Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Divadelní právo
Šípal, Jan ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
v českém jazyce Tato rigorózní práce si klade za cíl na základě teoretického výkladu nabídnout praktickou právní příručku pro oblast divadla v České republice, která bude přehledná a srozumitelná, aby ji pochopil i právní či divadelní laik. První část poskytuje základní vymezení práva duševního vlastnictví, zejména autorského práva, neboť to je dominantní právní odvětví v divadelní praxi. Jsou zde zmíněny historické prameny autorského práva na území dnešní České republiky s přihlédnutím k již neplatným divadelním zákonům, jakož i mezinárodní a ústavní východiska aktuální autorskoprávní úpravy. Následně je představena aktuální právní úprava autorského práva, s důrazem na výklad některých klíčových ustanovení Autorského zákona. V druhé části jsou vysvětleny některé základní divadelní pojmy (například "Divadelní hra", "Divadelní inscenace", "Divadelní představení", apod.), které jsou klíčové pro další výklad. Ve třetí části jsou rozebrány nejčastější smluvní typy, se kterými se lze v divadelní praxi setkat. Zejména se jedná o pracovní smlouvu, kdy je věnována zvláštní pozornost rozdílu mezi zaměstnancem a osobou samostatně výdělečně činnou, dále o licenční smlouvu a v neposlední řadě smlouvu o dílo. Ve čtvrté části jsou rozebírána nejčastěji se vyskytující autorská díla v divadelním prostředí, s...
Práva výkonných umělců a jejich ochrana ve sféře internetu a sociálních sítí
Chlubna, Filip ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Práva výkonných umělců a jejich ochrana ve sféře internetu a sociálních sítí Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá aspekty právního postavení výkonného umělce v digitální době. Masivní rozvoj internetu a sociálních sítí staví tradiční instituty autorského práva a práv souvisejících před stále nové výzvy. Práce mapuje způsoby, jakými může výkonný umělec užít své výkony v kybernetickém prostředí a analyzuje právní předpisy Evropské unie a České republiky, které se věnují této problematice. Zvláštní pozornost je věnována způsobům, jakými reflektují specifika virtuálního světa. Tato práce též zkoumá otázky spojené s všeobecnou ochranou osobnosti umělce ve sféře internetu a sociálních sítí. Práce je členěna do pěti částí. První se zabývá historií a technickou stránkou internetu, dále jsou v ní vymezeny základní pojmy práva informačních technologií. Druhá část popisuje základní pojmy upravující právní postavení výkonného umělce v českém právním řádu. Dále je zde popsán historický vývoj právní úpravy výkonného umělce v systémech českého a československého práva. Třetí část se zabývá jak základními, tak i specifickými způsoby užití uměleckého výkonu v kybernetickém prostředí. V této souvislosti je velká pozornost věnována judikatuře SDEU, která sehrává významnou roli v chápání jednotlivých přenosových...
Autor a interpret hudebního díla jako subjekty autorskoprávních vztahů v procesu vzniku a exploatace autorského díla
Kletenský, Jan ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Resumé Cílem práce je představit autorům a interpretům hudebního díla právní rámec úpravy autorských práv a práv souvisejících s právem autorským. Jedná se o problematiku relativně složitou, a proto je dle mého názoru důležité, aby autoři a interpreti jako umělci měli alespoň základní představu o tom, jaká práva a povinnosti jim vznikají v procesu tvorby a exploatace hudebních děl a jaký právní rámec ochrany jim právo poskytuje. Zároveň je mi toto téma velice blízké, protože jsem sám autorem a interpretem hudebních děl. V první kapitole se zabývám hudebním dílem z hlediska jeho jednotlivých složek, a to jak z pohledu právního, tak i z hlediska hudební teorie. Vzhledem k tomu, že kritérium jedinečnosti autorského díla nevylučuje užití části jiných děl, zabývám se i otázkou legálních způsobů užití cizích děl v procesu vzniku autorských děl a dále i otázkou plagiátorství. V závěru první kapitoly zmiňuji i (pro hudební díla typický) vznik autorského díla spoluprací více autorů. V druhé kapitole představuji autorům katalog jejich osobnostních i majetkových práv se zaměřením na ty složky, které jsou relevantní vzhledem k hudebním dílům, včetně doby trvání jejich práv a postmortální ochrany autorských děl. Třetí kapitola se analogicky ke kapitole předchozí věnuje katalogu práv výkonných umělců a jejich postavení v...
