|
Motivace dětí mladšího školního věku ke sportovním aktivitám
Grižáková, Zdeňka ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu motivace žáků 1. stupně základní školy k pohybu a sportovním aktivitám. Práce je rozdělena na část teoretickou a na část výzkumnou. Teoretická část objasňuje pojmy, které se vztahují k tématu práce, a to především pojmy pohybová aktivita a pojmem sport. Dále je teoretická část zaměřená na vývojová stadia osobnosti, pojmy motivace, incentivy, potřeby, odměny, tresty a motivační struktury sportovců. Cílem výzkumné části diplomové práce je zjistit aktuální stav motivace ke sportovním aktivitám u žáků 1. stupně základní školy za pomoci dotazníkového šetření. Výzkumná část se dále zabývá vztahy mezi sledovanými proměnnými v dotazníkovém šetření. Výsledky práce přinášejí nové poznatky o motivaci dětí ke sportovním aktivitám.
|
|
Motivace dětí mladšího školního věku ke sportovním aktivitám
Grižáková, Zdeňka ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu motivace žáků 1. stupně základní školy k pohybu a sportovním aktivitám. Práce je rozdělena na část teoretickou a na část výzkumnou. Teoretická část objasňuje pojmy, které se vztahují k tématu práce, a to především pojmy pohybová aktivita a pojmem sport. Dále je teoretická část zaměřená na vývojová stadia osobnosti, pojmy motivace, incentivy, potřeby, odměny, tresty a motivační struktury sportovců. Cílem výzkumné části diplomové práce je zjistit aktuální stav motivace ke sportovním aktivitám u žáků 1. stupně základní školy za pomoci dotazníkového šetření. Výzkumná část se dále zabývá vztahy mezi sledovanými proměnnými v dotazníkovém šetření. Výsledky práce přinášejí nové poznatky o motivaci dětí ke sportovním aktivitám.
|
|
Úroveň základní motorické výkonnosti a tělesné zdatnosti dětí mladšího školního věku
Brázdová, Kristýna ; Engelthalerová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Hronzová, Marie (oponent)
Cílem práce je zjistit úroveň základní motorické výkonnosti a tělesné zdatnosti u žáků 5. tříd základní školy. V rámci šetření jsme provedli testy na základě testové baterie Unifittest a somatická měření. Získané výsledky, které potvrdily podprůměrnou úroveň fyzické zdatnosti dětí mladšího školního věku, jsme porovnali s výsledky Unifittestu z roku 2002. Na základě výsledků motorického a somatického testování jsme porovnali tělesnou zdatnost žáků z hlediska jejich místa bydliště. V souvislosti se zjištěnou podprůměrnou fyzickou zdatností žáků doporučujeme zavedení povinné třetí vyučovací hodiny tělesné výchovy na základních školách.
|