Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití dětské literatury jako východiska pro dramaticko-výchovný proces v mateřské škole
Kalistová, Ivana ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání představuje legislativní, kurikulární dokument, stanovující základní požadavky na vzdělávání uskutečňované ve státních mateřských školách. Pro pedagogy jsou závazné vzdělávací cíle a podmínky. Způsob, jakým mohou být cíle naplňovány a podmínky vytvářeny, je však plně v kompetenci každé mateřské školy. Tato diplomová práce mapuje jednu z možných cest vzdělávání předškolních dětí - cestu dramatické výchovy. Dramatická výchova je zde prezentována nejen jako vzdělávací metoda, ale i jako styl pedagogické práce respektující individualitu a svébytnost dítěte se záměrem rozvíjet jeho potenciality a snahou vybavit jej potřebnými sociálními dovednostmi. Praktická část diplomové práce nabízí vhled do autentického dramaticko-výchovného procesu v jednotřídní mateřské škole zkoumající a prověřující témata z lidského života. Během něho dochází prostřednictvím dramatických činností, vycházejících z témat literárního textu, k plnohodnotnému osobnostnímu a sociálnímu rozvoji dětské osobnosti.
Pedagogický projekt a jeho uplatnění při osobnostním a sociálním rozvoji dětí v mateřské škole
Leškaničová, Lenka ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Práce se zabývá dítětem v předškolním věku a zvláště možností podpořit jeho osobnostní a sociální rozvoj prostřednictvím pedagogického projektu v předškolním vzdělávání. V první, teoretické části, pojednává o socializačních procesech, které se rozšiřují nástupem dítěte do mateřské školy. V návaznosti na jejich význam v pedagogické praxi, ve vazbě na současné osobnostní pojetí práce v mateřské škole a komplexní integrovaný přístup v preprimárnímu vzdělávání, se zabývá výchovně vzdělávacími procesy v mateřské škole. Zvláště rozvádí možnosti přinášející pedagogické projektování. Ve druhé, praktické části, zkoumá v pedagogické realitě pomocí metody pozorování a dotazníku osobnostní projevy dětí v sociální interakci a jejich vzájemné vztahy. Především prověřuje přínos metody pedagogického projektování pro možnost intencionálního působení na osobnostní a sociální rozvoj dítěte v mateřské škole. KLÍČOVÁ SLOVA socializace, osobnost předškolního dítěte, mateřská škola, předškolní vzdělávání, osobnostní model předškolního vzdělávání, učitelka mateřské školy, pedagogický projekt
Využití dětské literatury jako východiska pro dramaticko-výchovný proces v mateřské škole
Kalistová, Ivana ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání představuje legislativní, kurikulární dokument, stanovující základní požadavky na vzdělávání uskutečňované ve státních mateřských školách. Pro pedagogy jsou závazné vzdělávací cíle a podmínky. Způsob, jakým mohou být cíle naplňovány a podmínky vytvářeny, je však plně v kompetenci každé mateřské školy. Tato diplomová práce mapuje jednu z možných cest vzdělávání předškolních dětí - cestu dramatické výchovy. Dramatická výchova je zde prezentována nejen jako vzdělávací metoda, ale i jako styl pedagogické práce respektující individualitu a svébytnost dítěte se záměrem rozvíjet jeho potenciality a snahou vybavit jej potřebnými sociálními dovednostmi. Praktická část diplomové práce nabízí vhled do autentického dramaticko-výchovného procesu v jednotřídní mateřské škole zkoumající a prověřující témata z lidského života. Během něho dochází prostřednictvím dramatických činností, vycházejících z témat literárního textu, k plnohodnotnému osobnostnímu a sociálnímu rozvoji dětské osobnosti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.