Právní ochrana uměleckého výkonu
Leška, Rudolf ; Císařová, Zuzana (oponent)
Tato dizertační práce podává systematický výklad práva umělecko-interpretačního jakožto účelově vymezeného souboru právních norem upravujících právní poměry týkající se uměleckých výkonů. Autor argumentuje ve prospěch právní ochrany uměleckého výkonu, kterou považuje za zvláštní projev osobnostněprávní ochrany vyvěrající z přirozenoprávního pohledu na osobnost umělce - autor tedy nesouhlasí s těmi přístupy, které v právní ochraně výkonného umělce shledávají pouze aspekty soutěžněprávní ve smyslu ochrany investice. Přitom ale nelze na výkonné umělce mechanicky aplikovat právo autorské, neboť zde existují i důvodné rozdíly - výkonný umělec především netvoří žádné nové dílo, jímž by obohacoval poznání lidstva, pouze individuálně provádí existující umělecké dílo - společenský přínos autorské tvorby je zde tedy vyšší a autor polemizuje s možností subsumpce ochrany uměleckého výkonu pod čl. 34 odst. 1 Listiny. Přesto je však ochrana uměleckého výkonu nezbytná, neboť společnost potřebuje nejenom to, aby autorská tvorba existovala, ale též aby byla prováděna, pokud má existovat živé umění. Dnes, když je živé umění ohrožováno více než kdy jindy technologiemi umožňujícími konzumaci umění ve virtuální realitě či umožňujícími nahradit výkon herce v audiovizi jeho digitálním substitutem, význam právní ochrany...
Pravda a divadlo
Mrázek, Jan ; Hogenová, Anna (vedoucí práce) ; Jirásková, Věra (oponent)
Předmětem bakalářské práce Pravda a divadlo je zkoumání pravdy propojením pojetí fenomenologa Jana Patočky a divadelního režiséra a výzkumníka Jerzy Grotowského. Cílem je postihnout věcnou souvislost mezi těmito pojetími. Práce téma pravdy spojuje s antickým pojetím ve smyslu alétheia - neskrytost. Odkrývá, jak se toto pojetí projevuje na půdě divadla, jak souvisí s mýtem a rituálem, se situovaností, s tělesností, s výchovou a proč je takové pojetí pravdy neoddělitelné od jednání, sebepoznání a morálky. Práce by měla zmapovat filosofická východiska pro magisterskou práci, která vznikne na KVD DAMU. KLÍČOVÁ SLOVA Jan Patočka, Jerzy Grotowski, Martin Heidegger, pravda, alétheia, fenomenologie, divadlo, performer, jednání, poznání, mýtus, dramatická výchova, péče o duši, paradivadlo
Pod taktovkou - muzikál! (Kompetence dirigenta při procesu nastudování muzikálového představení Legenda jménem Holmes)
Nováková, Kateřina ; Valášek, Marek (vedoucí práce) ; Pecháček, Stanislav (oponent)
1 Abstrakt Diplomová práce se zabývá oblastí muzikálového divadla a specifikuje veškeré činnosti a kompetence dirigenta při přípravě a následné realizaci muzikálového představení. Text práce sestává ze dvou částí. Teoretická část popisuje charakteristiku muzikálové formy, její stručné světové dějiny a integraci do českého prostředí. Také mapuje historii Hudebního divadla Karlín a představuje profily současných dirigentů této scény. Cílem teoretické části je uvést čtenáře do problematiky muzikálového žánru a představit jeho tři základní složky: hudbu, drama a pohyb. Dále pak poukázat na rozdíly mezi muzikály klasickými a těmi, které jsou revuálního typu. Druhá, praktická část, se zaměřuje na dirigentskou profesi v oblasti hudebně- dramatického žánru. Demonstruje specifické činnosti dirigenta ve dvou stěžejních žánrech hudebního divadla: opeře a muzikálu. Dále se věnuje výrazovým prostředkům, se kterými muzikálový dirigent pracuje, a to především s důrazem na tempo, které je předmětem častých diskuzí mezi členy různých uměleckých složek muzikálového představení. V dalších kapitolách pak představuje muzikál Legenda jménem Holmes, jeho scénář a hudební styl. Proniká do problematiky kompetencí dirigenta během jednotlivých zkoušek, chronologicky řazených dle časové posloupnosti, při nastudování muzikálového...
Právní ochrana uměleckého výkonu
Leška, Rudolf ; Císařová, Zuzana (oponent)
Tato dizertační práce podává systematický výklad práva umělecko-interpretačního jakožto účelově vymezeného souboru právních norem upravujících právní poměry týkající se uměleckých výkonů. Autor argumentuje ve prospěch právní ochrany uměleckého výkonu, kterou považuje za zvláštní projev osobnostněprávní ochrany vyvěrající z přirozenoprávního pohledu na osobnost umělce - autor tedy nesouhlasí s těmi přístupy, které v právní ochraně výkonného umělce shledávají pouze aspekty soutěžněprávní ve smyslu ochrany investice. Přitom ale nelze na výkonné umělce mechanicky aplikovat právo autorské, neboť zde existují i důvodné rozdíly - výkonný umělec především netvoří žádné nové dílo, jímž by obohacoval poznání lidstva, pouze individuálně provádí existující umělecké dílo - společenský přínos autorské tvorby je zde tedy vyšší a autor polemizuje s možností subsumpce ochrany uměleckého výkonu pod čl. 34 odst. 1 Listiny. Přesto je však ochrana uměleckého výkonu nezbytná, neboť společnost potřebuje nejenom to, aby autorská tvorba existovala, ale též aby byla prováděna, pokud má existovat živé umění. Dnes, když je živé umění ohrožováno více než kdy jindy technologiemi umožňujícími konzumaci umění ve virtuální realitě či umožňujícími nahradit výkon herce v audiovizi jeho digitálním substitutem, význam právní ochrany...
