Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití pohádek a rozvoj čtenářské pregramotnosti očima rodičů
Jindrová, Vendula ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Tato bakalářské práce se zabývá využitím pohádek a rozvojem čtenářské pregramotnosti ze strany rodičů předškolních dětí. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se soustředí na pohádky, jejich původ, charakteristické znaky a vliv, který mají na rozvoj dětí. Dále se zaměřuje na čtenářskou pregramotnost a její rozvoj u dětí v předškolním věku. V praktické části formou dotazníku pro rodiče předškolních dětí budou hledány odpovědi na výzkumné otázky. Cílem je zjistit, jakým způsobem a jak často rodiče předškolních dětí využívají doma pohádky. Dále postihnout, zda rodiče pohádky využívají jen pasivně, nebo také aktivně a vyzkoumat, zda si rodiče uvědomují vliv literatury na rozvoj dětí. Poté, dle získaných odpovědí, vytvořit metodický materiál - příručku s návrhy činností, které by mohli rodiče aplikovat na (téměř) jakoukoli pohádku a která podporuje práci s pohádkou v rodinném prostředí. Pomocí tohoto podpůrného materiálu by se rodičům lépe a efektivněji pracovalo s pohádkami, a tím by cíleně podporovali rozvoj čtenářské pregramotnosti u svých dětí. Efektivita této pomůcky v rodinném prostředí bude ověřena v praxi, a to závěrečným dotazníkem původní skupiny dotazovaných respondentů - rodičů předškolních dětí. KLÍČOVÁ SLOVA pohádka, čtenářská pregramotnost, čtenářské...
Předškolní příprava na rozvoj gramotnosti
Chalupová, Aneta ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Nožičková, Anna (oponent)
V mé bakalářské práci se zabývám sledováním rozvoje pregramotnosti ve veřejné mateřské škole a v předškolním zařízení typu Montessori. Práce je rozdělena na teoretickou část a praktickou část. Teoretická část slouží jako úvod do tématu. Je zde přiblíženo současné pojetí předškolní výchovy, charakteristika veřejných mateřských škol a Montessori mateřských škol. Nastíněn je předškolní věk a vývoj dítěte v oblastech hrubé motoriky, jemné motoriky a grafomotoriky. Sledovala jsem současné trendy školní připravenosti, zralosti a zabývala jsem se rozvojem pregramotnosti, kde jsem zmínila cíle a metody. Cílem praktické části je zjistit, jak se vybrané mateřské školy podílí na rozvoji v oblastech hrubé motoriky, jemné motoriky a grafomotoriky na základě třídního vzdělávacího programu. Výzkumnými metodami bylo zúčastněné pozorování a analýza dokumentů. Z proběhlého výzkumu se ukázalo, že vybrané mateřské školy připravují děti na rozvoj gramotnosti dostatečně dle třídního vzdělávacího programu. Děti jsou dobře připravovány na vstup do základní školy. Rozvoj je kompatibilní s třídním vzdělávacím programem. Mateřské školy rozvíjí děti ve zmíněných oblastech odlišným způsobem. Bakalářská práce představuje náhled do tématu, jak se vybrané mateřské školy podílí na rozvoji dětí v oblastech motorik.
Programy severoamerických veřejných knihoven zaměřené na rozvoj čtenářství u dětí od narození do 6 let: případové studie
Applová, Romana ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Vášová, Lidmila (oponent)
Cílem diplomové práce je charakteristika a zhodnocení programů a projektů probíhajících ve Spojených státech amerických na podporu dětského čtenářství. Úvodní část je věnována čtení dětem od narození do šesti let, vlivu knih na dítě a faktorům, které ovlivňují vznik čtenářství. V dalších kapitolách jsou představeny projekty Americké knihovnické asociace a její divize Asociace knihovnických služeb pro děti. Dále jsou prezentovány programy vybraných knihoven a neziskových organizací (např. Mother Goose on the Loose, Birth to six nebo Reach out and Read). V závěrečné kapitole je popisován stav v této oblasti v České republice. Jsou zde zmíněny projekty Celé Česko čte dětem, Rosteme s knihou, Poprvé do školy - Poprvé do knihovny, a také spolupráce knihoven a mateřských škol.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.