Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Movement and Creativity
Golob, Polona ; OSWALDOVÁ, Petra (vedoucí práce) ; RAISOVÁ, Michaela (oponent)
The topic of this master thesis is to explore the methods and principles of movement education at the Department of Authorial Creativity and Pedagogy (KATaP). The Authorial Acting program in English started in 2015. Throughout the span of two years, movement classes are taught by three professors. All of them have different approaches, yet they strive towards the same goal – that students gain a higher awareness of their body and can attain better control over their everyday movement habits as well as their movement on stage. Though the study program is designed as a mirror of the Czech program, changes were made due to the different cultures, temperament and skills of the English program students. This represents a great opportunity to revise how movement is being taught at the department. The body of this thesis is divided into three major chapters dealing with: posture, space and imagination. Each chapter includes a description of exercises that we did in KATaP movement classes related to a specific topic. Sources for the exercise descriptions as well as my reflection on how I felt and what changes I experienced during and after the exercise are taken from my class notes and semester reflections. At the same time, each topic is explored through published theory to give the movement classes a theoretical perspective. The last chapter is devoted to exploring the connection between imagination and movement and how this affects an actor's creativity. The main motivation for writing this thesis is my appreciation for the transformation my body has undergone during my studies at KATaP. That is why I believe that many can benefit from its content be it theoreticians, teachers or other practitioners in the world of performing arts as well as people who are simply interested in learning something new about their bodies.
Hypermobilita a její rehabilitace
Hurníková, Adéla ; POLLERTOVÁ, Adéla (vedoucí práce) ; MIKYSKOVÁ, Barbara (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou hypermobility a její rehabilitací. První část obsahuje stručný popis obecné problematiky a funkční testy, které se používají pro zjištění tohoto handicapu. Další část se zaměřuje na konkrétní typy rehabilitací, které jsou vhodné pro tanečníky a tanečnice s hypermobilním syndromem. Zmiňuji také pomůcky, které mohou pomoci zpevnit vazivo a okolní svaly kloubů, které jsou na tanečních trénincích zatěžovány, a zajistit tak správné fungování pohybového aparátu bez bolestí a potíží. V práci jsou také zařazena konkrétní cvičení s pomůckami, která mají sloužit jako orientační návod, jak se s tímto syndromem vyrovnat a kompenzovat jeho následky.
Základní pohybové vzorce a jejich využit í v taneční pedagogice
Gilová, Karolina ; FRIČOVÁ, Marie (vedoucí práce) ; OVSOVÁ, Libuše (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na základní pohybové vzorce, které jedinec získá v průběhu vývoje od početí po první kroky. Jejich správné osvojení dále ovlivňuje pohybový vývoj a pohybový projev v průběhu dalšího života. Tato teorie je opřena o základní myšlenky Body - Mind Centering a rozvinula ji Linda Hartley ve své knize Wisdom of the body moving: an introduction to body-mind centering. Cíl práce Cílem práce je popsat jednotlivé vzorce a jejich úlohu v dalším pohybovém vývoji. Dále je zasadit do kontextu psychomotorického vývoje jedince a nalézt způsob, jak jejich opakování a procvičení přirozeně zapojit do taneční pedagogiky.
Herec a jeho tělo a význam pohybu jako složky pro postavu.
Kouklová, Nikol ; SALZMANNOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; KUDLÁČKOVÁ, Jana (oponent)
Ve své diplomové práci zkoumám přístup herce k roli z pohledu jeho pohybového aparátu. Rozebírám zde zkoušení a práci na postavě v rámci budování charakteru pomocí této složky. Zabývám se zde mírou spontánního a technického projevu za pomocí mých dosavadních zkušenosti - studium na DAMU, v profesionálním divadle a také stáž na Stella Adler Studio of Acting New York
Jelizaveta Nikolská
Pollertová, Adéla ; KAZÁROVÁ, Helena (vedoucí práce) ; GREMLICOVÁ, Dorota (oponent)
Práce, která nese název Jelizaveta Nikolská zachycuje umělecky i soukromě bohatý život této baletní divy první poloviny 20. století. Její dětství, mládí a taneční začátky v ruské Oděse, cestu do Národního divadla v Praze, kam přijela v roce 1922 a svým ztvárněním role Odetty v nově inscenovaném Labutím jezeře pronikla do české kulturní společnosti. Dále se můžeme dočíst o jejím působení v Paříži a následném angažmá v egyptské Káhiře. Za zmínku jistě stojí i zapomenutý, ztracený a znovu nalezený balet Ruce Bohuslava Martinů. Práce pochopitelně obsahuje i návrat Nikolské do Prahy a její působení v Národním divadle za II. světové války, následnou kolaboraci a útěk z Československa do Venezuely, kde její cesta životem končí.
Choreografická tvorba prostřednictvím hry
Jedličková Beňová, Veronika ; ELIÁŠOVÁ, Bohumíra (vedoucí práce) ; WIESNER, Daniel (oponent)
Bakalárska práca sa zaoberá tvorivým choreografickým procesom so zameraným sa na prístupy k tvorbe prostredníctvom hry. V prvej casti práce sa venujem pojmu hra a všeobecnej klasifikácii hier. Druhá cast práce je venovaná rozboru umeleckého tvorivého postupu a jeho fázam. V tretej casti popisujem dejiny moderného a postmoderného tanca a spracovávam vybrané choreografky postmoderny, ktoré pracovali s hernými princípmi. Uvádzam aj dielo a tvorbu inovátorského choreografa baletu Williama Forsytha, ktorý tiež pracoval s hrou. Záverecná cast práce patrí praktickým ukážkam tvorivej metódy postmoderny prostredníctvom score (hry s pravidlami ? inštrukciami) a úvahe o prvkoch postmoderny v mojej choreografickej tvorbe.
Nový cirkus a jeho taneční složka
Válková, Monika ; VAGNEROVÁ, Lenka (vedoucí práce) ; Bočková, Šárka (oponent)
Tato práce se zabývá fenoménem současného umění a to novým cirkusem. Věnuje se historii cirkusu od počátku jeho vzniku až do současnosti, popisuje důvody úpadku tradiční formy cirkusu a podrobněji se zabývá takzvaným novým cirkusem, který vychází ze základů cirkusu tradičního. Celá práce je zaměřená zejména na taneční, akrobatické a scénické umění, které je nedílnou součástí vývoje nového cirkusu a to jak v zahraničí, tak na české scéně.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.