Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh autonomního plavidla
KOTOUČEK, Petr
Tato diplomová práce popisuje vývoj a vznik autonomního plavidla. Zaměřuje se především na konstrukční stránku projektu KOLDRO "Univerzální systém kolaborativních dronů" spolufinancovaného z fondů EU. Práce je rozdělena na teoretickou část (kapitoly 1-5), praktickou část (kapitola~6) a doplněna o přílohu s technickými výkresy.
Design plachetnice
Křížová, Barbora ; Řezníček, Svatopluk (oponent) ; Křenek, Ladislav (vedoucí práce)
Předmětem mé diplomové práce je návrh a analýza plachetnice, a to v souladu s ergonomickými, technickými a estetickými požadavky. Cílem je vytvořit takovou plachetnici, která je po stránce designu zajímavá, moderní a ponese potenciál do budoucnosti.
Aspekty registrace plavidel v mezinárodním právu
Mládek, Matěj ; Ondřej, Jan (vedoucí práce) ; Balaš, Vladimír (oponent)
Název diplomové práce: Aspekty registrace plavidel v mezinárodním právu (oblast mezinárodního práva mořského a registrace námořních plavidel) (Aspects of the registration of vessels in the International Law) Abstrakt: Spolu s rybolovem je plavba jedním z nejstarších a nejdůležitějších využití moře. Lodě jsou nejdůležitějším prostředkem pro přepravu zboží: 95 % celkové hmotnosti zboží přepravovaného v mezinárodním obchodu po moři. Moře a plavidla jsou neméně důležité pro vojenské účely coby bitevní pole. Zatímco téměř všechny pobřežní státy a některé vnitrozemské státy (již bez účasti České republiky) mají svá obchodní loďstva, je pozoruhodné sledovat výrazný rys této oblasti mezinárodního práva, spočívající v kumulaci plavidel pod vlajky jen relativně malého množství států. Tento stav rozhodně nezrcadlí rozdělení vlastnictví registrovaných plavidel. Hovoříme zde o "vlajce z rozumu" a toto je právě jedním z témat této práce. Tato práce se zabývá transformací od mezinárodního obyčejového práva k aktuální úpravě registrace plavidel. Udělování státní příslušnosti plavidlům je jeden z nejpodstatnějších prostředků, jak nastolit řád v oblasti moře. Národnost plavidla jednak indikuje, jaká práva a povinnosti dané plavidlo požívá, tak i jaký stát vykonává jurisdikci nad tímto plavidlem a jaká práva a povinnosti mu z...
Aspekty registrace plavidel v mezinárodním právu
Mládek, Matěj ; Ondřej, Jan (vedoucí práce) ; Balaš, Vladimír (oponent)
Název diplomové práce: Aspekty registrace plavidel v mezinárodním právu (oblast mezinárodního práva mořského a registrace námořních plavidel) (Aspects of the registration of vessels in the International Law) Abstrakt: Spolu s rybolovem je plavba jedním z nejstarších a nejdůležitějších využití moře. Lodě jsou nejdůležitějším prostředkem pro přepravu zboží: 95 % celkové hmotnosti zboží přepravovaného v mezinárodním obchodu po moři. Moře a plavidla jsou neméně důležité pro vojenské účely coby bitevní pole. Zatímco téměř všechny pobřežní státy a některé vnitrozemské státy (již bez účasti České republiky) mají svá obchodní loďstva, je pozoruhodné sledovat výrazný rys této oblasti mezinárodního práva, spočívající v kumulaci plavidel pod vlajky jen relativně malého množství států. Tento stav rozhodně nezrcadlí rozdělení vlastnictví registrovaných plavidel. Hovoříme zde o "vlajce z rozumu" a toto je právě jedním z témat této práce. Tato práce se zabývá transformací od mezinárodního obyčejového práva k aktuální úpravě registrace plavidel. Udělování státní příslušnosti plavidlům je jeden z nejpodstatnějších prostředků, jak nastolit řád v oblasti moře. Národnost plavidla jednak indikuje, jaká práva a povinnosti dané plavidlo požívá, tak i jaký stát vykonává jurisdikci nad tímto plavidlem a jaká práva a povinnosti mu z...
