Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza vlivu hromadného nasazení elektromobilů a plug-in hybridů na elektrickou síť
Přikryl, Ondřej ; Vetiška, Vojtěch (oponent) ; Huzlík, Rostislav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá analýzou vlivu hromadného nasazení elektromobilů a plug-in hybridů do běţného provozu a jeho dopad na charakter elektrické sítě. Je v ní proveden rozbor a zhodnocení těchto vozidel v rámci současné rozvodné sítě a v rámci chytrých sítí, jakož i výpočty vlivu nasazení elektromobilů a plug-in hybridů.
Návrh pracovního cyklu motoru plug-in hybridního vozidla
Koutník, Štěpán ; Kudláček, Petr (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Náplní diplomové práce je analýza energetických toků pohonné jednotky plug-in hybridního užitkového vozidla. Rešerše práce se zabývá řešeními elektromotorem asistovaných turbodmychadel, která mohou pozitivně ovlivnit vlastnosti motoru. Následně je analyzován vznětový spalovací motor a užitkové vozidlo prostřednictvím simulací v softwaru GT-Suite, přičemž simulace jsou prováděny na jízdním cyklu WLTC. Výsledky simulací ukazují závislost spotřeby elektrické energie a energie paliva na průběhu cyklu a zobrazují body, ve kterých motor pracuje. Při využití optimální kapacity baterie je možné ušetřit v závislosti na typu cyklu i více než 50 % energie spotřebované spalovacím motorem, s jejíž redukcí přímo souvisí snížení spotřeby paliva. Výsledné řešení je možné použít pro úpravu pracovních bodů motoru a dimenzování hybridního užitkového vozidla pro různé typy provozu v praxi.
Skutečná energetická náročnost plug-in hybridů a elektromobilů v závislosti na místě provozu vozidla
Bochníček, Ondřej ; Pokorný, Jan (oponent) ; Fišer, Jan (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce je posouzení energetické náročnosti elektromobilů a plug-in hybridů v závislosti na místě provozu a porovnání jednotlivých vybraných modelů s vozy s klasickým spalovacím motorem. Dalším kriteriem hodnocení jsou rovněž emise oxidu uhličitého, které vozidlo vyprodukuje při ujetí jednoho kilometru. Pro energetickou náročnost elektromobilů a plug-in hybridů je zásadní způsob výroby elektrické energie v dané zemi. Na základě informací o energetických mixech jednotlivých zemí, charakteristikách daných způsobů výroby elektřiny a spotřeb vybraných vozidel byla určena energetická náročnost vybraných vozidel a emise oxidu uhličitého na jeden ujetý kilometr vozidla. Z vypočtených dat vyplývá, že nejnižší energetické nároky mají elektromobily provozované v zemích s velkým zastoupením obnovitelných zdrojů energie nebo jaderných elektráren. Naopak nejhorší podmínky jsou v zemích s výrazným podílem fosilních paliv na výrobě elektrické energie. Z porovnání jednotlivých elektromobilů a plug-in hybridů s klasickými automobily vyplývá, že elektromobily či plug-in hybridy jsou v době psaní této práce prakticky ve všech posuzovaných regionech energeticky úspornější a produkují rovněž méně emisí oxidu uhličitého.
Vozidla s hybridním pohonem
Vančatová, Šárka
Bakalářská práce se zabývá hybridními pohony osobních automobilů. Nejprve popisuje historii hybridů, následně princip činnosti a jejich rozdělení. Stručně charakterizuje výhody a nevýhody hybridních vozidel. Zobrazuje soubor ucelených technických parametrů vybraných silničních automobilů o srovnatelném výkonu dostupných na trhu v České republice. V neposlední řadě se práce zabývá analýzou vybraných technických parametrů. Data potřebná k analýze byla získána z webových stránek prodejců automobilů v ČR.
Návrh pracovního cyklu motoru plug-in hybridního vozidla
Koutník, Štěpán ; Kudláček, Petr (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Náplní diplomové práce je analýza energetických toků pohonné jednotky plug-in hybridního užitkového vozidla. Rešerše práce se zabývá řešeními elektromotorem asistovaných turbodmychadel, která mohou pozitivně ovlivnit vlastnosti motoru. Následně je analyzován vznětový spalovací motor a užitkové vozidlo prostřednictvím simulací v softwaru GT-Suite, přičemž simulace jsou prováděny na jízdním cyklu WLTC. Výsledky simulací ukazují závislost spotřeby elektrické energie a energie paliva na průběhu cyklu a zobrazují body, ve kterých motor pracuje. Při využití optimální kapacity baterie je možné ušetřit v závislosti na typu cyklu i více než 50 % energie spotřebované spalovacím motorem, s jejíž redukcí přímo souvisí snížení spotřeby paliva. Výsledné řešení je možné použít pro úpravu pracovních bodů motoru a dimenzování hybridního užitkového vozidla pro různé typy provozu v praxi.
Vozidla s hybridním pohonem
Vančatová, Šárka
Bakalářská práce se zabývá hybridními pohony osobních automobilů. Nejprve popisuje historii hybridů, následně princip činnosti a jejich rozdělení. Stručně charakterizuje výhody a nevýhody hybridních vozidel. Zobrazuje soubor ucelených technických parametrů vybraných silničních automobilů o srovnatelném výkonu dostupných na trhu v České republice. V neposlední řadě se práce zabývá analýzou vybraných technických parametrů. Data potřebná k analýze byla získána z webových stránek prodejců automobilů v ČR.
Analýza vlivu hromadného nasazení elektromobilů a plug-in hybridů na elektrickou síť
Přikryl, Ondřej ; Vetiška, Vojtěch (oponent) ; Huzlík, Rostislav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá analýzou vlivu hromadného nasazení elektromobilů a plug-in hybridů do běţného provozu a jeho dopad na charakter elektrické sítě. Je v ní proveden rozbor a zhodnocení těchto vozidel v rámci současné rozvodné sítě a v rámci chytrých sítí, jakož i výpočty vlivu nasazení elektromobilů a plug-in hybridů.
Skutečná energetická náročnost plug-in hybridů a elektromobilů v závislosti na místě provozu vozidla
Bochníček, Ondřej ; Pokorný, Jan (oponent) ; Fišer, Jan (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce je posouzení energetické náročnosti elektromobilů a plug-in hybridů v závislosti na místě provozu a porovnání jednotlivých vybraných modelů s vozy s klasickým spalovacím motorem. Dalším kriteriem hodnocení jsou rovněž emise oxidu uhličitého, které vozidlo vyprodukuje při ujetí jednoho kilometru. Pro energetickou náročnost elektromobilů a plug-in hybridů je zásadní způsob výroby elektrické energie v dané zemi. Na základě informací o energetických mixech jednotlivých zemí, charakteristikách daných způsobů výroby elektřiny a spotřeb vybraných vozidel byla určena energetická náročnost vybraných vozidel a emise oxidu uhličitého na jeden ujetý kilometr vozidla. Z vypočtených dat vyplývá, že nejnižší energetické nároky mají elektromobily provozované v zemích s velkým zastoupením obnovitelných zdrojů energie nebo jaderných elektráren. Naopak nejhorší podmínky jsou v zemích s výrazným podílem fosilních paliv na výrobě elektrické energie. Z porovnání jednotlivých elektromobilů a plug-in hybridů s klasickými automobily vyplývá, že elektromobily či plug-in hybridy jsou v době psaní této práce prakticky ve všech posuzovaných regionech energeticky úspornější a produkují rovněž méně emisí oxidu uhličitého.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.