Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Podmínky práce učitele v současné společnosti
Váchová, Markéta ; Urbánek, Petr (vedoucí práce) ; Majerčíková, Jana (oponent) ; Stará, Jana (oponent)
Dizertační práce se věnuje tématu podmínek práce učitele v současné společnosti. Jelikož je mnoho druhů podmínek práce učitele a tato problematika se dá zkoumat z mnoha úhlů pohledu, zaměřila jsem se na podmínky, které mohou v práci učitele vyvolávat morálně dilematické situace. Cílem práce je otevřít doposud málo diskutované téma v oblasti profese učitele. Práce má teoreticko-empirický charakter. Její teoretická část představuje základní poznatky související s tématy významnými pro zpracovávanou problematiku (společnost; současná společnost; učitel a jeho práce; profese učitele; komunikace učitele; stres v učitelské práci; morální dilemata; morální distres). Cílem výzkumu popsaného v metodologické a praktické části je získání podrobných informací o situacích, které pro učitele v jejich práci představují morální dilema. Bylo tedy přistoupeno ke smíšenému výzkumu, který by tento cíl nejlépe naplnil. Kvalitativní část obsahuje dvacet vedených polostrukturovaných rozhovorů s vybranými učiteli na téma morálně dilematických situací v jejich práci. Následovala analýza rozhovorů a rozdělení morálně dilematických situací do kategorií: učitel vs. rodiče žáků; učitel vs. jeho kolegové; učitel vs. vedení školy; učitel vs. podmínky jeho práce. Tyto kategorie byly dále syceny novými situacemi, které uváděli...
Problematika šikanovaných žáků a učitelů na základní škole
Nejedlá, Kateřina ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou šikanovaných žáků a učitelů na základní škole. V teoretické části je popsána problematika šikany žáků i učitelů. Vysvětleny jsou pojmy šikana a kyberšikana. Dále se zabývá hlavními znaky, stádii a formami šikany. Jsou zde popsáni hlavní aktéři šikany, jejich vzájemné vztahy a následky, které šikanování přináší. Práce se dále zabývá charakteristikou prevence a diagnostiky šikany. Výzkumná část je tvořena výzkumem zaměřeným na problematiku šikany mezi dětmi a šikanu učitelů na základní škole. Nástrojem pro výzkum byly dotazníky o šikaně, jejichž cílem bylo zjištění výskytu šikany mezi žáky i učiteli. Výsledky výzkumu ukázaly, že šikana mezi dětmi existuje u třetiny dětí, které byly schopny popsat, jak často a jakým způsobem jim je ubližováno. Potvrdilo se, že šikana mezi učiteli je velmi nepříjemné téma, které si nechtějí připouštět, a je tedy problematické najít cestu, jak ji řešit. Výsledky jsou zpracovány dle odborné literatury jak v písemném, tak i v grafickém provedení.
Problematika šikanovaných žáků a učitelů na základní škole
Nejedlá, Kateřina ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou šikanovaných žáků a učitelů na základní škole. V teoretické části je popsána problematika šikany žáků i učitelů. Vysvětleny jsou pojmy šikana a kyberšikana. Dále se zabývá hlavními znaky, stádii a formami šikany. Jsou zde popsáni hlavní aktéři šikany, jejich vzájemné vztahy a následky, které šikanování přináší. Práce se dále zabývá charakteristikou prevence a diagnostiky šikany. Výzkumná část je tvořena výzkumem zaměřeným na problematiku šikany mezi dětmi a šikanu učitelů na základní škole. Nástrojem pro výzkum byly dotazníky o šikaně, jejichž cílem bylo zjištění výskytu šikany mezi žáky i učiteli. Výsledky výzkumu ukázaly, že šikana mezi dětmi existuje u třetiny dětí, které byly schopny popsat, jak často a jakým způsobem jim je ubližováno. Potvrdilo se, že šikana mezi učiteli je velmi nepříjemné téma, které si nechtějí připouštět, a je tedy problematické najít cestu, jak ji řešit. Výsledky jsou zpracovány dle odborné literatury jak v písemném, tak i v grafickém provedení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.