Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití akupunktury v rámci léčby závislosti z pohledu pacientů Kliniky adiktologie 1.LF UK a VFN
Kozová, Johana ; Šťastná, Lenka (vedoucí práce) ; Hynková, Tereza (oponent)
Východiska: Akupunktura se řadí mezi komplementární a alternativní medicínu. Je to lékařská disciplína, která se zabývá prevencí, diagnostikou a léčbou různých onemocnění, kam se řadí i návykové nemoci. Na zahraničních klinikách, především v USA, je akupunktura součástí léčby. Dle zahraničních studií může akupunktura napomoci ke snížení cravingu, zlepšit zvládání nepříjemných odvykacích stavů, snížit stres a úzkost nebo zlepšit spánek. Cíle: Cílem diplomové práce je popsat subjektivní zkušenosti a prožitky ze sezení s akupunkturou a jejich subjektivní význam v procesu úzdravy. Výzkumné otázky jsou zamřené na prožitky z akupunktury, jak na sobě respondenti pociťují vliv akupunktury a jak lze využít tuto metodu dle jejich zkušenosti v léčbě závislosti. Metody: Ke sběru dat byla zvolena metoda kvalitativního výzkumu, polostrukturovaný rozhovor. Výzkumný soubor tvoří 5 respondentů. K analýze získaných dat byla využita interpretativní fenomenologická analýza, která se zaměřuje na porozumění žité zkušenosti člověka a napomáhá blíže prozkoumat, jaký význam přisuzuje své zkušenosti určitý člověk. Výsledky: Výsledky z rozhovorů s respondenty jsou v podobě témat. Na základě analýzy vzniklo 6 hlavních témat: uvolnění, účinek na chutě a abstinenční příznaky, víra v metodu, doplněk léčby, (ne)bolest, žádný...
Odcizení dětí přírodě - mění se děti?
Vosátková, Lucie ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Dlouhá, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá velice aktuálním tématem. Teoretická část obsahuje informace týkající se odcizování dětí (člověka) přírodě. Práce nabízí seznámení s vybranými pohledy člověka na přírodu v jeho historii. Je zde popsán vztah člověka a přírody z psychologického hlediska, objasněn pojem "odcizení" či "odcizování přírodě" a vypsány očekávané důsledky tohoto odcizení. Pozornost je dále soustředěna na environmentální senzitivitu a shrnutí poznatků z předešlých výzkumů odcizování dětí přírodě na území České republiky. Předmětem zájmu je i vývoj volnočasových aktivit a hodnotových preferencí české mládeže. Ve výzkumné části se dotazníkovým šetřením zjišťuje vztah dětí k přírodě na základě množství jejich prožitků v přírodním prostředí. Komparací s výsledky z předchozího výzkumu vyplynulo zjištění, že ačkoli je problematika odcizování dětí přírodě řešena, situace se v této oblasti nelepší, ale ani nezhoršuje. Neméně zajímavá jsou i zjištění o rostoucím neopodstatněném strachu dětí v přírodě, který však nemá na množství prožitků v přírodním prostředí žádný vliv. Z porovnání výsledků výzkumů dále vyplynulo, že role učitelů na realizaci zážitků dětí v přírodě se od zavedení povinné environmentální výchovy nezvýšila.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.