do devíti kapitol, které jsou dále rozděleny na jednotlivé podkapitoly. Na závěr každé kapitoly jsou zařazeny výsledky a řešení příkladů dané kapitoly.
Jednoduchá matematika ve financích
JANKŮJOVÁ, Kristýna
Tato práce je zaměřena na aplikační příklady z finanční matematiky. A to především na procenta, jednoduché a složené úročení a spotřebitelské úvěry spojené s výpočtem RPSN. Nejdříve se ve zkratce seznámíte s historií bankovnictví jak ve světovém, tak v českém měřítku. Cílem této kapitoly je ukázat, jak rozvoj bankovnictví napomohl ke stále vyšší zadluženosti lidstva. V kapitole metodika jsou teoreticky popsané metody, pro využití v praxi na daná témata. Cílem této kapitoly je nastínit problematiku použití jednoduchých základních matematických operací pro výpočty příkladů z finanční matematiky. Závěrečná kapitola se již věnuje aplikačním příkladům. Jsou to řešené příklady, které jsou inspirovány aktuálními informacemi.
Návrh pracovních listů pro výuku matematiky na ZŠ a SOU, vybrané kapitoly - procenta, osová souměrnost
KRÁTKÁ, Lenka
Ve své diplomové práci se zabývám procenty a osovou souměrností a jejich výukou s využitím počítače. Konkrétně se jedná o výuku pomocí interaktivní tabule. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V první části se zabývám různými metodami výuky, možnostmi využití počítačů ve výuce a také možnostmi interaktivní tabule obecně. Druhou část tvoří mnou vytvořené pracovní listy pro interaktivní tabuli a jejich aplikace ve výuce žáků 2. ročníku středního odborného učiliště. V závěru jsou potom uvedeny výsledky a poznatky, které jsem během této výuky získala.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.