Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
DV8: Mužské tělo v žánru dance for camera
Mrázová, Adéla ; Svatoňová, Kateřina (vedoucí práce) ; Španihelová, Magda (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá obrazem mužského těla v žánru screen dance a zaměřuje se na několik pečlivě vybraných filmů, ve kterých je sledováno tělo jako symbol i vyjadřovací prvek. Zkoumaný materiál představuje filmová tvorba tanečního tělesa DV8 Physical Theatre (Strange fish /1892/, Enter Achilles /1896/, Dead Dreams of Monochrome Men /1989/). Zajímá mě způsob, jakým se k fenoménu maskulinity díla vztahují, jak ho zobrazují a estetizují, jak nabourávají či potvrzují představy o jeho (ne)naplnění. Ve své definici maskulinty čerpám z genderové a feministické teorie, jež je mi hlavním metodologickým východiskem. Díla také vsazuji do historického kontextu tanečního vývoje a hledám vlivy, které umožnily DV8 reprezentovat mužské tělo právě takovým způsobem, jakým to činí.
Slovak mime and physical theatre
Henzelyová, Rita ; Christov, Petr (vedoucí práce) ; Sarkissian, Alena (oponent)
Diplomová práca sa venuje téme slovenskej pantomímy. Cez úvodný historický sumár popisuje okolnosti vzniku tohto divadelného druhu a približuje tvorbu jej zakladateľa Milana Sládka. Ďalšia časť práce je zameraná na okruh divadelných amatérov, v ktorých prostredí pantomíma prežíva v období, keď sa jej na Slovensku nikto profesionálne nevenuje. V závere práce je spracovaná téma súčasnej slovenskej pantomímy, ktorá má už o niečo inú podobu, ako tá, ktorá vznikala v 50. rokoch 20. storočia. Prostredníctvom analýzy tvorby vybraných umelcov - Miroslav Kasprzyk, Štefan Capko, Juraj Benčík, Tomáš Kasprzyk, Valéria Daňhová, Barbora Debnárová a Pavol Seriš, či inscenácií súborov - Bábkové divadlo Žilina, Debris Company, Teatro Tatro a divadlo Tiché Iskry je vytvorený obraz stavu a smerovania pantomímy na Slovensku v súčasnosti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.