Výkonný umělec a doba ochrany majetkových práv
Costantini, Simona ; Žikovská, Petra (vedoucí práce) ; Dobřichovský, Tomáš (oponent)
Cílem diplomové práce je komplexně zpracovat téma doby trvání majetkových práv výkonného umělce, z pohledu historického vývoje až k současnému stavu právní úpravy (národní, evropské a mezinárodní). Práce reflektuje především změny vyplývající ze směrnice Evropského parlamentu a Rady č. 2011/77/EU ze dne 27. září 2011, kterou se mění směrnice č. 2006/116/ES o době ochrany autorského práva a určitých práv s ním souvisejících. Větší prostor je dále vyčleněn také pro nedávno přijatou Pekingskou smlouvu o ochraně uměleckých výkonů v audiovizi (2012). Úvodní kapitola obsahuje historický přehled událostí a pramenů práva, vztažený k majetkovým právům výkonného umělce a době jejich trvání. Podrobněji je pojednáno o přelomových dokumentech jako je Římská úmluva, Smlouva Světové organizace duševního vlastnictví o výkonech výkonných umělců a zvukových záznamech (WPPT) a Smlouva WIPO o audiovizuálních výkonech výkonných umělců (Pekingská smlouva). Podstatná část je také věnována harmonizaci doby ochrany majetkových práv výkonných umělců skrze evropské právo. Druhá kapitola se věnuje stručnému vymezení pojmu výkonný umělec a pojmů s ním souvisejících, s nimiž se setkáme v autorském zákoně a dalších právních předpisech ČR. Třetí kapitola podává ucelený přehled jednotlivých práv (osobnostních a majetkových)...
Právní ochrana uměleckého výkonu
Leška, Rudolf ; Kříž, Jan (vedoucí práce) ; Dobřichovský, Tomáš (oponent) ; Srstka, Jiří (oponent)
Dizertační práce podává přehled práva umělecko-interpretačního (práva výkonných umělců), včetně historických a právně-teoretických základů oboru, vztahu k jiným oborům práva a právním odvětvím, výkladu osobnostních a majetkových práv výkonného umělce, problematiky práva smluvního a otázky ochrany a vymáhání práv. Těžiště práce je v analýze pojmů uměleckého a artistického výkonu a výkonného umělce, otázce hranic chráněného a nechráněného výkonu a vztahu výkonu k autorskému dílu, jakož i praktickým aplikačním otázkám spojeným se společným podáním uměleckých výkonů členy uměleckého tělesa a jejich zastoupení osobou společného zástupce. Práce se zaměřuje na ty aspekty práva umělecko-interpretačního, které jsou pro tuto oblast specifické anebo které vyvolávají zvláštní interpretační potíže, přičemž autor nabízí vlastní řešení těchto problémů.
Autor a interpret hudebního díla jako subjekty autorskoprávních vztahů v procesu vzniku a exploatace autorského díla
Kletenský, Jan ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Resumé Cílem práce je představit autorům a interpretům hudebního díla právní rámec úpravy autorských práv a práv souvisejících s právem autorským. Jedná se o problematiku relativně složitou, a proto je dle mého názoru důležité, aby autoři a interpreti jako umělci měli alespoň základní představu o tom, jaká práva a povinnosti jim vznikají v procesu tvorby a exploatace hudebních děl a jaký právní rámec ochrany jim právo poskytuje. Zároveň je mi toto téma velice blízké, protože jsem sám autorem a interpretem hudebních děl. V první kapitole se zabývám hudebním dílem z hlediska jeho jednotlivých složek, a to jak z pohledu právního, tak i z hlediska hudební teorie. Vzhledem k tomu, že kritérium jedinečnosti autorského díla nevylučuje užití části jiných děl, zabývám se i otázkou legálních způsobů užití cizích děl v procesu vzniku autorských děl a dále i otázkou plagiátorství. V závěru první kapitoly zmiňuji i (pro hudební díla typický) vznik autorského díla spoluprací více autorů. V druhé kapitole představuji autorům katalog jejich osobnostních i majetkových práv se zaměřením na ty složky, které jsou relevantní vzhledem k hudebním dílům, včetně doby trvání jejich práv a postmortální ochrany autorských děl. Třetí kapitola se analogicky ke kapitole předchozí věnuje katalogu práv výkonných umělců a jejich postavení v...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.