Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 167 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Využití pohádek a rozvoj čtenářské pregramotnosti očima rodičů
Jindrová, Vendula ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Tato bakalářské práce se zabývá využitím pohádek a rozvojem čtenářské pregramotnosti ze strany rodičů předškolních dětí. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se soustředí na pohádky, jejich původ, charakteristické znaky a vliv, který mají na rozvoj dětí. Dále se zaměřuje na čtenářskou pregramotnost a její rozvoj u dětí v předškolním věku. V praktické části formou dotazníku pro rodiče předškolních dětí budou hledány odpovědi na výzkumné otázky. Cílem je zjistit, jakým způsobem a jak často rodiče předškolních dětí využívají doma pohádky. Dále postihnout, zda rodiče pohádky využívají jen pasivně, nebo také aktivně a vyzkoumat, zda si rodiče uvědomují vliv literatury na rozvoj dětí. Poté, dle získaných odpovědí, vytvořit metodický materiál - příručku s návrhy činností, které by mohli rodiče aplikovat na (téměř) jakoukoli pohádku a která podporuje práci s pohádkou v rodinném prostředí. Pomocí tohoto podpůrného materiálu by se rodičům lépe a efektivněji pracovalo s pohádkami, a tím by cíleně podporovali rozvoj čtenářské pregramotnosti u svých dětí. Efektivita této pomůcky v rodinném prostředí bude ověřena v praxi, a to závěrečným dotazníkem původní skupiny dotazovaných respondentů - rodičů předškolních dětí. KLÍČOVÁ SLOVA pohádka, čtenářská pregramotnost, čtenářské...
Pohádka
Lázničková, Klára ; Babáková, Bernardeta (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Diplomový projekt Pohádka zahrnuje performativní práci s básní jako deníkovým záznamem a s jeho sdílením. V rámci svého projektu nabízím ke sdílení několik svých narativních básní psaných pohádkovým jazykem. Básně vznikaly spontánně, odrazem určitého životního období. Nesou v sobě smutek a utrpení princezen a jsou autentickým opisem a snahou o vyrovnání se s určitou tíživě traumatickou situací skrze různá časová období. Jednotlivé básně mohou sloužit jako různé úhly pohledu na danou situaci a odkrývají moji schopnost či neschopnost vědomnějšího nazírání na nepříjemné životní situace. Pohádkový svět pro mě v sobě nese tvrdošíjnost a podtrhuje bolestivost vzniklých iluzí, skrze něj v básních narážím na stereotypní pohledy na role žen a mužů, pozoruji své vzorce chování a prameny bolestných emocí. Pohádkový svět princů a princezen si spojuji s první velkou frustrací a lží nesoucí v sobě zmatek nad fungováním, podobou a průběhem mezilidských partnerských vztahů. Sdílení niterných emocí ve všech svých podobách, omylech, bolestech, malostech i síle a mezilidským vazbám, vzájemnosti, schopnosti sdílení, sebereflexi, komunikaci i citlivosti bych chtěla věnovat svou diplomovou práci.
Klasická a moderní podoba autorské pohádky: K. J. Erben a J. Mahen
POKORNÁ, Zuzana
Tato bakalářská práce si klade za cíl porovnání dvou podob autorské pohádky, klasické od Karla Jaromíra Erbena a modernistické od Jiřího Mahena. Nejdříve se zaměřujeme na jednotlivé shodné a rozdílné prvky mezi zkoumanými pohádkami. K naší analýze nám pomůže dílo Morfologie pohádky od V. J. Proppa a další odborná literatura. Následná teoretická kapitola je věnována právě hlubšímu seznámení s jednotlivými publikacemi. V závěru se budeme věnovat shrnutí všech dosažených poznatků.
Práce s pohádkou v mateřské škole
MAXEROVÁ, Šárka
Bakalářská práce se zabývá tématem využití pohádky pro rozvoj dětí v mateřské škole. Práce si klade za cíl prokázat a prakticky ověřit, že pohádka nese potenciál vzdělávat děti ve všech vzdělávacích oblastech uvedených v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. Teoretická část práce se věnuje definici pohádky, lidové pohádce, jejím žánrovým variantám, nahlíží do světa dítěte v souvislosti s pohádkou, věnuje se řešení problémů pomocí pohádky, nahlíží na pohádku "Červená karkulka" z hlediska psychologie a zaměřuje se na vyprávění a předčítání pohádek v mateřské škole. Nahlíží také na dítě předškolního věku, popisuje jeho motorický, kognitivní, emoční a sociální vývoj. Praktická část práce předkládá navržený projekt "Červená karkulka", popisující činnosti související s pohádkou. Projekt je realizován v prostředí mateřské školy a směřuje k rozvoji klíčových kompetencí stanovených Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. Evaluace upozorňuje na možná úskalí projektu.
Práce s pohádkovou knihou v mateřské škole.
