Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Development of a Variable Roller Pump and Evaluation of its Power Saving Potential as a Charge Pump in Hydrostatic Drivetrains
Zavadinka, Peter ; Strážovec,, Igor (oponent) ; Turza,, Jozef (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
Presented doctoral thesis deals with an extensive hydraulic variable roller pump analysis and the power saving prediction of hydrostatic drivetrains in the mobile machines achieved with a variable roller charge pump implementation. At the first part of the work, the roller pump functionality was described and the theory of a 1-D simulation model was developed. Based on this developed simulation model is suitable for pressure profile prediction, roller force prediction and cross port leakage prediction which has a direct impact on the total volumetric efficiency. The simulation model was successfully used as a tool for optimization of the port plates, which was confirmed by measurements. The first part of the work includes the pump control force analysis validated by measurements and also the basic pressure compensator controls comparison. Developed control force prediction could help to improve the control performance. The measurements confirmed that the variable roller charge pump is able to successfully work in transmissions with measured types of the control. The second part of the work analyzed the power saving potential of a variable charge pump for two selected typical mobile applications: telehandler (9 ton) and combine harvester (20 ton). This part required a 1-D drivetrain simulation model together with thermal behaviour of the hydrostatic transmission. Two different modifications of the charging systems were compared with the conventional charging system in simulations performed for the working and transporting mode. The drivetrain simulation of the variable roller charge pump with a bypass orifice confirms higher power savings only in cases when the pump speed was significantly higher than normal speeds and a relatively constant flushing flow through the bypass orifice to the pump case still ensures suitable cooling. The highest power savings were achieved with variable flushing flows, where the demand for charging flow was adjusted according to the hydrostatic transmission cooling requirements. At the end of the second part, this thesis deals with a variable charge pump sizing.
Model regulátoru tlaku plynu
Bartková, Tamara ; Tuhovčák, Ján (oponent) ; Elcner, Jakub (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca je zameraná na vytvorenie a overenie funkčnosti výpočtového 3D modelu tlakového regulátora plynu. Práca obsahuje prehľad rôznych typov regulačných zariadení a bezpečnostných prvkov, spolu s popisom ich funkcií a najdôležitejších častí. Takisto sa v nej nachádza opis praktického overenia funkčnosti telesa regulátoru a určenia prietokovej charakteristiky. Časť je venovaná tvorbe modelu na základe výkresovej dokumentácie. Ďalej je popísaný spôsob overenia funkčnosti a správnosti vytvoreného modelu, jeho porovnanie so skutočným regulátorom.
Systém měření a regulace parametrů polymerace ethenu
Janošík, Zdeněk ; Richtera, Lukáš (oponent) ; Přikryl, Radek (vedoucí práce)
Cílem práce bylo sestavit zařízení umožňující automatizované měření kinetických charakteristik katalytických systémů použitých při roztokové polymeraci ethenu. Teoretická část práce podává základní přehled o chemických procesech probíhajících při této polymeraci a technických prostředcích použitých k automatizaci tohoto experimentu. V experimentální části je uveden popis sestaveného zařízení, technického řešení, popis a výsledky experimentů. Ty byly za účelem ověření funkčnosti sestaveného zaařízení porovnány s publikovanými výsledky získanými ze stejných katalytických systémů. Texty jsou doplněny schematickými nákresy, snímky uživatelského rozhraní vytvořeného ovládacího programu a fotografiemi.
Model regulátoru tlaku plynu
Bartková, Tamara ; Tuhovčák, Ján (oponent) ; Elcner, Jakub (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca je zameraná na vytvorenie a overenie funkčnosti výpočtového 3D modelu tlakového regulátora plynu. Práca obsahuje prehľad rôznych typov regulačných zariadení a bezpečnostných prvkov, spolu s popisom ich funkcií a najdôležitejších častí. Takisto sa v nej nachádza opis praktického overenia funkčnosti telesa regulátoru a určenia prietokovej charakteristiky. Časť je venovaná tvorbe modelu na základe výkresovej dokumentácie. Ďalej je popísaný spôsob overenia funkčnosti a správnosti vytvoreného modelu, jeho porovnanie so skutočným regulátorom.
Development of a Variable Roller Pump and Evaluation of its Power Saving Potential as a Charge Pump in Hydrostatic Drivetrains
Zavadinka, Peter ; Strážovec,, Igor (oponent) ; Turza,, Jozef (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
Presented doctoral thesis deals with an extensive hydraulic variable roller pump analysis and the power saving prediction of hydrostatic drivetrains in the mobile machines achieved with a variable roller charge pump implementation. At the first part of the work, the roller pump functionality was described and the theory of a 1-D simulation model was developed. Based on this developed simulation model is suitable for pressure profile prediction, roller force prediction and cross port leakage prediction which has a direct impact on the total volumetric efficiency. The simulation model was successfully used as a tool for optimization of the port plates, which was confirmed by measurements. The first part of the work includes the pump control force analysis validated by measurements and also the basic pressure compensator controls comparison. Developed control force prediction could help to improve the control performance. The measurements confirmed that the variable roller charge pump is able to successfully work in transmissions with measured types of the control. The second part of the work analyzed the power saving potential of a variable charge pump for two selected typical mobile applications: telehandler (9 ton) and combine harvester (20 ton). This part required a 1-D drivetrain simulation model together with thermal behaviour of the hydrostatic transmission. Two different modifications of the charging systems were compared with the conventional charging system in simulations performed for the working and transporting mode. The drivetrain simulation of the variable roller charge pump with a bypass orifice confirms higher power savings only in cases when the pump speed was significantly higher than normal speeds and a relatively constant flushing flow through the bypass orifice to the pump case still ensures suitable cooling. The highest power savings were achieved with variable flushing flows, where the demand for charging flow was adjusted according to the hydrostatic transmission cooling requirements. At the end of the second part, this thesis deals with a variable charge pump sizing.
Systém měření a regulace parametrů polymerace ethenu
Janošík, Zdeněk ; Richtera, Lukáš (oponent) ; Přikryl, Radek (vedoucí práce)
Cílem práce bylo sestavit zařízení umožňující automatizované měření kinetických charakteristik katalytických systémů použitých při roztokové polymeraci ethenu. Teoretická část práce podává základní přehled o chemických procesech probíhajících při této polymeraci a technických prostředcích použitých k automatizaci tohoto experimentu. V experimentální části je uveden popis sestaveného zařízení, technického řešení, popis a výsledky experimentů. Ty byly za účelem ověření funkčnosti sestaveného zaařízení porovnány s publikovanými výsledky získanými ze stejných katalytických systémů. Texty jsou doplněny schematickými nákresy, snímky uživatelského rozhraní vytvořeného ovládacího programu a fotografiemi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.