Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvoj pracovních kompetencí u jedinců s poruchou autistického spektra
TICHÁ, Lucie
Cílem bakalářské práce je identifikovat problematické oblasti pracovních kompetencí u dospívajících s Aspergerovým syndromem a navrhnout metodu, která by jim pomohla vybrané pracovní kompetence nacvičit. Za účelem dosažení cíle byl proveden kvalitativní výzkum, design případová studie. V první fázi byl zvolen výzkumný problém, cíl a výzkumné otázky. V následném kroku byl vybrán výzkumný případ, kterým se stala dospívající dívka s Aspergerovým syndromem. Dále byly určeny metody sběru dat - polostrukturovaný rozhovor s dospívající dívkou, jejím zákonným zástupcem a třídní učitelkou, pozorování dívky ve školním prostředí a analýza vzdělávacích dokumentů (Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání apod.). Pomocí těchto metod byly identifikovány problémy, které se vyskytují při plnění pracovních kompetencí dospívající dívkou. V závěru práce je navržena vizualizovaná a strukturovaná metoda, kterou by se pracovní kompetence daly u dívky s Aspergerovým syndromem úspěšně nacvičit.
Psychologická specifika práce učitele s dětmi s PAS na základní škole speciální
Bílá, Nikola ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Teoretická část diplomové práce se nejprve zaměřuje na představení učitelské profese obecně s akcentem na repertoár činností učitelů. V jedné z kapitol jsou charakterizovány osobní předpoklady a kompetence učitele nutné k výkonu této profese. Detailně je rozpracována část věnovaná problematice poruch autistického spektra (PAS). Jádro kapitoly tvoří přehled psychologických a medicínských přístupů k tomuto tématu, diagnostická kritéria a přehled všech poruch autistického spektra. Závěrečná část je věnována možnostem vzdělávání dětí s poruchou autistického spektra nejen v České republice, ale i v jiných zemích Evropy. Empirická část diplomové práce představuje výsledky kvalitativního výzkumu, zaměřeného na zhodnocení psychologických specifik práce učitele ve třídách pro děti s (PAS) v České republice z pohledu učitelů a rodičů, které byly zjišťovány na základě pozorování, interview, rozhovorů a obsahové analýzy dokumentů. KLÍČOVÁ SLOVA Učitel, pracovní kompetence, autismus, vzdělávání dětí s PAS.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.