Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hodnocení finanční situace podniku a návrhy na její zlepšení
Bednář, Jiří ; Ohniště, Martin (oponent) ; Bartoš, Vojtěch (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na finanční řízení dotčené společnosti. V teoretické části práce je nastíněn profil dané společnosti a vysvětlen pojem finanční analýza, na jejíchž principech je finanční rozbor proveden. V druhé části práce jsou pak získaná data vyhodnocena a porovnána s daty stanovenými pro žádoucí rozvoj společnosti. Na základě těchto výsledků jsou dále navrhnuty zásady pro zlepšení současného stavu společnosti a její perspektivní vývoj v budoucnosti.
Pomer polynenasýtených mastných kyselín n-6 a n-3 vo vzťahu k riziku srdcovo-cievnych ochorení
Gregorová, Lívia
Cílem bakalářské práce bylo vytvořit pomocí literárních zdrojů literární rešerši, která objasňuje korelaci mezi konzumací polynenasycených mastných kyselin n-3 a n-6 ve stravě a zároveň jejich vzájemný poměr ve stravě jako prevenci nebo zastavení progrese srdečně cévních onemocnění. Dále jsem této práci objasňovala příčiny vzniku kardiovaskulárních onemocnění, seznámila jsem se s patofyziologii těchto onemocnění, objasnila jsem funkci polynenasycených mastných kyselin (α-linolenové a jejich metabolitů a kyseliny linolové a z ní vznikajících metabolitů) v lidském těle a jejich metabolismu. Na závěr jsem vypracovala dietární doporučení vyplívající ze životního stylu a způsobu stravování a stejně tak objasnila rizikové faktory spojené s rozvojem srdečně-cévních nemocí.
Interpretace výpočtů u slovních úloh - hledání otázky
Legová, Tereza ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
Název práce: Interpretace výpočtů u slovních úloh - hledání otázky Autor: Tereza Legová Katedra: Katedra matematiky a didaktiky matematiky Vedoucí diplomové práce: prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D., Katedra matematiky a didaktiky matematiky Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá explorativní studií zavedení modifikovaného zadání slovních úloh do výuky matematiky. Modifikace klasického zadání spočívá v uvedení kontextu slovní úlohy a výpočtu. Úkolem žáků, je zjistit, co daným výpočtem získáme, resp. na jakou otázku výpočet odpovídá a svoje tvrzení odůvodnit. Cílem práce bylo popsat, jakým způsobem žáci uvažují při řešení tohoto typu úloh. Konkrétně bylo zjišťováno, jaké strategie žáci volí a jaké obtíže se při řešení objevují. Součástí teoretické části práce je rešerše odborné literatury k tématu řešení slovních úloh a jejich možné implementace do výuky. Praktická část je rozdělena na dvě fáze. Žákům byl dán test sestávající ze tří kontextů úloh, kde ke každému kontextu měli určit význam tří daných výpočtů. Před řešením testu byl se žáky probrán vzorový příklad. V první fázi byly se šesti žáky vedeny rozhovory nad jejich řešeními. V druhé fázi byly analyzovány písemné práce 86 žáků z 8. a 9. ročníků. Nejúspěšnější strategie řešení v první fázi výzkumu byla metoda pokus - ověření - korekce. Žáci dále...
Využití metody CLIL ve vyučování matematice na 2. stupni ZŠ
Reslová, Hana ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Moraová, Hana (oponent)
V diplomové práci se věnuji Integraci jazykové a odborné výuky, Content and Language Integrated Learning (CLIL), zařazené na 2. stupeň základní školy. Jedná se o metodu používanou v hodinách nejazykového předmětu mající jazykový a obsahový cíl. Tato metoda je od 90. let 20. století zařazována do vyučování nejazykových předmětů jako jeden z nástrojů vedoucí k podpoře výuky jazyků v Evropě. Cílem diplomové práce bylo připravit, zrealizovat a zhodnotit dvouměsíční proces implementace metody CLIL do hodin matematiky. V rámci experimentu jsem zjišťovala vliv dlouhodobé integrace matematiky a anglického jazyka (tedy vliv metody CLIL) na odborné znalosti žáků, jejich motivaci k předmětu matematika a jejich aktivitu v hodinách procvičovacího charakteru vztahujících se k tématům poměr, přímá a nepřímá úměrnost. Cíle experimentu bylo dosaženo pomocí akčního výzkumu. Použitými výzkumnými metodami byly metody kvantitativní (dotazníky) i metody kvalitativní (rozhovory, zprostředkovaná pozorování). Součástí práce jsou přípravy sedmi vyučovacích hodin vedených metodou CLIL doplněné o metodický popis a pracovní listy. Tyto materiály byly využity v jednotlivých hodinách experimentu zaměřených na metodu CLIL. Experiment ukázal způsob úspěšné dlouhodobé implementace metody CLIL do výuky matematiky a potvrdil, že...