Design plachetnice
Křížová, Barbora ; Řezníček, Svatopluk (oponent) ; Křenek, Ladislav (vedoucí práce)
Předmětem mé diplomové práce je návrh a analýza plachetnice, a to v souladu s ergonomickými, technickými a estetickými požadavky. Cílem je vytvořit takovou plachetnici, která je po stránce designu zajímavá, moderní a ponese potenciál do budoucnosti.
Záchranné práce při požáru plavidla na vodní ploše s ohledem na vybavenost stanic JPO HZS Jihočeského kraje
BOUBAL, Vojtěch
V úvodu diplomové práce popisuji charakteristiku Jihočeského kraje, jako zajímavý region, který je hojně navštěvován tuzemskými i zahraničními turisty. Je oblíbený pro svou čistotu životního prostředí, kulturně historické památky a zejména pak pro sportovní a relaxační vyžití v okolí vodních ploch, kterých je v Jihočeském kraji velké množství. Turisté také stále častěji vyhledávají pro cestu za výlety lodní dopravu nebo rekreační plavbu. Rozvoj tohoto ekonomického fenoménu představuje pracovní příležitosti v regionu, ale i rizika. Provozovaná plavidla mohou v důsledku různých technických závad ohrozit životy a zdraví posádky, životní prostředí. Jednotky požární ochrany jsou vybaveny na záchranné práce na vodě pro mimořádné události typu záchrana tonoucích, vyhledávání utonulých, záchrana ze zamrzlé vodní plochy, záchrana na tekoucích vodách. Diplomová práce se dělí na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části se zabývám vymezením základních pojmů, popisuji problematiku požárů plavidel, úkoly a postupy činností při zdolávání požáru. Uvádím zde také možná nebezpečí, kterým jsou záchranáři při záchraně osob z hořících plavidel na vodních plochách vystaveni. Je zde uveden výčet základních pojmů, týkajících se složitého tvaru plavidla, posuzuji zde také plavební vlastnosti plavidla. V praktické části se zabývám studiem publikací a platné legislativy, dále pak rozborem vybavenosti stanic jednotek požární ochrany Hasičského záchranného sboru Jihočeského kraje na záchranné práce při požáru plavidla. Na přiložených mapových podkladech znázorňuji vodní plochy s lodní dopravou v Jihočeském kraji a vytipované nástupní prostory pro jednotky požární ochrany. Popisuji využití kontejnerové techniky, jako moderní a ekonomický způsob přepravy používaný u Hasičského záchranného sboru Jihočeského kraje od roku 2004. Navrhované požární plavidlo, upevněné na normalizovaném kontejnerovém rámu a vybavené speciálním kontejnerem s uloženými technickými prostředky bude dopravováno na místo zásahu kontejnerovým nosičem Hasičského záchranného sboru Jihočeského kraje. Dále v této části popisuji věcné prostředky požární ochrany, požární příslušenství, osobní ochranné prostředky, prostředky pro práci s nebezpečnými látkami, vyprošťovací nářadí, požární výzbroj, spojovací a komunikační prostředky a přenosné zásahové prostředky standardně používané jednotkami požární ochrany Hasičského záchranného sboru Jihočeského kraje. K dosažení cíle diplomové práce a odpovědí na výzkumnou otázku jsem použil rešerši odborných literárních zdrojů, týkajících se technických prostředků požární ochrany a provádění záchranných prací. Pro zpracování diplomové práce jsem využil metodu řízeného rozhovoru s veliteli jednotlivých stanic jednotek požární ochrany Hasičského záchranného sboru Jihočeského kraje, Sbírku interních aktů řízení Ministerstva vnitra - Generálního ředitelství Hasičského záchranného sboru České republiky, Sbírku interních aktů řízení - Krajského ředitelství Hasičského záchranného sboru Jihočeského kraje, Řád strojní služby HZS ČR a metodické pomůcky Ministerstva vnitra ČR. V závěru práce popisuji vybavení kontejneru požárního plavidla a jeho použití pro záchranné a hasební práce na vodním toku a vodní ploše, ale i pro záchranné a hasební práce v místech, kde terénní charakter břehů neumožňuje použití mobilní požární techniky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.