Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh horkovodního kotle na zemní plyn 60 MW, 1,6 MPa,150/70°C
Gardavský, Jan ; Baláš, Marek (oponent) ; Lisý, Martin (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh horkovodního kotle o výkonu 60 MW pro spalování zemního plynu. Kotel pracuje s teplotním spádem 150 °C / 70 °C při výstupním tlaku vody 1,6 MPa. Pro dané palivo je vypracován stechiometrický výpočet. Následuje výpočet tepelné bilance kotle včetně stanovení tepelné účinnosti. Dle použitého paliva, požadovaných parametrů ohřáté vody a teploty napájecí vody jsou navrhnuty jednotlivé konvekční plochy a rozměry kotle. Součástí návrhu je výkresová dokumentace.
Návrh řadicího mechanismu bezprodlevové převodovky
Mičola, Ivo ; Prokop, Aleš (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou bezprodlevového řazení u převodovek. První část je věnována teoretickému úvodu. Následuje komplexní postup od dynamiky vozidla, volby převodových poměrů, přes využití reverzního inženýrství pro modelování vnitřního prostoru skříně převodovky, až po samotný konstrukční návrh vnitřních součástí a jejich pevnostní analýzu. Navíc by touto prací měla být alespoň částečně vyplněna mezera v dostupné literatuře, ke které má přístup široká veřejnost.
Program pro optimalizaci převodových stupňů
Pokorný, Pavel ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Při jízdě autem působí na vozidlo kromě člověka, který je řídí, i několik dalších vlivů fyzikální podstaty. Tyto faktory výrazně ovlivňují celkové chování vozidla, jeho výkonnost, spotřebu atd. Je tedy účelné zabývat se při vývoji vozidel (ať již civilních či závodních) právě těmito neviditelnými nepřáteli a jejich vliv co nejvíce optimalizovat. Cílem této práce je popis vlivů které působí na jedoucí vozidlo. U většiny dílčích faktorů je uveden i praktický příklad. Na základě teorie o převodovkách je sestaven program pro vytvoření pilového diagramu dané převodovky a následnou optimalizaci jejich převodových stupňů. Na závěr je provedeno několik analýz reálných vozidel a jejich následné vyhodnocení. Výstupem práce je přehled faktorů ovlivňujících vozidlo za jízdy, výsledky námi provedených analýz a program sloužící k optimalizaci převdových stupňů.
Změna palivové základny roštového horkovodního kotle o výkonu 50 MWt z uhlí na zemní plyn
Maštera, Václav ; Pecháček, Michal (oponent) ; Skála, Zdeněk (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je změna palivové základny horkovodního kotle o výkonu 50MWt z uhlí na plyn. Teplota napájecí vody je 70°C a tlak 2MPa. V první části je vypočtena spotřeba paliva pro stávající stav kotle. Pro zemní plyn byl proveden stechiometrický výpočet a následně proveden tepelný výpočet. V této práci se také posuzuje druh způsobu provozu kotle po změně palivové základny.
Změna palivové základny roštového horkovodního kotle o výkonu 50 MWt z uhlí na zemní plyn
Maštera, Václav ; Pecháček, Michal (oponent) ; Skála, Zdeněk (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je změna palivové základny horkovodního kotle o výkonu 50MWt z uhlí na plyn. Teplota napájecí vody je 70°C a tlak 2MPa. V první části je vypočtena spotřeba paliva pro stávající stav kotle. Pro zemní plyn byl proveden stechiometrický výpočet a následně proveden tepelný výpočet. V této práci se také posuzuje druh způsobu provozu kotle po změně palivové základny.
Analýza technických parametrů převodových ústrojí traktorů
Kosík, Tomáš
Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu technických parametrů převodových ústrojí traktorů. Úvodní část této práce pojednává obecně o převodových ústrojích jako takových a o jejich souvisejících systémech. Bude poukázáno na důležitost volby správného převodového ústrojí pro danou aplikaci, jakož i na to, jak je důležité tato ústrojí správně zkonstruovat a dimenzovat. Budou zmíněny základní konstrukční řešení převodových ústrojí a budou uvedeny jejich výhody a nevýhody, spolu s vysvětlením konstrukce a principu fungování jednotlivých systémů. Dále se v této práci pojednává o parametrech používaných pro výpočty technických parametrů převodovek. A v poslední řadě budou srovnány vybraná konstrukční řešení různých převodových ústrojí od různých výrobců. V závěru této práce jsou pak shrnuty poznatky z předchozích bodů.
Hodnocení technických parametrů převodových ústrojí traktorů
Pročka, Martin
Bakalářská práce je zaměřena na hodnocení technických parametrů převodových ústrojí traktorů. V úvodní části práce budou uvedena převodová ústrojí a jejich rozdělení. U jednotlivých převodových ústrojí bude popsáno konstrukční řešení, doplněné o obrázky pro lepší představu dané problematiky. Bude poukázáno na výhody a nevýhody, a také vysvětlení konstrukce a principu funkce jednotlivých převodovek. Dále se v této práci pojednává o parametrech, které jsou používány pro výpočet technických parametrů převodovek. V další části práce budou porovnány dvě mechanické převodovky částečně řazené pod zatížením. Bude poukázáno na to, jak je důležité správně zvolit převodové ústrojí pro dané aplikace. Na závěr budou vybrané převodovky zhodnoceny a shrnuty výsledky.
Převodová ústrojí traktorů
Linhart, Roman
Bakalářská práce se zabývá současným stavem v konstrukci traktorových převodovek. V první části je vysvětlen pojem převodové ústrojí. Dále následuje rozdělení traktorových převodovek. Ke každému z rozdělení je popsána konstrukce nejpoužívanějších převodovek. U jednotlivých převodovek je vysvětlen princip funkce, jejich použití a vše je doplněno o obrázky pro lepší představu. Další část práce je věnována hodnocení tří mechanických převodovek, jejich hodnocení z několika hledisek a následné vyhodnocení. V závěru je vše zhodnoceno a výsledky shrnuty.
Návrh řadicího mechanismu bezprodlevové převodovky
Mičola, Ivo ; Prokop, Aleš (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou bezprodlevového řazení u převodovek. První část je věnována teoretickému úvodu. Následuje komplexní postup od dynamiky vozidla, volby převodových poměrů, přes využití reverzního inženýrství pro modelování vnitřního prostoru skříně převodovky, až po samotný konstrukční návrh vnitřních součástí a jejich pevnostní analýzu. Navíc by touto prací měla být alespoň částečně vyplněna mezera v dostupné literatuře, ke které má přístup široká veřejnost.
Návrh horkovodního kotle na zemní plyn 60 MW, 1,6 MPa,150/70°C
Gardavský, Jan ; Baláš, Marek (oponent) ; Lisý, Martin (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh horkovodního kotle o výkonu 60 MW pro spalování zemního plynu. Kotel pracuje s teplotním spádem 150 °C / 70 °C při výstupním tlaku vody 1,6 MPa. Pro dané palivo je vypracován stechiometrický výpočet. Následuje výpočet tepelné bilance kotle včetně stanovení tepelné účinnosti. Dle použitého paliva, požadovaných parametrů ohřáté vody a teploty napájecí vody jsou navrhnuty jednotlivé konvekční plochy a rozměry kotle. Součástí návrhu je výkresová dokumentace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.