HÜTTNEROVÁ, Šárka
Bakalářská práce se zaměřuje na rozvoj jazykových dovedností pomocí příběhů z kostek za využití pohádky. Cílem práce je charakterizovat pohádku jako prostředek rozvoje osobnosti dítěte v oblasti čtenářské pregramotnosti a rozvoje jazykových dovedností u předškolních dětí. Teoretická část se zabývá čtenářskou pregramotností a čtenářskými strategiemi. Charakterizuje současné pojetí předškolního vzdělávání a vývojové zvláštnosti předškolního dítěte, s ohledem na rozvoj jazykových dovedností a čtenářské pregramotnosti. V praktické části byl vytvořen program postavený na četbě na pokračování, který rozvíjel u dětí čtenářskou pregramotnost pomocí čtenářských strategií. S dětmi byly vytvářeny příběhy z kostek, a tím se rozvíjely jejich jazykové dovednosti. V průběhu realizace činností byly využity metody pozorování, rozhovoru a analýzy edukačních materiálů. Čtenářské aktivity, které podporují u dětí zájem o knihy a s nimi spojené činnosti, se ukázaly jako správné. Děti si rozšířily slovní zásobu, a zdokonalily si vyjadřovací dovednosti.
Čtení jako psychoterapie a úloha imaginace v díle Catherine Storr
FIALOVÁ, Veronika
Cílem bakalářské práce je podrobná analýza díla Marianne Dreams autorky Catherine Storr, zaměřená na psychologický význam a terapeutickou úlohu dětské literatury. Teoretická část práce propojuje problematiku fantastické literatury a psychologie s ohledem na úlohu psychoterapie, která souvisí s únikem z reality, s vysvobozením prostřednictvím imaginace, a dále i s tématy jako cestování v čase a sny. Zvláštní pozornost je věnována osobní, literární a pracovní zkušenosti spisovatelky a psycholožky Catherine Storr. Vlastní analýza díla, soustředěná na vztah mezi skutečností a fantazií, se zabývá následujícími okruhy: charakteristika dětských a dospělých postav, vztahy mezi dětmi, úloha konkrétních motivů (jízdní kolo, jednooké kameny, mříž apod.) a témat (nemoc, vysvobození apod.). Závěr analýzy shrnuje ztvárnění traumatické zkušenosti, uzdravení a oživení, i etický význam příběhu. Součástí práce je vlastní dotazníkový výzkum, týkající se předčítání rodičů dětem, který je inspirován myšlenkami Catherine Storr a souvisí s důležitostí předávání literatury dětem. Tento online dotazník je zpracováván prostřednictvím grafů.
Pohádky a jejich poteciál v rozvoji emočních kompetencí u dětí předškolního věku
HORÁKOVÁ, Kristýna
Tématem bakalářské práce jsou pohádky a jejich potenciál v rozvoji emočních kompetencí dětí předškolního věku. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá charakteristikou pohádek, tématikou emoční inteligence a následným představením emočních kompetencí u dětí předškolního věku. Praktická část se věnuje analýze pohádek s cílem přiblížit, jaké pohádky mohou přispívat k rozvoji emočních kompetencí u dětí předškolního věku. Na vybraných pohádkách je ukázán jejich potenciál k využití u dětí s různými typy temperamentu či k řešení různých emočních obtíží či problémů, které mohou postihnout dítě předškolního věku.
Bylo nebylo aneb pohádkové motivy v Zaklínači
HRADECKÁ, Simona
Bakalářská práce se zabývá fantasy cyklem Zaklínač, jehož autorem je polský spisovatel Andrzej Sapkowski. Práce poukazuje na pohádkové motivy, kterými se Andrzej Sapkowski inspiroval u světově známých spisovatelů, jako byli bratři Grimmové, Hans Christian Andersen či Jeanne-Marie Leprince de Beaumont. Motivy, jimiž se Sapkowski u spisovatelů inspiroval, jsou zobrazeny především v povídkové části cyklu. Práce se zaměřuje jak na povídky, ve kterých jsou jednotlivé pohádkové motivy velmi patrné, tak i na ty, kde motivy spatřujeme jen okrajově. Jako výchozí materiál, ze kterého bakalářská práce čerpá, jsou použity klasické pohádky, povídky Andrzeje Sapkowského a odborné publikace definující žánr fantasy a pohádky. Oběma literárním žánrům je věnována první část práce, kde je nastíněna jejich obecná charakteristika. Bakalářská práce slouží jako základní obraz pohádkových motivů v Zaklínači, kterými se Andrzej Sapkowski inspiroval v klasických pohádkách a zakomponoval je do konkrétních příběhů.
Pohádka jako inspirace k pohybovým činnostem
VÁVROVSKÁ, Gabriela
Bakalářská práce je zaměřena na pohybové činnosti dětí předškolního věku, které jsou motivovány pohádkovými příběhy. Hlavním cílem bylo vytvořit zásobník pohybových činností a také poukázat na možnost propojení pohybových činností s pomocí pohádkových příběhů. Práce se skládá ze dvou částí. Teoretická část se zabývá stručnou charakteristikou předškolního věku. Vymezuje pohyb dítěte, jeho pohybové dovednosti a schopnosti, zaměřuje se na současné pojetí pohybového vzdělávání s ohledem na požadavky Rámcově vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání a význam pohádkových příběhů v životě dítěte. Praktickou část tvoří pohybové činnosti a pohybové hry vhodné pro skupinu předškolních dětí, ze kterých vznikl zásobník. Tyto aktivity jsou motivovány vždy jedním pohádkovým příběhem. Pilotní projekt je ověřený v praxi v mateřské škole. Pro vyhodnocení tohoto projektu je využita sebereflexe dětí a učitele po každém uskutečněném cvičení s dětmi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 167 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.