Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Systém praxí žáků zootechnických oborů na středních zemědělských školách
BÚDOVÁ, Alena
Bakalářská práce se věnuje zmapování systému praxí na středních zemědělských školách. Cílem práce je zjistit, jaký systém praxe na středních zemědělských školách je pro žáky nejpřínosnější, který jim nejvíce vyhovuje a zda své teoretické znalosti využijí v praxi. Bakalářská práce se skládá z teoretické části, kde jsou popsány formy a cíle praxe. V praktické části jsou obsaženy výzkumné otázky, jež byly uskutečněny a vyhodnoceny kvantitativní výzkumnou formou dotazníkového šetření mezi žáky SZeŠ Tábor a SOŠ veterinární, mechanizační a zahradnické České Budějovice. Závěrem jsou shrnuty výsledky dotazníkového šetření a je poskytnuto osobní doporučení ke zlepšení praktického vzdělání.
Pitvy jako výuková metoda v biologii na středních školách - postoje žáků a učitelů
Pfeifferová, Andrea ; Mourek, Jan (vedoucí práce) ; Janštová, Vanda (oponent)
Diplomová práce zkoumá postoje žáků a učitelů gymnázií k zařazování pitevních cvičení do výuky. Součástí výzkumu je dotazníkového šetření, díky němuž jsou zkoumány názory na pitvy živočichů z hlediska konkrétního zájmu o pitvy, zájmu obecně o přírodní vědy, odpor ke zvláštním skutečnostem a situacím při pitvách a konečně etického stanoviska všech respondentů. Statistické zpracování výsledků nám dává nahlédnout na souvislosti mezi všemi uvedenými hledisky a pohlavím, věkem, ročníkem studia, zaměřením, zkušeností s pitvou a zájmem samotného vyučujícího. Na začátku výzkumu jsem si zvolila následující výzkumné otázky: 1. Liší se postoje žáků k pitvám při výuce biologie mezi pohlavími? 2. Mají na tyto postoje vliv faktory jako je preference školních předmětů, oborové zaměření, vlastní zkušenost s pitvou, upřednostňovaná metoda výuky anatomie či chov domácího zvířete? 3. Existují vzájemné korelace mezi postojem žáka a postojem daného učitele biologie? 4. Jsou postoje učitelů k pitvám při výuce biologie ovlivněny různými faktory, jako je vlastní zařazování pitev do výuky, upřednostňovaná metoda výuky anatomie, preference pitvaného objektu, délka pedagogické praxe či pohlaví? Výzkum u žáků započal pilotní dotazník, na základě kterého byl vytvořen finální dotazník, který byl zadáván na pražských gymnáziích....
Využití počítačů a digitálních měřicích čidel v praktické výuce přírodovědných předmětů
Ettlerová, Kateřina ; Mourek, Jan (vedoucí práce) ; Šmejkal, Petr (oponent)
Cílem této bakalářské práce je shrnout problematiku využití ICT v rámci praktické výuky přírodních věd na základním a středním stupni vzdělávání s důrazem na SBL a MBL. Poznatky jsem čerpala z původních vědeckých článků a výzkumů a zaměřila se na didaktické a pedagogické aspekty tématu. Práce hodnotí výhody, nevýhody a případná rizika používání ICT v praktické výuce přírodních věd a předkládá postoje žáků a studentů k těmto inovativním metodám. Na základě zjištěných údajů lze říci, že metody zahrnující ICT mají velký potenciál, který v současné době není plně využíván. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Spolupráce SOU Lišov při integraci učňů se SVP do intaktní společnosti v rámci praktického vyučování.
TOMSOVÁ, Marie
Bakalářská práce se zabývá spoluprací SOU Lišov při integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do intaktní společnosti v rámci praktického vyučování. Teoretická část pojednává o socializaci handicapovaných osob, o inkluzi a integraci, definuje speciální potřeby a jejich rozdělení. Nastiňuje specifika zaměstnávání osob se speciálními vzdělávacími potřebami. Praktická část se věnuje šetření vzájemné spolupráce smluvních partnerů na praktickém vyučování se školou. Zaměřuje se na informovanost intaktních pracovníků a přístup k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami v praxi.
