Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Didaktické prostředí aditivních mnohouhelníků a mnohostěnů
Sukniak, Anna ; Jirotková, Darina (vedoucí práce) ; Vondrová, Naďa (oponent)
Název: Didaktické prostředí aditivních mnohoúhelníků a mnohostěnů Abstrakt: Hlavním cílem práce je zavedení nového didaktického matematického prostředí, které by bylo atraktivní zejména pro žáky 2. a 3. stupně, ale také vysokých škol či 1. stupně ZŠ. Práce se skládá z šesti částí. V úvodu jsou uvedeny důvody, které mě vedly k výběru tématu této práce. V druhé kapitole popisuji teoretická východiska práce. Třetí kapitola podrobně popisuje prostředí aditivních mnohoúhelníků, a to jak z matematického, tak z didaktického hlediska. Analogicky, podle třetí kapitoly, je zpracována i kapitola čtvrtá věnována prostředí aditivních mnohostěnů. Pátá kapitola je věnována propojení prostředí aditivních mnohoúhelníků a mnohostěnů na lineární algebru. V závěru jsou uvedeny další možnosti práce s tímto prostředím.
Finanční gramotnost na 1. stupni ZŠ
Plichtová, Radka ; Kloboučková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Kuřík Sukniak, Anna (oponent)
V diplomové práci je popsána současná situace výuky finanční gramotnosti na 1. stupni základních škol a navrženy určité změny. Je zde zpracován i didaktický přístup k této problematice. V teoretické části jsou popsány současné výstupy finanční gramotnosti v RVP ZV a v ŠVP dvou vybraných škol. Jsou zde navrženy dílčí výstupy finanční gramotnosti pro jednotlivé ročníky 1. stupně základních škol, které by mohly být zařazeny do RVP ZV při jeho revizi, případně využity učiteli při sestavování tematických plánů či plánování výuky. Ke každému výstupu je přiřazena možnost, jak ho se žáky realizovat, a to buď prostřednictvím učebnic či dalších publikací, nebo modelovou aktivitou s předpokládaným průběhem a komentářem pro učitele. V praktické části je uvedeno ověření některých navržených aktivit a popis zajímavých jevů, které se při ověřování objevily. KLÍČOVÁ SLOVA finanční gramotnost, nakupování a placení, hospodaření domácnosti, půjčky a úspory, didaktické situace z reálného prostředí, žák mladšího školního věku
Didaktické prostředí aditivních mnohouhelníků a mnohostěnů
Sukniak, Anna ; Jirotková, Darina (vedoucí práce) ; Vondrová, Naďa (oponent)
Název: Didaktické prostředí aditivních mnohoúhelníků a mnohostěnů Abstrakt: Hlavním cílem práce je zavedení nového didaktického matematického prostředí, které by bylo atraktivní zejména pro žáky 2. a 3. stupně, ale také vysokých škol či 1. stupně ZŠ. Práce se skládá z šesti částí. V úvodu jsou uvedeny důvody, které mě vedly k výběru tématu této práce. V druhé kapitole popisuji teoretická východiska práce. Třetí kapitola podrobně popisuje prostředí aditivních mnohoúhelníků, a to jak z matematického, tak z didaktického hlediska. Analogicky, podle třetí kapitoly, je zpracována i kapitola čtvrtá věnována prostředí aditivních mnohostěnů. Pátá kapitola je věnována propojení prostředí aditivních mnohoúhelníků a mnohostěnů na lineární algebru. V závěru jsou uvedeny další možnosti práce s tímto prostředím.
Jak žáci prvního stupně rozumí termínům o tělesech
Sukniak, Anna ; Jirotková, Darina (vedoucí práce) ; Kloboučková, Jaroslava (oponent)
Název: Jak žáci prvního stupně rozumí termínům o tělesech Abstrakt: Hlavním cílem práce je získat první zkušenosti s přípravou, realizací, evidencí a analýzou experimentů v oblasti didaktiky matematiky. Práce se skládá ze tří hlavních částí. První část je věnována teoretickým poznatkům týkajících se jazyka geometrie, jeho vývoje u žáků, stejně jako formování matematických představ. Druhá část představuje přípravu a evidenci experimentů. Třetí část se zabývá analýzou činností žáků, v kterých je možno pozorovat jevy zmíněné v první části. Také jsou zkoumány chyby, jichž se experimentátorka v průběhu experimentu dopustila.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.