Cavalieriho princip
Kreslová, Iva ; Halas, Zdeněk (vedoucí práce) ; Štěpánová, Martina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vývojem klíčových myšlenek důležitých pro zformulování Cavalieriho principu, dokázáním jeho obecného znění a využitím Cavalieriho principu při určování obsahů rovinných útvarů a objemů těles. Určování obsahù a objemů pomocí Cavalieriho principu je spojeno s odvozováním známých vzorců pro výpočet obsahů, objemů a dalšch rozšiřujících příkladů.
Mezi monologem a dialogem: Rozbor Buberova spisu Já a Ty
Rosolová, Daniela ; Čapek, Jakub (vedoucí práce) ; Jirsa, Jakub (oponent)
Tato práce je věnována kritickému výkladu spisu Já a Ty ve snaze definovat hlavní body dialogické filosofie Martina Bubera. Po zařazení díla do kontextu dobového (období po první světové válce), kulturního (vliv chasidismu) a filosofického (opozice vůči imanentismu, monismu, idealismu, transcendentální filosofii aj.), je hlavním cílem práce pochopit lidskou osobu v její celkové situaci, v možnosti jejích vztahů, i v poměru k předmětnému světu. Jsoucí je představeno jako nutně podvojná struktura, popsatelná pomocí dvou základních dvojic slov Já-Ty a Já-Ono. Dialog, který je lokalizován do oblasti "mezi" Já a Ty, je oproti běžnému použití tohoto pojmu pochopen jako specifická interakce člověka a jeho okolí vyjádřitelná metaforickou strukturou oslovování-odpovídání, ve které je vyjádřena základní osobní povaha dialogu, stejně jako jeho vzájemnost a přímá návaznost. Dialog je dále definován jako zásadní postoj ke světu, který odhaluje člověku pravé, bezprostřední, transcendentní poznání a zároveň sám zakládá skutečnost. V závěru je dialogické chápání světa porovnáno s alternativním monologickým životem člověka, který zakotvuje ve světě slova Ono. Klíčová slova: personalismus, dialogická filosofie, chasidismus, filosofie náboženství, poměr, podvojnost; Já-Ty, vztah, setkání, dialog, rozhovor,...
Hodnocení finanční situace podniku a návrhy na její zlepšení
Bednář, Jiří ; Ohniště, Martin (oponent) ; Bartoš, Vojtěch (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na finanční řízení dotčené společnosti. V teoretické části práce je nastíněn profil dané společnosti a vysvětlen pojem finanční analýza, na jejíchž principech je finanční rozbor proveden. V druhé části práce jsou pak získaná data vyhodnocena a porovnána s daty stanovenými pro žádoucí rozvoj společnosti. Na základě těchto výsledků jsou dále navrhnuty zásady pro zlepšení současného stavu společnosti a její perspektivní vývoj v budoucnosti.
Hodnocení finanční situace podniku a návrhy na její zlepšení
Spousta, Martin ; Ohniště, Martin (oponent) ; Bartoš, Vojtěch (vedoucí práce)
Tato diplomová práce si bere za cíl v prvních kapitolách seznámit svého čtenáře s danou sledovanou firmou. Následně se zde popisuje a vysvětluje pojem finanční analýza z obecného hlediska a následně jsou tyto principy a zákonitosti využity konkrétně při finanční analýze firmy ZEPIKO, spol. s r.o. Získané hodnoty jsou následně zhodnoceny a porovnány s požadovanými hodnotami a poté závěry takto získané jsou zde vyhodnoceny a formulovány. Na závěr této mé práce jsou navrhnuty některé návrhy pro vylepšení současného stavu a dále pak lze v dané kapitole nalézt i možné návrhy pro vylepšení pozice této firmy do budoucna.
Poměr v kurikulu základní školy
NOVÁKOVÁ, Šárka
Hlavním cílem bakalářské práce je zmapovat učivo poměru, přímé a nepřímé úměrnosti na druhém stupni základní školy a následně vytvořit soubor řešených příkladů. Soubor řešených příkladů by měl sloužit žákům na základních školách a pomoci jim lépe pochopit dané učivo.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.