Spolupráce sester a studentů oboru Všeobecná sestra v průběhu praktické výuky
BĚHANOVÁ, Kateřina
Na povolání všeobecné sestry jsou v posledních letech kladeny stále vyšší nároky. Z tohoto důvodu se začalo na středoškolské vzdělání pohlížet jako na nedostatečné, a pro budoucí sestry se stalo nutností absolvovat vyšší odbornou či vysokou školu. Aby byly budoucí absolventi oboru Všeobecná sestra dostatečně připraveni na výkon tohoto povolání, je nutné získat náležité praktické zkušenosti během praktické výuky. V této souvislosti je třeba, aby spolu sestry a studenti vzájemně spolupracovali. Při nespolupráci se efektivita vzdělávání mnohonásobně snižuje. Cílem bakalářské práce je zmapovat faktory ovlivňující spolupráci sester a studentů oboru všeobecná sestra v průběhu praktické výuky. Pro splnění cíle bylo stanoveno 6 hypotéz. H1- Spolupráce sester a studentů oboru všeobecná sestra v průběhu praktické výuky je přímo závislá na ročníku studia. H2 - Spolupráce sester a studentů oboru všeobecná sestra v průběhu praktické výuky je přímo závislá na věku sester. H3 - Spolupráce sester a studentů oboru všeobecná sestra v průběhu praktické výuky je přímo závislá na vzdělání sester. H4 - Spolupráce sester a studentů oboru všeobecná sestra v průběhu praktické výuky je přímo závislá na charakteru oddělení. H5 - Spolupráce sester a studentů oboru všeobecná sestra v průběhu praktické výuky je přímo závislá na druhu středoškolského vzdělání studenta. H6 - Spolupráce sester a studentů oboru všeobecná sestra v průběhu praktické výuky je přímo závislá na postoji sester k vysokoškolskému vzdělávání sester. V empirické části bakalářské práce byla využita metoda kvantitativního šetření. Samotný sběr dat byl uskutečněn technikou dvou nestandardizovaných dotazníků vlastní konstrukce. Jednotlivé dotazníky byly rozdány 120 sestrám z klinických pracovišť českobudějovické nemocnice, kam docházejí studenti oboru Všeobecná sestra na praktickou výuku a 174 studentům všech ročníků prezenčního studia oboru Všeobecná sestra. Prvnímu ročníku byly předloženy dotazníky písemnou formou. Druhému a třetímu ročníku tohoto oboru byly dotazníky předloženy elektronickou formou. Oběma skupinám bylo položeno 20 otázek s použitím uzavřených, polootevřených, otevřených a filtračních variant odpovědí. Data byla zpracována v programu Excel, kde byla nejprve provedena základní popisná statistika. V rámci tohoto kroku byly vypočteny absolutní a relativní četnosti jednotlivých odpovědí respondentů. Pro lepší přehlednost byly výsledky znázorněny prostřednictvím grafů. Stanovené hypotézy byly následně testovány s využitím chí kvadrát testu. Obecně bylo zjištěno, že sestry jsou se studenty převážně spokojené a jejich přítomnost na pracovišti považují za přínosnou. Naproti tomu studenti zastávají spíše neutrální názor. Z testování hypotéz bylo zjištěno, že na spolupráci sester a studentů nemá vliv ročník studia studenta, předešlé vzdělání studenta, vzdělání sestry či postoj sester k vysokoškolskému vzdělávání sester. Naopak vliv na spolupráci má věk sester, kdy výzkum potvrdil, že mladší sestry jsou více spokojené se spoluprácí než sestry starší. Dále byla potvrzena závislost spolupráce s charakterem oddělení, kdy sestry z oddělení ARO/JIP berou studenty na pracovišti spíše jako přítěž oproti sestrám z oddělení následné péče. Výzkum také odhalil mnoho zajímavých odpovědí. Z odpovědí vyplývá, že většina sester a studentů je se spoluprácí spokojeno. Pokud dojde k nějakému konfliktu na pracovišti, jedná se převážně o nedorozumění v komunikaci, neochotu a aroganci sester či studentů. Práce poskytuje náhled na problematiku spolupráce sester a studentů během praktické výuky. Výsledky mohou využít jak sestry, tak i studenti k větší informovanosti o tom, v čem tkví nejvíce problémů v průběhu praktické výuky a mohly tak tyto problémy řešit. Dále mohou výsledky posloužit pro pracovníky nemocnic a škol, které vzdělávají všeobecné sestry. Práce může též sloužit jako podklad k dalšímu výzkumnému šetření.
Význam odborné praxe v terciálním vzdělání v oboru sociální práce
DOHNALOVÁ, Pavla
Cílem této práce je zmapovat oblast praktického vzdělávání sociálních pracovníků, kterou představuje zejména odborná praxe. V práci se zaměřuji na význam odborné praxe v terciárním vzdělávání a přípravě na profesi sociálního pracovníka. Zároveň porovnávám nároky, jenž jsou kladeny na vzdělávání studentů oboru sociální práce v ČR a v zahraničí.V konečné části se věnuji konkrétním podobám praktického vzděláváním se zaměřením na odbornou praxi na vyšších odborných a vysokých školách.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.