Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Interaktivní umísťování virtuální dlahy na 3D modely kostí
Jedlička, Lukáš ; Španěl, Michal (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá možností interaktivního umísťování modelu dlahy na 3D model skutečné kosti. Zmiňuje současné možnosti lékařů při léčbě zlomenin, komplikace, které mohou při operacích zlomenin nastat, a snaží se o vytvoření počítačového programu, který by vhodným způsobem podpořil přípravu operace zlomenin. Zaměřuje se na vytvoření obecného modelu virtuální dlahy smožnostmi podrobného nastavování jeho parametrů. Hledá vhodný způsob pro umísťování takovéto dlahy na povrch 3D modelu kosti, zejména za pomoci definování křivky na povrchu modelu kosti a omezením pohybu dlahy pouze na tuto křivku doprovázené automatickou změnou tvaru dlahy tak, aby odpovídal tvaru povrchu kosti.
Didaktické prostředí aditivních mnohouhelníků a mnohostěnů
Sukniak, Anna ; Jirotková, Darina (vedoucí práce) ; Vondrová, Naďa (oponent)
Název: Didaktické prostředí aditivních mnohoúhelníků a mnohostěnů Abstrakt: Hlavním cílem práce je zavedení nového didaktického matematického prostředí, které by bylo atraktivní zejména pro žáky 2. a 3. stupně, ale také vysokých škol či 1. stupně ZŠ. Práce se skládá z šesti částí. V úvodu jsou uvedeny důvody, které mě vedly k výběru tématu této práce. V druhé kapitole popisuji teoretická východiska práce. Třetí kapitola podrobně popisuje prostředí aditivních mnohoúhelníků, a to jak z matematického, tak z didaktického hlediska. Analogicky, podle třetí kapitoly, je zpracována i kapitola čtvrtá věnována prostředí aditivních mnohostěnů. Pátá kapitola je věnována propojení prostředí aditivních mnohoúhelníků a mnohostěnů na lineární algebru. V závěru jsou uvedeny další možnosti práce s tímto prostředím.
Pojmotvorný proces ve 2D geometrii u žáků 1. stupně ZŠ
Vlková, Gabriela ; Slezáková, Jana (vedoucí práce) ; Jirotková, Darina (oponent)
Tato práce se zabývá tématem pojmotvorného procesu v oblasti 2D geometrie. Problematika je zaměřena na děti předškolního a mladšího a středního školního věku. V teoretické části jsou vymezeny dané vývojové etapy a pro ně typický vývoj kognitivních procesů. Dále se práce věnuje charakteristice termínu pojem, procesu budování pojmu a fázím vývoje jazyka v matematice. Následně jsou popsány dvě teorie budování matematického poznání a úrovně geometrického myšlení dle modelu van Hiele. Teoretická část je uzavřena kapitolou věnující se oblasti učiva geometrie v rámci výuky na 1. stupni ZŠ. Pro praktickou část byla zvolena metoda kvalitativního výzkumu - zúčastněné pozorování. Praktická část práce seznamuje s realizovaným výzkumem, jenž je tvořen sedmi experimenty. Cílem experimentů bylo sledovat u dětí a u žáků vývoj jejich představ útvarů 2D geometrie a s tím související vývoj použitého jazyka při pojmenování daných obrazců. Pro experimenty byla připravena série aktivit, které byly v průběhu výzkumu reflektovány a následně případně upravovány či obměňovány. Průběh experimentů je popsán prostřednictvím vyskytlých fenoménů. Na základě zjištěných fenoménů je popsán pojmotvorný proces pro 2D geometrické obrazce - čtverec, kruh, obdélník, trojúhelník. Získané informace jsou porovnány s odbornou literaturou....
Didaktické prostředí aditivních mnohouhelníků a mnohostěnů
Sukniak, Anna ; Jirotková, Darina (vedoucí práce) ; Vondrová, Naďa (oponent)
Název: Didaktické prostředí aditivních mnohoúhelníků a mnohostěnů Abstrakt: Hlavním cílem práce je zavedení nového didaktického matematického prostředí, které by bylo atraktivní zejména pro žáky 2. a 3. stupně, ale také vysokých škol či 1. stupně ZŠ. Práce se skládá z šesti částí. V úvodu jsou uvedeny důvody, které mě vedly k výběru tématu této práce. V druhé kapitole popisuji teoretická východiska práce. Třetí kapitola podrobně popisuje prostředí aditivních mnohoúhelníků, a to jak z matematického, tak z didaktického hlediska. Analogicky, podle třetí kapitoly, je zpracována i kapitola čtvrtá věnována prostředí aditivních mnohostěnů. Pátá kapitola je věnována propojení prostředí aditivních mnohoúhelníků a mnohostěnů na lineární algebru. V závěru jsou uvedeny další možnosti práce s tímto prostředím.
Interaktivní umísťování virtuální dlahy na 3D modely kostí
Jedlička, Lukáš ; Španěl, Michal (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá možností interaktivního umísťování modelu dlahy na 3D model skutečné kosti. Zmiňuje současné možnosti lékařů při léčbě zlomenin, komplikace, které mohou při operacích zlomenin nastat, a snaží se o vytvoření počítačového programu, který by vhodným způsobem podpořil přípravu operace zlomenin. Zaměřuje se na vytvoření obecného modelu virtuální dlahy smožnostmi podrobného nastavování jeho parametrů. Hledá vhodný způsob pro umísťování takovéto dlahy na povrch 3D modelu kosti, zejména za pomoci definování křivky na povrchu modelu kosti a omezením pohybu dlahy pouze na tuto křivku doprovázené automatickou změnou tvaru dlahy tak, aby odpovídal tvaru povrchu kosti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.