Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Didaktické přístupy k výuce některých témat v matematice na základní škole v řeči učitelů
Vencovská, Jaroslava ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Kvasz, Ladislav (oponent)
Cílem diplomové práce bylo prostřednictvím nových analýz rozhovorů s učiteli matematiky popsat didaktické praktiky využívané učiteli při výuce vybraných témat (konkrétně úměrnosti, lineárních rovnic, dělitelnosti, procent, souměrnosti, Pythagorovy věty) a porovnat je s praktikami uváděnými v učebnicích a další odborné literatuře. Nejprve jsou popsány výukové metody, formy vyučování a mechanismus poznávacího procesu podle M. Hejného. Na základě analýzy více jak třiceti rozhovorů bylo zjištěno, že učitelé si kromě obvyklých didaktických praktik, které doporučují učebnice, vytvářejí i vlastní metody a postupy. Tyto metody a postupy jsou uvedeny ke každému kritickému tématu zvlášť ve čtvrté kapitole diplomové práce. Dále je u každého tématu uvedena obsahová analýza vybraných učebnic. Zjištěné postupy a praktiky učitelů, které používají při výuce kritických témat matematiky, tvoří výsledek mé práce.

Viz též: podobná jména autorů
3 Vencovská, Jana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.