Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sociální prostředí v rodině osob (dětí), se zdravotním postižením
HOŠTIČKOVÁ, Věra
Diplomová práce zkoumá sociální prostředí v rodinách osob (dětí), se zdravotním postižením. V prvních třech kapitolách je popsána socializace a její vliv na rozvoj člověka, rodina, jakožto prostředí pro primární socializaci a ve třetí kapitole se práce zabývá zdravotním postižením a specifičností socializace osob se zdravotním postižením. Ve čtvrté kapitole je prostřednictvím kvalitativního výzkumu tento jev zkoumán a ověřen. V kvalitativní sondě jsou využity polostrukturované rozhovory a jejich následné vyhodnocení metodou otevřeného kódování. Výzkum poukazuje na změny v rodině a v sociálním prostředí rodiny, ke kterým došlo po narození dítěte se zdravotním postižením, popřípadě po zjištění diagnózy v důsledku získaného postižení, dále na náročnost péče o potomka se zdravotním postižením po stránce časové, materiální a dalších.
Výchova ve vícečlenné rodině se zaměřením na sourozenecké vztahy
Prachařová, Karolína ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
Práce se zaměřuje na výchovu ve vícečlenných rodinách a hlouběji se zabývá sourozeneckou problematikou. Teoretická část práce pojednává o výchově v obecné rovině a dále vysvětluje související pojmy jako psychosociální vývoj, socializace a primární socializace. Stěžejní kapitoly práce pojednávají o rodině jako o nejdůležitějším výchovném činiteli a zdůrazňují význam sourozenců pro psychosociální vývoj dítěte předškolního věku. Praktická část práce hledá pomocí výzkumných metod, jako dotazník a případová studie, odpovědi na výzkumné otázky obsažené ve třech cílech: 1. Zjistit, jak si rodiče dokáží poradit s výchovou více dětí v mladším věku. 2. Prozkoumat, jaké změny v rodinách nastaly narozením dalších dětí. 3. Orientovat se v proměnách role dítěte, která vychází z jeho postavení podle pořadí narození. Cílovou skupinou jsou rodiny s více dětmi a alespoň jedním dítětem v předškolním věku. Zjištěné odpovědi dokazují, že výchova více dětí najednou je pro rodiče obtížná, ale načerpané zkušenosti jim obtíže pomáhají překonat. Rodiče přiznávají, že se s příchodem dalších dětí změnily vztahy stávajících členů rodiny. Ve většině případů to byly změny pozitivní. Pro dítě předškolního věku je každá sourozenecká role vycházejí z jeho postavení v rodině velmi inspirativní a je pro něj zdrojem neocenitelných...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.